TVC
Katalógus
1988
Hardware
Kiegészítők, tartozékok
Szakkönyvek
Felhasználói programok
Játékprogramok
TVC Játékprogramok
Egyéb software-ek
Pályázati felhívás
Egy részlet a "128 Játék az Enterprise 128K-n" című FLAMINGÓ könyvsorozat első kötetéből!
Zzzzip competition...
A ma már klasszikusnak számító "PAC MAN" lamét feltámadt romjaiból, miután BASIC-ben írt változatának közzétételével kívánt szerkesztőségünk kedveskedni Olvasóinknak! Tettük ezt azért is, mert a közeljövőben megjelenő ENTERPRISE BASIC Compiler, becsületes nevén Zzzzip, minden rég elfeledett, a fiókok mélyén porosodó, lassúságuk miatt mellőzött BASIC programot újjávarázsol.
Szerkesztőségünk az "a" STUDIO-val karöltve felajánl 100 db mintapéldányt, ebből a szinte nélkülözhetetlen programcsomagból, azon lelkes és megszállott programalkotók részére, akik résztvesznek játékos pályázatunkon. Ülj a gépedhez és kiszíts a leközölt "PAC MAN" programnál nem hosszabb terjedelmű, ENTERPRISE BASIC-ben írt, önálló és jogtiszta játék illetve demó programot! Ne zavarjon, hogy lassú és évekig tart, mire lefut; ezt úgyis csak Zzzzip-pel orvosolhatod! Ahhoz, hogy minél előbb Te is Zzzzip tulajdonos lehess, programodat kazettán, rövid leírás, valamint neved és pontos címed kíséretében az alábbi címre juttasd el:
Mikro Magazin |
|
személyesen: 1027 Budapest Fő utca 68. |
postán: 1371 Budapest Pf. 433. |
Alkotásaltokat a havonta megjelenő Mikro Magazin szakmai zsűrije fogja értékelni és a 100 legjobb programot, a felajánlott COMPILER-ekkel díjazzák. Szerkesztőségünk pedig, a szerzők hozzájárulásával kívánja a FLAMINGÓ sorozat keretén belül megjelentetni. A legsikeresebb pályaművek felkerülnek a Zzzzip Top-listára, amelyet a Mikro Magazin ENTERPRISE rovata rendszeresen fog közölni.
"Az Ön vállalkozása a mi vállalkozásunk lehet."
A Centrum Nagykereskedelmi Vállalat (Budapest, IX. ker. Üllői út 51.) által meghirdetendő országos pályázaton részt vehet minden magyar állampolgár, önálló jogi személy, iskola, szakkör, művelődési ház vagy klub, csoport, társulás, akár software-ház, intézmény, vállalat és szövetkezet, stb.
A pályázat tárgya: az alább felsorolandó két home-computer típusra a jelzett kategóriákban - önálló, saját ötleten alapuló - játék ill. felhasználói program megírása, hardware kiegészítők esetén pedig az ötlet működő mintapéldányának elkészítése ("asztali példány").
TVC 64K - ENTERPRISE
- Játékprogram,
- Oktató-program,
- Felhasználói program,
- Hardware kiegészítő illetve tartozék,
- Reklámgrafika és egyéb reklámszlogen.
pályázat titkos és egyben jeligés. Ami annyit jelent, hogy a mű alkotójának vagy alkotóinak nevét a pályázat egész ideje alatt titok (védelem) fedi. A szerző(k) neve, pontos címe és adataik, valamint munkahelyük megnevezése együtt zárt borítékban legyenek elhelyezve. A boríték külső oldalára csak a jelige és a mű címe kerülhet a számítógép típusának feltüntetésével!
A software vagy a hardware egyik példányát az előző pontban említett zárt borítékkal együtt a MIKROVILÁG szerkesztőségében kell leadni:
Budapest VII ker.
Rákóczi út 16. I. em.
A mű második példányát kazettán, mágneslemezen vagy E-PROM-ban az alábbi címre kell beküldeni vagy lehet személyesen is behozni:
Centrum Nagyker Beszerzési Főosztály
Budapest, IX. ker. Üllői út 51. 1. em.
Postacím: Budapest, 1431. Pf.: 195.
Az adathordozón jól látható módon fel kell tüntetni a jeligét és a mű címét. Ezen információknak szintén szerepelnie kell a termék mellé adott használati utasításon is, mely egyértelmű, világos és mindenki számára érthető kell, hogy legyen.
A pályamunkák bármilyen - a két számítógépen futtatható - programozási nyelven készülhetnek!
A pályázatot kiírók a versenyen nem veszik figyelembe az átiratokat, a "honosított", vagy "cracked"-olt programokat, illetve ha olyan pályamunkákkal jelentkeznek a pályázók, amelyek már a forgalmazó Centrum birtokában vannak. A pályamunkák értékelésénél külön jutalom pontokkal díjazzák azon pályamunkálat, melyek az alapötlet tekintetében teljesen újat nyújtanak. -"original view system"-.
A pályamunkák beküldési illetve leadási határideje: 1988. december 31.
A pályamunkákat egy 5 tagú zsűri értékeli a Centrum Nagyker-ben. A zsűri tagjai között ott lesznek az áruházak képviselői is!
Az eredményhirdetés időpontja: 1989. február 3.
A zsűri döntése alapján a forgalmazó kizárólagos terjesztési joggal meg kívánja vásárolni a díjnyertes pályamunkákat és azokat az 1989-es Tavaszi BNV ideje alatt országos hálózatában már forgalmazni fogja.
A pályázatot kiíró Centrum Nagyker kikötései:
Nem vehetnek részt a Centrum Nagyker hivatalos szállítói, így a:
- NOVOTRADE RT. Software stúdió munkatársai,
- az 'a' STUDIO Számítástechnikai Kisszövetkezet software fejlesztői,
- a TITÁN Számítástechnikai Kisszövetkezet fejlesztő mérnökei,
- az AGROINDUSTRIA ENTERPRISE Márka Szerviz munkatársai,
- a résztvevőknek egyúttal hozzá kell járulniuk, hogy a pályázat ideje alatt a MIKROVILÁG számítástechnikai folyóirat kéthetente megjelenő hasábjain részletesen figyelemmel kísérhessük a pályamunkák alakulását, nyomon követhessük sorsukat. Esetenként arról véleményt is alkothassunk vagy szükség szerint ha erre mód nyílik, a pályázó munkájának egyes program-szakaszait az újság hasábjain leközölhessék, még az eredményhirdetés előtt!
A jeligés borítékok felbontása - a közjegyző jelenlétében - 1989 január 30-án történik meg.
Valamennyi a pályázaton résztvevő programot a forgalmazótól teljesen független testület, a nyugati számítástechnikai szaklapokhoz hasonlóan minősíteni fog. Így valamennyi software termék rendelkezik egy ún. SOFTWARE SERVICE CONTROL CARD "SOFT-CARD" védjeggyel! Ezt a tevékenységet a MIKROVILÁG szerkesztősége végzi majd. A forgalmazó egyúttal kötelezettséget vállal arra vonatkozóan, hogy az 1989 tavaszán általa forgalmazott valamennyi termékére felragasztja a MIKROVILÁG formatervezett software garancia védjegyét.
A pályázat végeredményét a pályázók egyrészt postai értesítése keresztül közvetlenül kapják meg, másrészt a Centrum Áruházak kirakataiban láthatják majd! Természetesen a MIKROVILÁG februári száma részletesen be fog számolni az eredményhirdetésről.
Technikai okok miatt a pályázatot kiírók kikötik, hogy egy jeligén csak egy pályamunka szerepelhet. Természetesen ez a tény nem zárja ki annak lehetőségét, hogy egy személy akár több jeligével is szerepelhessen a pályázatunkon.
Végezetül a Centrum Nagyker szakmai zsűrije külön is jutalmazza illetve értékeli azt a pályázót, aki elkészíti az ENTERPRISE legjobb reklámfiguráját és a TVC illetve az ENTERPRISE számítógép forgalmazására egy reklámszöveget (szlogent) ír.
A fenti témával kapcsolatos információval munkatársunk készségesen áll a pályázók rendelkezésére:
Pásztor Tamás
Játszva nyerhetsz...
A Centrum Nagykereskedelmi Vállalat, a Kölyök Magazin, az "a" STUDIO Számítástechnikai kiszövetkezet és a VSZM Enterprise KLUB közös szervezésében egy országos méretű játékos vetélkedő sorozatot hirdet meg a 10 legismertebb és legsikeresebb Enterprise játékprogram felhasználásával. A meghirdetett sorozat célja, hogy kiderüljön, ki a legügyesebb, a legrátermettebb "vállalkozó" EP játékos ill. Enterprise tulajdonos!
Az elképzelések szerint a Szervező Bizottság mind a tíz játéknál meg fog állapítani egy ún. nevezési szintet "limit value". Természetesen a szervezők csak azok jelentkezését fogadják el, akik a választott játékprogram nevezési szintjét elérték, vagy azt az előselejtezők során túlszárnyalják. Jelenleg a pályázati kiírás folyamatban van, de álljon itt néhány olyan pont, mely minden bizonnyal a kiírásban is szerepelni fog.
Nevezési határidő: 1989. február 28.
Nevezési kategóriák a szabadon választott programokban:
a - MAGIC BALL, ENTER BALL
b - Orient Express, Super Pipeline II.
c - Batman, Sorcery, Cauldron, Nodes of Yesod, Airwolf
d - Steve Davis Snooker
Az előselejtezőkön mindenki a saját kazettájával, az elődöntőn és a középdöntőn pedig a saját számítógépével és saját kazettájával versenyez majd. Használhat belső illetve külső joysticket - természetesen az is lehet a sajátja!
A döntő napján azonban bontatlan, teljesen eredeti gyári gépekkel és kazettákkal fog folyni a verseny! A vetélkedő két részből tevődik össze: egy szabadon választott gyakorlatból (játékprogramból) és egy kötelező játékprogrammal történő játszásból. A két játékkal elért eredményeket összesítik majd és ez lesz az az eredmény, amely a versenyzők közötti sorrendet eldöntheti. A vetélkedő sorozatban továbbjutók gépeit a verseny végén egy műszaki csoport fogja ellenőrizni, hogy maga a kazetta, vagy a számítógép nincs-e "preparálva". Ha a gyári rendszerektől eltérő dolgot észlel a Szervező Bizottság, a versenyzőt azonnal kizárja a vetélkedésből. A kötelező játékok nevét a döntő napjáig teljes titok fedi. A versenytőknek kell sorsolás útján kiválasztania, hogy a döntő napján rendelkezésre álló játékok közül, melyik programmal kell részt vennie a verseny második szakaszában. Mivel a szóban forgó programok teljesen újak lesznek, módjában áll minden versenyzőnek 10 perc alatt megismerni a kisorsolt játékát.
Több lehetséges változat közül a Szervező Bizottság azt a verziót látszik elfogadni, hogy a vetélkedőn résztvenni kívánó pályázók a lakhelyükhöz legközelebb eső Centrum Áruház Műszaki Osztályán mutathatják be tudásukat. Az áruházak szervezett formában biztosítanak lehetőséget naponta délelőtt és délután, akár szombaton, Kispesten vasárnap délelőtt is. Így az áruház egyik dolgozója mint ellenőr győződhet meg arról, hogy a versenyző a nevezési szintet elérte. Ha igen, akkor az áruház eladója névre szólóan kiállít egy Nevezési Kártyát, amelyet aláírásával és az áruház pecsétjével fog igazolni. Ezt a kártyát amennyiben a versenyző részt kíván venni a vetélkedő sorozaton, a jelentkezési határidő lejártáig ajánlott levélben el kell küldenie a Szervező Bizottság részére.
A jelentkezők létszámának függvényében készülnek a vidéki és budapesti elődöntők csoportbeosztásai, melyről a sajtóban kapnak majd kapnak majd részletes tájékoztatót.
A nevezési szintekkel való visszaélést a Szervező Bizottság egy ún. minimális összegű nevezési díj lefizetésével kívánja elejét venni. A nevezési díj:
50 Forint 18 év alatt,
100 Forint 18 éves felett.
Ha az elődöntő során a versenyző elérte vagy túlszárnyalta a játékonként előírt limit szintet, a nevezési díját visszakapja.
A Szervező Bizottság döntése értelmében az esetlegesen összegyűlő pénzt Public Domain Programok forgalomba hozatalára fordítják majd teljes egészében.
A terveknek megfelelően 4 vidéki és a három budapesti elődöntőt követően április végén kerülne sor a két budapesti középdöntőre.
A döntőt május végén a Magyar Divatcsarnok Lotz Termében tartják meg az 1989 Tavaszi BNV alkalmával.
A vidéki elődöntők tervezett színhelyei: Győr, Pécs, Eger, Szeged.
A budapesti középdöntők tervezett színhelyei: VSZM, MOM, Pataki István MH.
A döntő színhelye: MDCS Lotz Terem - Budapest
A döntő után a tíz játékprogram első helyezettjei közül sorsolás útján választanánk ki azt a 4 személyt, akik a két egyéniben és az egy páros versenyben mérik majd össze a tudásukat egy oda-visszavágó alapon a londoni és az amszterdami Enterprise Klubok csapataival.
A szponzorok a vetélkedő teljes ideje alatt - a lehetőségekhez mérten - a győzteseknek sok értékes jutalommal fognak kedveskedni és teszik az egész vetélkedő sorozatot igazán emlékezetessé.
A Pályázati Felhívás részletes ismertetését a Kölyök Magazin novemberi és decemberi számában találhatjátok meg. A Magazin további számai pedig folyamatosan nyomon követik a versenysorozat alakulását.
ENTERPRISE - TVC Katalógus kiegészítő 1989
"Egyet fizet kettőt kap..."
A ma már klasszikusnak számító szlogent segítségül hívva, 1988. októberétől a forgalomba kerülő régi kazetták 'A' illetve "B" oldalára teljesen új sikerprogramok kerülnek átmásolásra, gratis. Egységes sárga színű design öntapadós címkével lesznek ellátva ezek a kazetták! A termékek ára változatlan marad annak ellenére, hogy annak egyik oldalán egy teljesen új játékprogram kerül a hazai Enterprise software piacra. Ezek a játékprogramok "ingyen" megnevezéssel szerepelnek katalógusunkban. Minden kötelezettség nélkül álljon itt néhány a tervezett párosításokból:
Cauldron / Nodes of Yesod
Cauldron / Beach Head
Cauldron / Starstrike 3D
Cauldron / Batman
Cauldron / Race AceZzzip BASIC Integer Compiler / Castle of Dreams
Zzzip BASIC Integer Compiler / Assembler of Beginners
Zzzip BASIC Integer Compiler / Spanish Gold
Zzzip BASIC Integer Compiler / Chess CYRUS II
Zzzip BASIC Integer Compiler / Playground Adventure
Zzzip BASIC Integer Compiler / Nodes of YesodImpossible Mission II. / SZJA '88
Centrum ENTERPRISE copy center
Az ENTERPRISE márkanév, magyar nyelvű fordításának megfelelően a Centrum Úttörő Áruház egy új, merőben szokatlan vállalkozásba kezdett 1988-ban. A karácsonyi vásárlást megelőzően kísérleti jelleggel megnyitotta az Enterprise másoló szalonját, melynek lényegét az alábbiakban lehetne összefoglalni. Jelen katalógusunkban szereplő programok közül bármelyiket módjában áll a kedves vásárlónak átmásolni a szalonban kiválasztott kazettára. Ezek az új sikerprogramok az eredeti gyári kazetta "B" oldalára kerülnek majd. A gyári kazettákat nem tartalmuk, hanem hosszuk szerint fogják osztályozni, ill. beárazni. Az új kazetta borítólapja kap egy öntapadós tikettet GRATIS SOFT "B" felirattal. Kívánság szerint az új program játékleírását a szalonban elhelyezett fénymásolón lehetősége lesz lefénymásoltatni a tisztelt vevőnek. A kazetták típusai:
A típus | 2 x 2,5 |
perc |
B típus | 2 x 5 |
perc |
C típus | 2 x 7,5 |
perc |
D típus | 2 x 10 |
perc |
E típus | 2 x 12,5 |
perc |
F típus | 2 x 15 |
perc |
G típus | 2 x 30 |
perc |
Az (A-G) típusú kazetták ármegállapítása a Kiegészítő Katalógusunk szerkesztése pillanatában még folyamatban volt, de a forgalmazótól kapott szóbeli információ szerint a kazetta ára csak a másolási és egyéb járulékos költségeket tartalmazza majd. A "B" oldalon szereplő siker programot a vevők gratis kapják!
A tervek szerint egyenlőre 25 - eddig nem forgalmazott -, de sokak által már régóta nagyon várt játékprogram kerülhet így átmásolásra. Amennyiben az akció sikeres lesz, a forgalmazó megpróbálja a software-k választékát további programokkal bővíteni ill. kiterjeszteni azokat a TVC játékprogramokra is.
Jelenleg már folynak a tárgyalások további - a budapesti másoló szalonhoz hasonló vidéki - copy centerek kialakításáról, azaz a projectnek más áruházban történő honosításáról is!
1. Elite | 14. High Noon |
2. Colossus Chess IV. | 15. Mercenary |
3. Highway Encounter | 16. Nebulus |
4. Nether Earth | 17. Driller |
5. Tomahawk | 18. Robot Messiah |
6. Academy | 19. Frost Byte |
7. Antiriad | 20. Alien 8. |
8. Micronaut One | 21. Movie |
9. Human Torch | 22. Lode Runner |
10. Lords of Midnight | 23. Jack the Nipper I. |
11. Hobbit | 24. Bruce Lee |
12. Xeno | 25. Exploding Fist I. |
13. Spy Hunter |
|
|
ENTERPRISE általánydíjas karbantartási költsége: 3.550 Ft/év (Figyelem: az általánydíjas karbantartás nem terjed ki az alábbi alkatrészek meghibásodására: 202. 301. 305. 500. 550) Az általánydíj magában foglalja az adatmagnó (OMEGA, CLOUD, ENTERPRISE) karbantartását is. A speciális kiegészítő eszközökre pl. EX-DOS, MOUSE, Speakeasy, ZX-Emulator az Enterprise Márkaszervíz eseti megállapodásai az irányadók!
A *-gal jelzett alkatrészek nem kerülnek kereskedelmi forgalomba.
** várható megjelenés: 1989. II. negyedév
|
|
|
* a játékprogram árazás alatt!
** a program fejlesztés alatt áll
*** várható megjelenés: 1989. III. negyedév
**** várható megjelenés: 1989. IV. negyedév
|
* árazás alatt!