



|
A játék a frissen megalakult brit Odin cég első programja, melyet tagadhatatlanul az egy évvel korábban megjelent Underwurlde ihletett. Nodes of Yesod azonban kicsit kiforrottabban és szebben prezentálta ugyanazt az ugrálós-gyűjtögetős játékmenetet, amit példaképe, ezért sikeresebb tudott lenni az Underwurlde-nél. A játékot nem egy "magányos hős" készítette, hanem már egy egész csapat (Steve Wetherill, Colin Grunes, Stuart James Fotheringham, Paul Salmon, Fred Gray). Rögtön több platformra folyt a fejlesztés. A fő platformnak tekintett ZX Spectrum mellett C64-re és Amstrad CPC-re készült a játék, később pedig Enterprise verzió is született (a játék grafikai kivitelezése a Spectrumnak "feküdt a legjobban", a CPC-s 4 színű verzió a csapnivaló sprite-kezeléssel viszont már-már botrányos. Az Enterprise vezrió természetesen a Spectrum verzió alapján készült, ugyanúgy néz ki.). A játék 256 képernyős térképét először papíron tervezték meg, utána kezdték begyűrni a 48K-ba. A fejlesztés legemlékezetesebb része egy kisebb katasztrófa volt: a microdrive-on tárolt félkész program egyik napról a másikra elveszett, mert az adathordozók tönkrementek. Wetherillék így majdnem a nulláról kezdhettek mindent.
Tudósok egy csoportja furcsa rádiójeleket észlelt a Hold
irányából. Az emberiséget veszélyeztető mivoltuk miatt úgy döntöttek,
hogy ezeket minél előbb meg kell szüntetni. Erre a nemes feladatra főhősünk,
Charlie
lett kiválasztva, mérhetetlen ügyességére és bátorságára való tekintettel.
A rádiójelek forrása egy ún. Monolith, amelyet négyszer nyolc darab Alchiem
lát el energiával. Ahhoz, hogy a rádiójeleket megszüntessük, össze kell
gyűjtetnünk nyolc egyforma Alciem-et, majd ezt követően meg kell találnunk
a Monolith-ot. Nem mindegy azonban, milyen színű alchiem-et gyűjtünk! A Monolithnak négy lehetséges helye van, ezen szobákba nem tudunk bejutni, a fölöttük lévő teremben viszont egy felvehetetlen, a többitől eltérő színezésű alchiem-et találunk. A játék folyamán először meg kell keresni milyen alciemet kell gyűjtenünk! Persze ha véletlenül rossz Alciem-et veszünk fel akkor sincs baj, mert ha már nyolc Alchiem van nálunk, a következő felvételnél a legelőször felvettet lerakjuk, így később még átrendezetjük a kollekciónkat.
A Hold felszínén semmit sem találunk, egy űrvakondon kívül,
akit - ha előkapjuk (joy fel, "visszahívni" a tűz megnyomsával tudjuk vagy egyszerűen visszarepülünk vele Charle-hoz) - segítségünkre lesz a felszín alatti barangolásunk
folyamán. Használhatjuk őt az ellenségek elkergetésére, valamint falak
átrágására. A barlangrendszerben időnként feltűnik egy piros űrhajós,
aki ha megérintjük, rögtön elvesz tőlünk egy Alchiem-et. (Sorban a legelső Alchiemet veszi el - amit legutoljára vettünk fel, de az nem vész el véglegesen, hanem ismét visszakerül az eredeti helyére.) Ha űrhajós sisakot
találnánk, vegyük fel, mivel az egy plussz életet jelent, és hat darab
gravitációs-pálcát, amelyekkel a képernyőn lévő ellenségeket földre kényszeríthetjük.
Ha ellenségekkel érintkezünk csökken az energiánk, melynek szintjét az
életek száma mellett látható EKG-ról tudunk leolvasni. Amennyiben túl
magasról esünk le azonnal elvész egy életünk! A térképen látható egy mély
akna, annak a falán le tudunk ereszkedni, nem halunk meg.
Amikor megvan a 8 egyforma alchiem, akkor vissza kell menni a Monolith feletti szobába (ahol a felvehetetlen alciemet találtuk). Ekkor leesünk a padlón át, és fel tudjuk szedni azt a bizonyos "kódtáblát", ami a Föld védelmi kódjait sugározza.
Sok sikert az izgalmas kalandhoz!
A történet folytatódik az Arc of Yesod-ban.
A Robin of the Wood, Nodes of Yesod, Arc of Yesod 48K-s Spectrum változata mind 1985-ben jelent meg, melyeket 1986-ban követett a kibővített 128K-as verzió. Ezekben már AY zene szól, immár játék közben is, valamint egyes játék közben szóló hangeffektek (pl. a főszereplő sérülése) digitalizált hangra lett cserélve. A Robin és Nodes már a 48K-s verzióban is tartalmazott üdvözlő digitalizált hangot, a 128-asban ez már a játék újraindításakor újra elhangzik. Arc of Yesod csak a 128-asban kapta meg ezt. A 128-as Nodes menüjében az AY használatával felszabadult CPU időt száguldó csillagok effektre használták fel.
Az Enterprise verzió 1985-ös tehát az 1986-os Spectrum 128 verzió előtt jelent meg. A zene nem 48K-s "beeper"-es, hanem 128-as AY zenére hasonlít, itt tisztességes Dave hangszerelésről van szó! Játék közben viszont nincs zene, valószínűleg ezt csak a 128K-s Spectrum verzióhoz irták meg. A hangeffektek is Dave-esek, de a digi hangokból csak játék eleji van meg, ami játék vége után újrakezdéskor újra meghallgatható (de ha a STOP gombbal megszakítjuk a játékot, akkor nem, Sp128-as verzióban ekkor is szól).
Betöltőkép eredetileg nem is volt az Enterprise verzióhoz, ezt Geco pótolta utólag a 128K-s Spectrum verzióból.
|
|