Orient Express 1985 - Entersoft puzzle |
Forrás: Enterprise játék Enterprise |
Igen kellemes időtöltést szerez magának az, aki megvásárolja
az ENTERSOFT software-ház ORIENT EXPRESS nevű játékát. Leginkább azoknak ajánljuk,
akiknek már elege van a sok akció és kalandjátékból. A gyerekek által kedvelt
kirakósjáték számítógépes megfelelője ez a program. Gyors gondolkodásra és még
gyorsabb cselekvésre késztet.
Az Express-t, útja során, banditák támadják meg; ezért a véletlenszerűen kirakott
síneket úgy kell egymáshoz mozgatnunk, hogy elkerüljük a banditák támadását
és a vonat a jelzett állomásra beérjen. Onnan újabb városba indulhatunk tovább.
A program sikeres betöltése után a következő feliratot látjuk:
Az ENTERSOFT bematatja az ORIENT EXPRESS-t
Készítette: P. BATES / ED HICKMANN
F1-gyel hang ki/be Kérem a játékosok számat 1-4-ig.
A feliratból láthatjuk, hogy az egyszerű, de kellemes zenét és a mozdony hangját ki tudjuk kapcsolni, továbbá, a játékban max. 4 játékos vehet részt. Amennyiben 10-15 másodpercen belül nem ütjük be a játékosok számát, a demonstrációs játék következik, melyben a program bemutatja önmagát. Igen hasznos dolog ezt megnézni, hiszen ismereteket szerezhetünk a majdani játékunkról. Tehát megjelenik a játék:
PLAYER ONE DEMONSTRATION GAME SPACE/FIRE QUITS
A felirat utolsó sora jelzi számunkra, hogy a space, illetve a tűz billentyű leütésével lehet kiszállni a bemutató-játékból. Amennyiben már megfelelő ismeretekre tettünk szert vágjunk neki a nagy útnak a demóból való kilépés után beütjük a játékosok számat. A képernyőn kb. 2-3 másodperc múlva megjelenik:
PLAYER ONE
vagyis az első játékos következik. A vonatunk Londonból indul és a joy mozgatásával
kell a pályát a vonat előtt elrendezni. A sínek zöld kockában vannak elhelyezve,
egyetlen egy üres hely van, amely a háttér színével megegyezik. A sínpálya részeket
az üres hely mozgatásával tudjuk állítani a belső, illetve külső joystick-el
az alábbiak szerint:
joy balra : pályarész balra
joy jobbra: pályarész jobbra
joy felfelé: pályarész felfelé
joy lefelé: pályarész lefelé
A pályán
felbukkanó esetleges akadályt (piros négyzetben emberke áll feltartott kézzel
- biztosan a banda embere -, vagy ugyanolyan piros négyzetben egy hatalmas fa)
természetesen ki kell kerülni, különben vonatunk felrobban. Amennyiben nem vagyunk
elég gyorsak, s a sínpálya a mozdony előtt nem a megfelelő, akkor akadályba
ütközünk és felrobbanunk. Egy játékosnak egy játékban 3 vonat áll a rendelkezésére.
Pontszámunkat (SCORE) akkor növeljük, amikor a vonatot egy zöld négyzetre irányítjuk
(tehát a sínpálya folyamatos), ekkor a négyzet világos színű lesz, a pontszámot
2-vel növeltük. Amikor sikerült az állomásra beérni jutalom pontot kapunk. Az
általunk felépített pályán egy piros négyzet mozog, mely visszafesti zöldre
a sárga pályát, de minden sínre ezért plusz pontot kapunk. Ezután a következő
város (PÁRIZS) az uticél, és a pályánk valamivel bonyolultabbá válik. Minden
egyes uticél esetén a pálya nehézségi foka tovább növekszik. Ha egy játékon
belül elveszítettük mindhárom vonatunkat, akkor a GAME OVER PLAYER X felírat jelenik meg, ami annyit jelent, hogy az X játékos (one, two, three,
four) számára a játék véget ért, ezután már csak újabb játékban vehet részt.
Amennyiben a játék során elért pontszám alapján a csúcslistára felkerülhet,
erről a következő üzenet tájékoztatja:
PLAYER X
Yoo have obtained a high score (magas pontszámot értél el)
Please enter initials (kérem a monogramodat (max. 3 kar.))
A név beírása után - ha van további, listára felkerülendő játékos - az ő nevük
beírása következik. A végén megjelenik kék négyzetben a TOP TEN csúcslista.
Lemérhetjük, hogy gyorsaságban, gondolkodásban hol tartunk, barátainkkal élvezetes
versenyt vívhatunk a listán való jobb helyezés elérése érdekében. Ha kissé figyelmetlenek
voltunk, és elért pontszámaink alapján nem kerülhettünk be a legjobb 10 közé,
abban az esetben nevet nem kér a program, csupán a csúcslistát matatja be. A
TOP lista megtekintése után a kezdő felirat jelenik meg, s a játékosok számának
beírása után újra kezdhetjük a. játékot. A játék folyamán az alábbi akadályokkal
illetve segédeszközökkel találkozhatsz:
Akadályok: terrorista, kidőlt fatörzs, sziklaomlás, távirányítású bomba és a
postakocsiban időzített bomba.
WATER: víz | 10 pont | COAL: szén | 20 pont |
BONUS: jutalom | 30 pont | FOOD: étel | 40 pont |
OIL: olaj | 50 pont | TOOLS: szerszámok | 60 pont |
Külön felhívjuk a figyelmeteket az óra szerepére a játék során, mivel ez az időmérő szerkezet érdekes módon működik: ciklusszámlálója 22 másodperces. Amikor a sínek szerkesztése során olyan nehézséged támad, melyet csak úgy tudsz elhárítani, hogy meg kell állítanod , az Orient express-t, egy határozott mozdulattal nyomd le a Space billentyűt. A futamon belül minden egyes alkalommal ahányszor a space lenyomásra került az óra tovább ketyeg. Ha lejárt az időd a vonat ismét tovább robog következő célja felé. Minden elveszett életeddel (mozdony) az óra kinullázódik. A program külső joystick-kel is mind a két típusú gépen futtatható. Kellemes időtöltést kívánunk ehhez az egyszerű grafikájú és zenéjű, de mégis ötletes, kedves kis játékhoz!
Ez a program is azok közé tartozik, amelyet már az Enterprise forgalmazásának kezdetekor meg lehetett vásárolni (352 Ft-ért). A program a Locomotion CPC verziójának konverziója.
Blues remake (MP3) - Dobrosi Szabolcs