Sorcery

1985 - Entersoft

Akció, mászkálós

Forrás:
Enter Face 1 (és egyetlen) száma,
Spectrum Világ 21. rész

Enterprise

A sötét középkorban vagyunk. A népet az ördögi Szellemidéző szolgaságban tartja, és sátáni szolgái kegyetlen rémtetteket hajtanak végre a nevében. De még van reménysugár, az utolsó nagy varázslók egyike vagy. Régóta dolgozol egy ódon kastélyban egy misztikus feladaton, hogy a mágia segítségével szállj szembe a nálad alacsonyabb rendű Szellemidéző praktikáival. Az emberiség vesztét azonban már nem tudod sokáig hátráltatni, ugyanis varázsló társaidat elfogta, és Stonehenge-be hurcolta a Szellemidéző, hogy ott kegyetlen véráldozatott végrehajtva rajtuk megnövelje varázselejét, ami így nagyobb lesz, mint a tied...
A Sorcery azon programok közé tartozik, amit a legtöbb Ep-s ismer, nem véletlenül, a remek játékhoz jó grafika tartozik. (A hangokról annyira dicsérően nem lehet nyilatkozni, de azért azok is elmennek). Főhősünk egy varázsló, akinek ki kell szabadítania nyolc elrabolt, és fogságba vetett "kollégáját". Raboskodó barátaink kiszabadítása némi akadályba fog ütközni, nevezetesen a jóképűnek kevésbé nevezhető szörnyecskéket, akik meglehetősen agresszív módon, azonnal ránk támadnak. További nehézséget jelent a szobák közötti tájékozódás, egy ajtón belépve egyáltalán nem biztos, hogy a szomszéd szobába jutunk... Játék közben segíti a tájékozódást, hogy a képenyő alján nyomon követhetjük, hogy mi a neve annak a helynek, ahol jelenleg tartózkodunk (valamint, hogy milyen tárgy van éppen nálunk). Az már csak "hab a tortán", hogy a játékot meghatározott időn belül kell teljesítenünk...

 

 

 

 

 

 

 

 

Érdekes módon a készítők úgy gondolták, hogy egy élet elegendő a küldetés végrehajtásához. Szerencsére, ha egy szörny hozzánk ér, nem halunk meg, csak az energiánk csökken, viszont rendkívül kellemetlen, ha vízbe esünk: vége a játéknak. Ez különösen akkor "kellemes", amikor másfél óra játék után, már hét varázslót kiszabadítottunk... Energiánkat, a játéktéren itt-ott elhelyezett varázsüstre ráereszkedve feltölthetjük a maximumra. Ötféle halált okozó szörny van, melyeknek bármelyikét megölhetjük valamelyik fegyverrel, amelyeket a játéktér különböző részein szedhetünk össze, azonban nem mindegyik fegyver hatásos minden szörny ellen. Sok más tárgy is felhasználható; így találunk kulcsokat, üvegeket és a gyertyatartót, melyek kinyithatják a bezárt szobákat és a csapóajtókat. Ezekkel a mágikus tárgyakkal kiszabadíthatod az összes varázslót, de nagyon gyorsan kell mozognod, mert energiád rohamosan csökken. Egyszerre csak egy tárgy lehet nálunk!
Például a Kastélyban (Chateau) amint meglátod a varázsbárdot, szükséged van egy kulcsra, hogy kinyisd az ajtót és a kulcsot megkaparintva felveheted a mágikus bárdot, ám csak egy kulcs van a szobában. Tehát kell egy másik kulcs is, ezért a bal felső ajtón kell kimenned. A Kastély közelében szemben találod magad két szörnnyel, de találsz egy kulcsot és egy gyertyatartót. Menj vissza a varázsbárdhoz, az ajtót kinyitja a gyertyatartó. Amikor kinyílt az ajtó, visszamehetsz, felkaphatod a kulcsot, majd vissza abba a szobába, amelyben a varázsbárd található. Nyisd ki a csapóajtót, kapd fel a tartalékkulcsot, a bárdot és szökj ki a balkéz felöli ajtón az Alagútba. Tedd a bárdot a baloldali alsó ajtóhoz. Az Alagútban két szörnnyel találkozol, valamint találsz egy kulcsot, egy folyót és egy energiát adó üstöt, de sajnos két ellenféllel is. Így innen reménytelen vállalkozás kiszabadítani a varázslót, ezért lógj meg minél gyorsabban. Azon az ajtón keresztül elhagyhatod az alagutat, amin bejöttél.
Könnyebb kiszabadítani azt a varázslót, amelyik a Kastély feletti szobában van, ha megtalálod azt a betűskönyvet, amelyik ugyanabban a szobában van. Ha ezt megtaláltad, felfed egy másik ajtót, amelyen azonban nem tudsz kimenni. Miután elhagytad ezt a szobát a tetőn jobbra levő ajtón, egy olyan szobában találod magad, ahol lebeg egy szem, egy harcos, egy kard és egy üveg található. A harcost a karddal megölheted, ha akarod, de kifelé menet fel kell venned az Üveget.
így a Kastély közelében vagy ismét, két szörnnyel és két tárggyal (az üveggel és az aranyserleggel), de hogy ki tudd nyitni a varázsajtót, tovább kell vinned az erdő felé az üveget. Az üveg kinyitja az ajtót, utána a lövöldözős csillaggal öld meg mindkét szörnyet, töltsd fel az energiádat az üstnél, de nagyon fontos, hogy felkapd a gyertyatartót. Most mar elindulhatsz a varázsajtó felé és - Tárulj Szezám! - megjelenik előtted egy másik varázsió, akit kiszabadíthatsz azzal az aranyserleggel, melyet két szobával előbb felvettél.
Mindegyik varázsló kiszabadítható, de csak a megtelelő tárggyal. Például a Stonehenge-ben lévő barátodat a Varázsholddal tudod kiszabadítani. A hárfa szabadítja ki a palota kupolájában fogva tartott varázslót, és egy borospohár segít kihozni a varázslót a Wastelands-ből.
Az utolsó két varázslót a legnehezebb kiszabadítani: A kastélyban az egyik szobában található egy tekercs és egy bilincs. Vedd fel a bilincset, hagyd el a Kastélyt a jobboldalt altón. így ki tudod nyitni az ajtót, amely félúton van a sziklatalon. Amint kinyitottad az ajtót, térj vissza a Kastélyba és vedd fel a tekercset. Majd vissza a sziklaajtón keresztül a tömlöcbe, a tekerccsel szabadítsd ki a varázslót, használd a bárdot, amely megöli a szörnyet, amelyik ebben a szobában van. Menj ki a baloldali ajtón, menetközben vedd fel az üveget. Ez az üveg nyitja a csapóajtót, de előtte a karddal öld meg a harcost, aki az utadban áll. Kapd fel a kulcsot, mely a bal felső sarokban található, és a jobb alsó sarkon lévő ajtón keresztül menj be a kínzókamrába. A kulccsal nyisd ki a csapóajtót. A varázzsákkal előtte tisztítsd meg a termet az ellenségektől. Hogy kiszabadíthasd a varázslót, vissza kell menned az úton a Kastélyba a címerért, aztán újra térj vissza a tömlöcbe, ahol felvetted a kulcsot.
A baloldali ajtón keresztül ment be Wastelandbe, ahol megtalálod azt a koronát, amelyik kiszabadítja az utolsó varázslót. De ahhoz, hogy a tömlöcbe vissza tudj térni, előbb ki kell nyitnod a címerrel az ajtót. Ezután már csak le kell tenned a koronát a kínzókamrába és a varázsló máris szabad.
Bármilyen sorrendben is, de mind a nyolc varázslót ki kell szabadítanod, s utána ne felejts el elmenni a Szentélybe, hogy viszontláthasd kedvenc cimboráidat, a varázslókat (A térképen a 31. szoba). Ezzel teljesítetted is a játékot.
Ahhoz, hogy minél nagyobb pontszámot érhess el, a lehető legtöbb ellenséget kell megölnöd, lehetőleg minden termet járj végig, s lehetőleg vegyél fel minél több tárgyat.

Megoldás:

Az 1. varázsló kiszabadítása:
A varázsló az ugyanazon pályán található könyv (spell book) segítségével szabadítható ki. Szálljunk rá a varázstót bezáró "dugó"-ra, ez magától kinyílik, majd szálljunk rá a varázslóra is, és ezzel megtörténik a szabadulás.

A 2. varázsló kiszabadítása:
Ha itt vagyunk, menjünk jobbra fel, balra fel, balra, fel, majd ismét jobbra fel, és már ott is vagyunk a varázslónál. Szálljunk rá az őt bezáró "dugó"-ra, ez eltűnik, majd szálljunk rá a varázslóra...

A 3. varázsló kiszabadítása:
Ha már ezen a pályán vagyunk, akkor menjünk jobbra, jobbra, jobbra, jobbra, jobbra, jobbra le, jobbra fel, majd vegyük fel az üveget (large bottle), induljunk el jobbra fel, menjünk oda a serleget bezáró ajtóhoz, ez ki fog ny1ni. Most vegyük fel a serleget (gobblet of wine), menjünk vissza (balra tel, jobbra le, balra le, balra fel, balra tel, balra fel, balra le, balra le), ezután a már megszokott módon menjünk oda a varázsiót bezáró "dugó"-hoz, ami kinyílik, és menjünk rá a varázslóra...

A 4. varázsló kiszabadítása:
Menjünk jobbra, jobbra, jobbra le, vegyük fel a kulcsot (door key), majd menjünk jobbra le, jobbra fel, jobbra fel, ezután menjünk rá arra a "dugó"-ra, amelyik egy "holdat" (sorcerer's moon) zár be. Vegyük fel a holdat, menjünk balra fel, balra fel, balra le, balra le, balra le, ezt követően menjünk oda a varázsló ajtajához, ami ki fog nyílni, s menjünk rá a varázslóra...

Az 5. varázsló kiszabadítása:
Menjünk balra, a vízesés alatt van egy címer (coat of arms), ezt vegyük fel, menjünk vissza a szárazföldre (vigyázzunk, nagyon könnyen belepottyanhatunk a vízbe, amit varázslónk nem nagyon szerethet, mert minden fürdőzés alkalmával kezdhetjük újra az egészet). Ezután menjünk jobbra le (erre azért van szükség, hogy az ajtón mindig be tudjunk menni, ellenkező esetben azonban orvul bezáródik utánunk), ezt követően menjünk balra, balra, balra, jobbra le, jobbra fel, jobbra, jobbra, itt vegyük fel az ékköves koronát (jewelled crown), majd menjünk balra, balra, balra, jobbra le, jobbra fel, jobbra, jobbra le, menjünk a varázsló ajtajához, ami azonnal eltűnik, s menjünk a varázslóhoz...

A 6. varázsló kiszabadítása:
A bezárt varázsló felett lévő üveget (large bottle) vegyük fel, menjünk jobbra le, az üst alatt van egy kulcs (door key), menjünk neki az ajtónak, amire az kinyílik. Vegyük fel a kulcsot, majd menjünk jobbra le, jobbra fel, itt jobbra lent, a két kis üveg utáni ajtóhoz érve az eltűnik, ekkor vegyük fel a varázspálcát (magic wand), menjünk balra le, azután ismét balra le, itt vigyázzunk, mert az ajtó alatt víz van; nehogy beleessünk! Ezután menjünk balra le, a varázslóhoz, nyissuk ki az ajtót, szálljunk rá a varázslóra...

A 7. varázsló kiszabadítása:
Ez csak arról a pályáról lehetséges, ahol az 1. varázsló volt bezárva. Ha már itt vagyunk, akkor induljunk el balra fel, balra le, itt vegyük fel a gyertyát (fleur de lys), majd menjünk vissza (tehát jobbra fel,; ismét jobbra fel, majd középre le, ahhoz a helyhez, ahol az t .varázsló volt). A gyertyával be tudunk menni az ajtón, itt vegyük fel a kulcsot (door key), menjünk rá az ajtószerű "dugó"-ra, ez ki fog nyílni. Battyogjunk vissza (jobbra), majd menjünk jobbra fel, jobbra le, itt vegyük fel az arany kelyhet (golden chalice), majd menjünk balra fel, balra fel, középre le, és menjünk be az ajtón. Menjünk le középen a nyíláson, majd lent menjünk neki jobbra az ajtónak. Most azonnal, mielőtt továbbmennénk, vegyük fel az üveget (large bottle), majd menjünk le jobbra, menjünk át a nyikorgó faajtón, és végül menjünk neki a varázslónak...

A 8.varázsló kiszabadítása:
Ez a szoba két részre van osztva. Ha fent vagyunk, akkor keressünk egy üveget (large bottle), ezzel kinyílik a "dugó". Ezután menjünk le. Ha már lent vagyunk, sétáljunk el jobbra le, balra fel, és vegyük fel a papírtekercset (scroll). Menjünk vissza (jobbra fel, balra a középső ajtón be), csámborogjunk a beszorult varázsló tájékára, majd menjünk neki az ajtónak, ezt követően a varázslónak is...

A játék befejezése:
Menjünk jobbra le, jobbra fel, balra fel. Itt egy emelvényt látunk 9 oszloppal. Középen találjuk a legmagasabbat, mellette 4-4 oszlop mindegyikének tetején egy-egy varázsló foglalta el megérdemelt helyét. Egy dolog maradt hátra, hogy mi is elhelyezkedjünk, a még üresen maradt oszlop tetején. Ekkor...

Néhány jótanács:

  • a "dugó"-szerű ajtókat, ill. a vékony zöld ajtókat vagy a kulccsal (door key), vagy az üveggel (large bottle) tudjuk kinyitni;
  • a nem nyíló, nyikorgó faajtókat a címerrel (coat of arms) tudjuk kinyitni;
  • a lila "szörnyet" egy nagy fába vágott fejszével(sharp axe) tudjuk megölni;
  • a repülni nem tudó, földön mászkáló boszorkányt karddal (strong sword) tudjuk ártalmatlanná tenni;
  • Két robbanószer is rendelkezésre áll a "szörnyek" totális megsemmisítésére. Az egyik egy száguldó csillagra (shooting star), a másik pedig egy pénzeszsákra emlékeztet $ jellel az oldalán. Ha ezeket aktivizáljuk, ügyeljünk arra, hogy a velük való robbantáskor egyvonalban legyünk a szörnyekkel, mert csak így robbannak fel.
  • az energiánkat az üstnél tudjuk feltölteni;
Térkép 1.
Térkép 2.