1987 - 'a' Studio & BoxSoft

ügyességi

Enterprise

"A Föld nukleáris katasztrófa áldozata lett. A maroknyi túlélő között volt néhány tudós, aki megkísérelte megmenteni az emberiség által eddig felhalmozott tudást. Kiválasztották a legegészségesebb emberpárokat, felkutatták a megmaradt egyetemeket, múzeumokat, összegyűjtötték az összes fontosnak ítélt információt. A kataklizma előtt fejlesztettek ki egy űrhajót, amelyet úgy terveztek, hogy képes legyen elhagyni a naprendszert. A fejlesztés természetesen a legnagyobb titokban történt. Az összeszerelést mélyen a föld alatt végezték. Ennek köszönhette azt is, hogy megmaradt a nukleáris csapás után is sértetlenül. Az egyik tudós részt vett ennek az űrhajónak az építésében. Szerencsésen a felszínre hozták, majd üzemképessé tették. Elhelyezték benne az információkat, majd az embereket, akiket hibernáltak. Végül kiválasztottak egy jó reflexekkel rendelkező pilótát, aki a csillagközi ugrásoknál irányítani fogja az űrhajót. A választás rád esett. Feladatot tíz csillagközi ugrás végrehajtása. A csillagközi ugrásokon belül kilenc csillagkaput kell elérned. Ezek szolgáltatják az energiát a nagy ugráshoz. Mindegyik csillagközi ugrás között más és más veszély leselkedik rád. Ha eljutottál egy nagy csillagkapuhoz, akkor kapsz egy betűt. Ha összegyűjtöttél kilenc betűt, összerakhatod belőlük az utolsó csillagkapuhoz vezető út kódszavát. Ha ezt is teljesíted, akkor eljutsz egy új világba, ahol az emberek újrakezdhetnek mindent, amit a szülőföldjükön elrontottak.
Mentsd meg az emberiséget!"

Ilyen poszt-apokaliptikus történetet talált ki a magyar kiadó az abszolút top-lista vezető játékhoz. Sokak szerint ez az egyik legjobb Ep-re készült játék, bár egy egyszerű ügyességi játékról van szó (más 8-bites gépeken Trailblazer-nek hívják), a kivitelezés nagyon jól sikerült, igazi profi munka! A játék szerzője Andrew Richards. A 128 Játék című könyvben írt "Hónapokig tartó fáradságos munkával elkészült egy magyar-angol páros munkája." finoman szólva is erős túlzás, a magyarok munkája annyi volt, hogy kitörölték a kész programból a szerző nevét, és bele rakták az 'a' Studio logót... A szerzőt meg is lepte, amikor - több mint 20 év távlatából - kiderült, hogy az ő játékprogramját itt árulták a hazai boltokban, erről semmit nem tudott!

Elvonatkoztatva a történettől, "gyakorlatilag" egy mágikus labdát irányítunk, amivel el kell jutnunk a pálya végéig. A célig egy vékony úton jutunk el (amit helyenként inkább csak platónak lehet nevezni), vigyáznunk kell, mert nem eshetünk le róla (szerencsére a játéktér két szélén nem tudunk kiesni)! Ha mégis leesnénk, oda egy életünk, ráadásul a pálya elejéről indulhatunk újra...
A játékot az ENTER megnyomásával indíthatjuk, a golyót a belső, vagy külső botkormánnyal tudjuk irányítani, ugrani a tűz gomb megnyomásával tudunk. Megállni nem tudunk, csak lassítani-gyorsítani. Esélyeinket nagy mértékben növeli, hogy a levegőben is tudjuk irányítani magunkat, erre a nehezebb pályákon szükség is lesz.
A képernyőn a bal felső sarokban a sebességünket látjuk (SPEED), mellette az életeinket jelképező golyók (LIVES), jobb felső sarokban a pontszámunk látható. Pontot akkor kapunk, ha teljesítettünk egy pályát, vagy olyan területen "hajtunk" keresztül, amiért pontszám jár. Bal oldalon a 'LEVEL' a nehézségi szintet mutatja, jobb oldalon a 'ROAD', az aktuális pályát jelzi. A játéktér alján, középen a piros sáv (TIME) a pálya teljesítésére rendelkezésre álló időnket mutatja. Minél gyorsabban teljesítjük a szintet, annál több pontot kapunk érte. A nehezebb sszinteken figyelni kell, hogy elég gyorsak legyünk, ne járjon le az időnk. Bal oldalon alul a 'SPEED LIMIT' mutatja, hogy milyen maximális sebességre gyorsulhatunk az adott pályán, jobb oldalon a 'ROAD FINISHED' azt jelzi, hogy egyik hány pályát teljesítettünk. Alul középen láthatjuk a nehézségi szint nevét, és egy tőmondatos jellemzést róla, hogy mire számíthatunk.
A programban 10 nehézségi szint van, minden szinten 8 pályát kell teljesíteni. Ha teljesítjük egy nehézségi szint valamennyi pályáját, jutalomjátékban részesülünk, ami nem más, mint egy egyszerű falbontó-játék. Három labdával kell lebontani az előttünk tornyosuló falat. Bár nem ez a játék legjobban sikerült része, némi gyakorlás után könnyen lebonthatjuk a falat, amiért 10000 jutalompont üti a markunkat!
Mivel nincs az a zseni, aki az öt labdával teljesíteni tud 80 pályát, a program készítője nagyon okos módon oldotta meg, hogy a játékosnak ne menjen el a kedve a 'GAME OVER' sűrű látványától. Ha teljesítünk egy nehézségi szintet, megkapjuk a következő szint nevét, valamint az utolsó (10.) nehézségi szint nevének egy karakterét. A menüben a játék indítása előtt a 'TAB' billentyű megnyomása után kiválaszthatjuk a nehézségi szintet, honnan akarjuk kezdeni a játékot. Minden pályának van egy jellegzetes tulajdonsága, és természetesen egyre nehezebbek.

Pályakódok:

A menüben F4-el megtekinthetjük a legjobb öt eredményt (ESC-el visszaléphetünk). Játék közben az F7-tel kikapcsolhatjuk a zenét. A PAUSE megnyomásával szüneteltethetjük a játékot (ENTER-el folytathatjuk), a STOP megnyomásával kiléphetünk a játékból.

A program angliai változata az Out of this World nevet viseli.

Zene (MP3)

Remake - Dobrosi Szabolcs (MP3)