Dizzy:
Return to the Magicland

1992 - Soly

kaland, mászkálós

Spectrum (48k)


Alighogy befejeződött a Dizzy-sorozat, a hetedik Crystal Kingdom című résszel, máris elkezdődött a rajongói "maszek" Dizzy részek gyártása az eredeti programok módosításával. Ezen ténykedések epicentruma Oroszország volt, a valószínűleg Spectrum-klónok nagy népszerűségének köszönhetően (miközben Nyugat-Európában a hajdani Spectrum-osok, már a 286-os AT-t püffölték). Sajnos ezen hack-ek jelentős része oroszul adta elő a történetet, ami igencsak korlátolta elterjedésüket. Lassacskán azonban csak előkerültek angol nyelvű változatok is, mint ebből, az egyik első profinak nevezhető berhelésből...
A program IV., Magicland című rész módosításából született, a kezelés megegyezik a sorozat azon részével: Elmaradhatatlan a gyémántgyűjtögetés, de nincsenek elrejtve (ha látunk egyet, habozás nélkük gyűjtsük be). Egyszerre négy tárgy lehet nálunk. Bármilyen magasból leeshetünk.
A történet banálisan indul: Daisy egy napon eltűnik, a család kezd aggódni, minket küldenek: nézzünk körül, merre lehet?

A kezdőképernyőtől (ROCKS) jobbra ücsörög Dozy. Ebben a részben - a történethez igazodva - majd' minden beszélgetést azzal indítjuk, látták-e Daisy-t. Most is így van, Dozy legutóbb a régi műhely környékén látta. Mást nem sikerül Dozy-ból kicsiholni, de találunk a sarokban egy összecsukható hídszerkezetet(?!) (FOLDING BRIDGE). Jobbra, a híd túloldalán, egy sziklafal tövében (ROCKS) találjuk Dylant, fölöttébb vicces kedvében. Mi is elsütünk neki egy faviccet, aztán vegyük fel a mellette heverő viccgyűjteményt (JOKES). A faluba (VILLAGE - itt ücsörög Dozy) visszatérve fel tudunk ugrani a fatörzsekre kifeszített platókra. A felettünk lévő képernyőn áll Denzil kunyhója (DENZYL'S HUT). A kunyhó előtt áll a szintén feltűnően jókedvű házigazda. Daisy-t nem látta, viszont marasztalna, hogy szórakoztassuk. Mi viszont sietünk, adjuk inkább oda a viccgyűjteményt. Cserébe ad egy fejszét (AXE), ő ugyan nem fog mostanában dolgozni... Újabb egy képernyővel feljebb ugorva nagypapa kunyhójához érünk (GRANDPA'S HUT). Nagypapa is úgy tudja, hogy a műhely közelében van Daisy, és még egy horgot (HOOK) is ad, hátha szükségünk lesz rá.
Az utunk felfelé látszólag véget ért, a kunyhó feletti apró platformról nincs hova ugorni. Balra a szemközti plató túl távol van. Ha azonban lerakjuk magunk elé mobil hídelemet, már át tudunk ugorni (2. kép). Ha itt bátran tovább ugrunk balra a semmiben, a felhőkön keresztül egy "légvárba" (CLOUD CASTLE) jutunk. A hatodik gyémánt mellett egy írótollat (QUILL) is találunk itt. Ugorjunk vissza jobbra a felhőre, aminek a bal oldaláról lelépve a légvárat tartó pillérre (PILLAR) pottyanunk. Balra legyalogolva egy ösvényre (PATH) jutunk. Ennél nincs tovább, innen balra már csak a tengerpart van (SHORE). A fa mellet azonban egy csapóajtót látunk, ami ugyan zárva van, de a kampóval ki tudjuk nyitni. (A fatörzs túloldalán egy, a fűben alig látható gyémánt van, itt ne felejtsük.)
Utunkat a föld alatt folytatjuk, illetve csak folytatnánk, mert a pince lejárata előtt egy csontváz lóg a falon. A csontváz azonban csak addig mozdulatlan, amíg a közelébe nem megyünk, aztán nagyon is megelevenedik, sehogy sem enged tovább. Szürreális manőver következik: ha a tollal megcsiklandozzuk a csontváz lábát, akkorát kacag, hogy darabjaira hullik... (3. kép) A pince előcsarnokában (HALL) egy kulcsot (KEY) találunk. A lila hordók mellett, a falon át lehet jutni egy titkos alagútba, aminek a végén (SECRET CHAMBER) egy kapcsoló várja, hogy elfordítsuk. A kapcsoló a pince előcsarnokában a zárt ajtót nyitja (balra fent). Az ajtó azonban mögöttünk be is zárul. Lent a pincében felvehetjük a 12. gyémántot és egy rugót (SPRING). Látszólag beszorultunk... Csak abban reménykedhetünk, hogy belül is van valami titkos kapcsoló, ami nyitja a kijáratot. Reményeink be is igazolódnak - amúgy sok lehetőség nincs - a csontváz sípcsontjának elfordításával nyílik az ajtó!
Szabad az út a felszínre. Jobbra, a sziklákon felugrálva, majd a túloldalon lepozzyanva gond nélkül visszajuthatunk a faluba. Itt mégegyszer fel kell másznunk Grandpa kunyhójához, aminek elől jobbra lelépve a platóról (keresztül a fáklya lángján), egy felhőre érkezünk. A felhőn egy kereszt (CROSS) lebeg. Jobbra leugorva Dylan-hoz pottyanunk, aki egy magas szakadék tövében ül. A szakadék alatt két deszka fekszik. Ezekből és a rugóból egy dobbantót szerelünk össze. Erre ráállva az ugrás + jobbra nyomva tartásával, felugorhatunk az "égbe" (SKY). Innen jobbra a barlangbejárat (CAVE ENTRANCE) előtt a 14 gyémántot, és Dora-t. Dora többet tud Daisy-ről, mint a többiek. Elmondja, milyen szörnyűség történt: Daisy a mühelyben játszott, amikor váratlanul beindult a teleport - miden barkácsműhely elengedhetetlen tartozéka, még a 3.5-edik részben harácsoltuk össze - és Daisy egyszerűen eltűnt! Elteleportálta magát Magiclend-be, ráadásul még a teleport is tönkrement a nem rendeltetésszerű használattól! Azért nincs minden veszve, mert valahol a föld alatt él egy nagy varázsló, aki szintén képes teleportálni...
A barlangbejárat zárva van, de triviális módon a kulccsal kinyithatjuk. A következő képernyő azonban egyben egy vámpír lakhelye (VAMPIRE LAIR). Ha nálunk van a kereszt, közeledtünkre inkább elmenekül. A titkos lejáratnál (SECRET PASSAGE) először válasszuk a nem titkos lefelé vezető utat, ahol egy kötelet találunk (ROPE). A kötél alatt a 15. gyémántot is megtaláljuk. Az előbbi helyen a titkos átjáró jobbra van a sziklák között. Ezen keresztül egy alagútba (TUNNEL), majd a felszínre jutunk (CAVE EXIT). Innen jobbra egy szakadék (CHASM), illetve a rajta átívelő hídon keresztül nagypapa műhelyébe jutunk (GRANDPA'S WORKSHOP) ahol a 17. gyémánt felvétele mellett megcsodálhatjuk az elromlott teleportot (4. kép).
A szakadék feletti híd közepén a baltával egy lyukat vághatunk, amin keresztül a földalatti kastélyba zuhanunk (UNDERGROUND CASTLE). Innen balra csak egy gyémántot találunk, jobbra viszont a varázsszoba (MAGIC ROOM) van. Ha a lila oltárra állunk, húsz gyémánt ellenében a varázsló teleportál minket Magicland-be. (Hogy a kötél mire szolgál, az nem derül ki.)

Örökélet: POKE 34594,0

Térkép