Dizzy 3 and Half 1988 - Crash kaland, mászkálós |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
Miután az OLIVER-fivérek megírták a Dizzy
harmadik és negyedik részét, és mielőtt a negyedik
részt a CODEMASTERS kiadta volna, gondoltak egyet, hogy miért ne nehezítsék
a játékosok dolgát, megírták a Dizzy-sorozat "Karácsonyi Katasztrófa-különkiadását",
a Dizzy három és felet. Ti. túl egyszerű lenne az, ha Fantazy World-ból rögtön
Magicland-be jutnánk. A játék a Crash magazin kazettamellékletén jelent meg, tehát úgymond ajándék program volt (akárcsak a Dizzy - Crash Special Edition). Újdonság egybként a játékmenetben a 3. részhez képest,
hogy van energiánk, tehát ha hozzáérünk egy ellenséghez vagy tűzhöz nem vész
el azonnal egy életünk, hanem az energiánk fogy.
Miután befejeztük a kedélyes társalgást, hagyjuk ott lebegni barátunkat, és az utolsó előtti lépcsőfokról ugorjunk balra. Dizzy és Daisy házának platóján landolunk. Menjünk a ház túlsó végébe és nézzük meg, mi van ott. Nocsak, egy indítókar! Micsoda felfedezés!!! Vegyük fel, majd a plató széléről ugorjunk balra. A starthely melletti sziklán kötünk ki. Vegyük fel az ott látható hosszú kötelet. Ezután menjünk jobbra! Itt egy nagy víz állja az utunkat. Sebaj, ússzunk át rajta. Hoppá! Hát ez nem jött össze. Dizzy nem tud úszni. (Pedig három és fél rész alatt már megtanulhatom volna! - EPY) Akkor próbálkozzunk máshogy: ugorjuk át. Ezt úgy tegyük meg, hogy menjünk vissza oda, ahol Danny lebeg, és a legfelső lépcsőfokról ugorjunk el jobbra. Jé, ez a víz nagyobb, mint gondoltuk! Újra megfulladunk... Valahogy meg kellene szerezni Danny-től azt a varázscsizmát. Egyszerű: menjünk el a vízpartra, ott van egy nagy fa. Álljunk meg a jobb oldalán, és használjuk a hosszú kötelet. Ekkor Dizzy földobja azt Dannynek, és ő lemászik rajta. Ezután következik még egy kis diskurzus:
A társalgás után Danny leteszi mellénk a csizmát. Vegyük fel. De jó, már tudunk
vízen járni! Na, azért nem egészen, ezzel csak nagyot lehet ugrani. Most már
átugorhatjuk a vizet. Menjünk vissza föl, és tegyük meg. Sikerült! Egy felhő
vagy ködfolt tetején landoltunk, amin elkezdünk süllyedni, majd a vízbe esünk,
és megfulladunk. Ezért ahogy megérkezünk a felhő tetejére, ne álljunk meg, hanem
AZONNAL (!) ugorjunk tovább jobbra. Így elkerülhetjük az uszodát. |
|