Underwurlde 1984 - Ultimate Play the Game Akció, mászkálós |
Spectrum (48k) Enterprise |
|
Sabreman megpróbáltatásai nem értek végett a Sabrewulf-ban átélt fárasztó kalandok után! Hazafelé tartva hősünk egy lyukba esett, és egy föld alatti birodalom egyik termébe zuhant. Feladatunk kézenfekvő: el kell menekülnünk, ki kell jutni a szabadba. Sajnálatos azonban, hogy a lárma hatására - amit zuhanás közben okoztunk - felébredtek a birodalom régóta szunnyadó lakói, a szárnyas hárpiák, és hasonló csúf teremtmények. Kézenfekvőnek tűnik, hogy a játék indítását követően felfelé vegyük az irányt a kijáratot keresve, hisz a föld alatt vagyunk. Való igaz, három kijárat közül is választhatunk, és kezdetben nem is vagyunk túl mélyen (a felső információs sorban folyamatosan láthatjuk, hány emelet ményen tartózkodunk: DEPTH). Két kardinális probléma azonban akad... Mint már említettem, a repülő szörnyek végtelen számban repkednek a járatokban, nem igazán lehet köztük érdemben közlekedni, másrészt pedig a birodalom három kulcsfontosságú és kikerülhetetlen átjáróját szörnyek őrzik, melyek nem engednek áthaladni, így a kijáratokat is elzárják előlünk. A barlangban azonban többféle hajítófegyvert is találunk, rögtön induláskor egy épp mellettünk hever a földön. A repülő lények ellen bármelyik fegyver használata célra vezet és szerencsére muníciónk is végtelen. Az átjárókat őrző szörnyek ellen azonban csak egyetlen fegyver hatásos és mindegyik ellen más-más!
A fegyvereket tehát meg kell keresnünk, amiket viszont véletlenszerűen, 4-4 lehetséges pozícióba rak a gép. (A második térképen jelölve vannak a fegyverek lehetséges pozíciói.) Összesen három fegyver lehet egyszerre nálunk. A tárgyaink listáját szintén a felső információs sorban láthatjuk. Mindig a listában legelső helyen álló fegyvert használjuk, ha nem arra van szükségünk, át kell rendezni a tárgyainkat.
A közlekedés meglehetősen problémás, és nem csak a szörnyek miatt. Lift nincs a játékban, a le-fel közlekedésben csak saját ügyességünkre számíthatunk. Valamennyi, álló, a háttérhez tartozó tárgyra felugorhatunk (akár a fáklyára, vagy a madár alakú szoborra is). A mocorgó mérgező nővények azonban kerülendőek. Praktikus újítás, hogy ha egy perem szélén állunk, és le akarunk sétálni a peremről, hősünk automatikusan akkorát ugrik, hogy a legközelebbi elérhető platóra repüljön (de a képernyő tetején, ahol nem látjuk mi van a fejünk felett és alattunk sincs elérhető plató, ez nem működik, ott nekünk kell ugrani). Ha mégis inkább le szeretnénk zuhanni, a perem szélétől kicsit beljebbről kell ugornunk. Néha segítség, néha kiszúrás, hogy a repkedő madarak, ha felkapnak, egy rövid szakaszon elrepítenek minket valamerre. Irányítás:
A történet a Knight Lore-ban folytatódik. Örökélet: POKE 59375,0 |