Robin of the Wood 1985 - Odin akció, mászkálós |
Forrás: Spectrum (128k) Enterprise |
Bizonyára senkinek sem kell bemutatni Robin Hood-ot, a középkori angol legendák egyik központi alakját, akinek a neve a derék briteknek körülbelül annyit jelent, mint nekünk Rózsa Sándoré vagy Vidróczkié, a két híres betyár neve: az igazságtalan kizsákmányoló urak ellen küzdő népi hősé. Az angol népköltészet legendás figurájának népszerűsége korunkban is változatlan: számos regényben (pl. Walter Scott: Ivanhoe; Charles Vivian: Robin Hood stb.; Magyarországon Mándy Iván ifjúsági regényéből ismerhetjük) és filmben láthatjuk viszont (elég ha csak az Errol Flynn-el készített kalandfilmet vagy a világhírű Walt Disney-feldolgozást említjük.
Egy ilyen potenciális sikerfigura nem sokáig hagyhatta nyugodni a számítógépes játékprogramok íróinak a fantáziáját: sorra jelennek meg a Robin Hood-dal foglalkozó akció- (pl. CURSE OF SHERWOOD, SUPER ROBIN HOOD stb.) és kalandprogramok (pl. ROBIN OF SHERLOCK). Ezeknek az áradatát 1985-ben az ODIN Software első "nagy dobása", a ma már klasszikusnak számító ROBIN OF THE WOOD nyitotta meg.
A játék azt az epizódot eleveníti fel, amelyben Robin megszerzi Anglia legjobb íjászának kijáró díjat, az ezüst nyílvesszőt. A helyszín Robin kalandjainak állandó színhelye: Nottingham vára és az azt körülvevő sherwood-i erdő, amit a játékban egy 320 képernyőből álló labirintusrendszer testesít meg.
Spectrumunk lehetőségeihez képest - elég szépen sikerült a játék betöltése után megszólaló kérdés ("CAN YOU HELP TO ROBIN IN HIS QUEST FOR THE SILVER ARROW?") megvalósítása, ami a fent említett ezüst nyílvessző megszerzésére vonatkozik. Az ezután megjelenő menüben kiválaszthatjuk a játék irányítását (a vezérlő billentyűk újradefiniálása vagy KEMPSTON/INTERFACE II/CURSOR joystick) illetve a '0'-val elindíthatjuk a játékot. A játék BREAK használatával bármikor befejezhető.
Egy sátáni kacaj után megjelenik a képernyőn főhősünk. A játék 320 szobás labirintusában is elég nehéz lesz kiismerni magunkat (a mellékelt térkép segít ezen a kellemetlenségen), de a programot író urak még azzal is kedveskedtek nekünk, hogy a játék nem csak egy, hanem négy helyszínről indulhat (ennek, függvényében máshol találhatóak az egyes tárgyak, kulcsfigurák). Köszönjük szépen! Akárcsak az erdőben, a várban is gyakran találkozunk a városbíró poroszlóival, akik számszeríjaikkal 3-5 nyilat lőnek ránk. Ez a művelet káros hatással van az egészségi állapotunkra, nem árt kitérni a nyilak útjából (gugoljunk le a földre). Miután poroszlóék kifogytak a nyilakból szépen odasétálunk hozzájuk és megnyomjuk a tűzgombot. Erre Robin jól fejbenyomja őket a botjával. Miután a kulcsot megszereztük (megjelenik a képernyő alatt), menjünk ki az erdőbe (a kaput nyitva találjuk, de a kulcsunk is eltűnik). Itt ismét találkozhatunk majd a poroszlókkal, de az ellenség sorait bővítik a vadmalackák is, amik az erdő egyes útjain rohangálnak ide-oda. Ezeket a csúnya, piros teremtményeket nem lehet a bottal levágni, ki kell térnünk az útjukból mert gyorsan fogyasztják életerőnket. Ne szaporítsuk tovább a szót, tekintsük át inkább a játék folyamán követendő stratégiát:
Mivel a játék fő elemei (fa, tündérek, csapda, apó) - néhány pozíció között választva - véletlenszerűen helyezkednek el a pályán és a felveendő tárgyak (tegez, koszorú, virág) is váltakozva adják elő magukat, sajnos nem tudunk hajszálpontos térképet mellékelni, csak a lehetséges helyeket tudtuk bejelölni. Akinek lehetősége van rá, készítsen néhány fénymásolatot a térképről és játék közben jelölje be az adott játék jellemzőit (úgyis végigjárja néhányszor az összes szobát). Ha a játék véget ér, a skiccét el is dobhatja, ugyanilyen elrendezést úgysem kap még egyszer (megjegyeznénk, a feltételes jelölések sem az összes lehetséges pozíciót jelzik). 2012-ben Geco csinált egy javított Enterprise konverziót a 128K-s változatból. Ebben van néhány javítás és eltérés az "eredeti" átirathoz képest:
|
|