Nightshade 1985 -Ultimate akció, mászkálós |
Spectrum (48k) Enterprise |
Valahol a Lila hegyek mögött fekszik, egy, a külvilágtól elzárt völgy, ahol utazó még nem nagyon járt. Sok-sok éven át élte ebben az elzárt, békés világban mindennapjait az itt fekvő városka, mígnem gonosz, túlvilági erők nem szálltak a völgyre. Járvány, éhinség pusztította az embereket. A kevés túlélő elhagyta a völgyet, így mára teljesen lakatlanná vált a városka. Csak a démonok és gonosz kísértetek maradtak, akik arra várnak, hogy rabul ejtsenek bárkit, aki beteszi a lábát a városba. Sok bátor harcos kísérelte már meg, hogy legyőzze a gonosz teremtményeit, de eddig senki nem tért vissza közülük. A városka története idővel legendává vált, dalokat énekeltek és meséket regéltek a bátor kalandorokról, akik sosem tértek vissza. A völgyben csak gyűlnek a kiszabadításra váró, elrabolt lelkek. Vakmerő kalandorok persze mindig akadnak, egy ilyen hőst (vagy vakmerő bolondot?) alakítasz, aki épp most indul útnak a városka felé...
Ez a rémisztő története az Ultimate játéknak, melyben megismerhettük a cég Filmation II. névre hallgató software-fejlesztését. Szemben a cég korábbi, Filmation technológiát használó (pl. Knight Lore, Alien 8) izometrikus játékaival, nem a főhős mozog a képernyőn, hanem a pálya mozog a főhős alatt! Ha emberünk épp egy épület mögött, vagy épületben sétafikál, az épületnek csak az "alaprajza" látszik. Ezt a technikát láthatjuk az Ultimate következő játékában a Gunfright-ban is.
|
Főhősünk a kalandot a város véletlenszerű pontjáról kezdi (több start-pozíció van), fegyver nélkül. Nem is lett volna értelme fegyvert hozni földöntúli teremtmények ellen, de ennek ellenére sem vagyunk védtelenek! Az épületekben mágikus antianyagok termelődnek, melyeket elkapdosva hozzávághatunk a körülöttünk materializálódó démoni teremtményekhez. Ebből az antianyagból rögtön négy féle is van (lila, zöld, sárga, zöld), melyek különböző hatással bírnak a teremtményekre. Ilyen antianyagból egyszerre összesen tízet gyűjthetünk be (a bal oldalon láthatjuk "muníciónkat"), akár különféléket is vegyesen!
A térképen számokkal vannak jelölve, hol, milyen antianyagot gyűjthetünk. A 2., 3., 4., 7., 8. ellenség ellen bármelyik hatásos, a többit csak speciálisan eggyel lehet elpusztítani:
Ha rossz antianyaggal próbálkozunk, csak annyit érünk el, hogy a lény átalakul. Az antianyag gyűjtő zsákunk verem szerűen működik: azaz a legutoljára betett antianyagot hajíthatjuk el először. A gonosz erők elkergetésének módja, ha négy démoni teremtményt elűzünk. Ők a városka egy-egy, véletlenszerű pontján mászkálnak le-fel. Ellenük az antianyag hatástalan, különleges eszközt kell megkeresnünk, és begyűjtenünk ellenük:
a megfelelő eszköz. Ezekből a tárgyakból egyszerre többet is felvehetünk, hisz, ha nem a megfelelőt hajítjuk el, az nem vész el, újra felvehetjük, miután a földre esett. Ha nálad van valamelyik azen tárgyak közül és közeledben van a főgonosz, akire a tárgy hat, akkor a tárgy villogni kezd, figyelmeztetve téged a közelségre. A négy főgonoszt a játéktér alatti tablóképen könnyen beazonosíthatjuk, az elűzött delikvens képe elszíneződik. Ha mind a négy lényt elűzzük, küldetésünk sikeresen befejeződik. Irányítás: További billentyűk: Örökélet: POKE 52190,50; POKE 52191,205; POKE 52192,187 |