Gunfright 1985 - Ultimate Akció, mászkálós |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
Amikor egy filmgyárban western-film forgatásába kezdenek, akkor már előre
tudják, hogy filmük nyereséges lesz, mivel a közönség érdeklődése az ilyen
filmek iránt sohasem csökken. Az 'ULTIMATE is hasonló vállalkozásba fogott, amikor 1985-ben kiadta 'GUNFRIGHT'
című programját. A történet hamisíthatatlan, egy western falu élete elevenedik
fel előttünk, ahol a fegyvereket az emberek nem szobadíszként, hanem mások
életének kioltására használják.
A játék előtörténete a következő:
Black Rock (fekete szikla) faluban egyre jobban elszaporodtak a gonosz útonálló
banditák. A falu lakói a banditák számának növekedtével egyszerűen képtelenek
arra, hogy saját magukat megvédjék. A falu új és új seriffjei vagy a fogukat
hagyták ott a véres küzdelmekben, vagy nyúlcipőt húztak, ami végül is okos
megoldás, de kevésbé vall bátorságra. Egy nap a faluba érkezett egy idegen,
aki vállalkozott arra, hogy szembeszáll a banditákkal. A falu népe soron kívül
eriffjének is választotta Öt. Az új ember elfoglalta pozícióját, s a napok
teltek múltak. Seriffünk az irodájában pihent, amikor távirat érkezett számára: "Tisztítsd meg az utcáinkat a falu ellenségeitől!". Nos ebbe a helyzetbe
kell beleélnünk magunkat.
A főmenüben beállíthatjuk a játékosok számát (1 játékos/2
játékos). Kiválaszthatjuk a vezérlést: A '3' billentyű megnyomására indul a játék. |
|
Hirtelen pénzesőben találjuk magunkat. Nagyon figyeljünk, mert itt kell a 'fejvadászat' költségeire pénzt gyűjtenünk. A képernyő alján figyelemmel kísérhetjük megszerzett pénzünk összegét, ami természetesen a program jóvoltából 250 dollárról indul. Szintén alul láthatjuk pisztolyunk tárát, amiben sárga karikák jelzik a még meglévő töltényeinket.
|
|
A pénzeső elmúltával seriffünket láthatjuk, amint a börtön előtt álldogál. Bal oldalon egy nagy falragasz képe látható, melyen a leőrözött személy neve, fényképe, és a fejére kitűzött díj lett feltüntetve. Alatta a kis kalaptrák életeink számát jelzik, míg lejjebb pénzünk fogyását kísérhetjük figyelemmel. A képernyő alján egy távirat (TELEGRAM) is látható. Ezen a töltények (BULLETS),- lovak (HORSE) és a büntetés (FI~JE) pénzbeli értékét láthatjuk. Érdemes erre odafigyelnünk, mert ha a pénzünk elfogy, - töltény híján - nem fogunk tudni megküzdeni ellenségeinkkel: Ezért tehát takarékoskodjunk töltényünkkel, és ne ragaszkodjunk feltétlenül a költséges lovagláshoz. Fokozottabb takarékoskodás végett még arra is figyelhetünk, hogy pisztolyunkat akkor töltsük, amikor a töltény ára éppen minimumon van (vagyis 5 dolláron). A tár automatikusan töltődik, ha kilőttük az utolsó lövedéket. Az imént említett taktika vonatkozik a lovak használatára is, mivel itt akár 50 dollárt is kitehet az árak közötti különbség. Ha mégis valami ok folytán elfogyna a pénzünk, még ne essünk pánikba. Szerencsénkre a falucska a pénzszűkében lévő embereket tiszteletreméltóan támogatja, ebben az esetben akár 'órákat' is lovagolhatunk. Pisztolyunk tárának feltöltése is könnyen megoldható. Az utca 'porában' itt-ott néhány erszényt találunk. Ha ezeket felvesszük, pisztolyunk tára ismét feltöltődik. Legfontosabb feladatunk persze a bandita kézrekerítése. Ehhez az akcióhoz a térkép segítségével kezdhetünk hozzá, de vigyázzunk, mert a falucska utcái sok meglepetést tartogatnak számunkra. Black Rock tele van rohanó asszonyokkal, akik kis kosárkával a kezükön lótnak-futnak fel-alá. Seriffünket próbáljuk megóvni a hölgyektől, mivel a velük való találkozás életünkbe kerül, sőt még büntetést is kell fizetnünk. 'Elhalálozásunk' után - ha még nem fogytak el az életeink - a játék ismét a börtön elől folytatódik. Esetleges haragunkat - lehetőség szerint - ne az asszonyok és gyermekek lelövésével vagy lóval való elgázolásával vezessük le, mert így zsebünk - a büntetések miatt hamar kiürülhet. Az utcákon lovak is találhatók. Ezek az amúgy nem túl gyors tempónkat jelentősen felgyorsítják, igaz elég tekintélyes összeg ellenében. Lovaskalandunk rövid idő elteltével véget ér, mivel a pénzünkért csak meghatározott ideig lovagolhatunk, így a keresést újból 'lábon' folytathatjuk. Ha lovaglás közben mégis elkap minket a láz, ne feledjük, az út szélén található kaktuszokat nem tudjuk az asszonyokhoz hasonlóan legázolni, sajnos a kaktuszok tüskéinek szúrása mindig halálos kimenetelű. Szerencsére időbeli korlátaink nincsenek, tehát - ha kedvünk tartja -, megtehetjük, hogy a térkép segítségével először is megismerkedünk a faluval. Ha már sikerült felfedezni a falucska utcáinak rejtelmeit, akkor már tényleg elkezdhetjük a 'fejvadászatot'. A keresés persze egy szál térképpel meglehetősen hosszú és nehézkes lenne, de szerencsénkre vannak, akik a seriffünk oldalán állnak, ezek pedig a falu ifjú fiai. Az utcákon sok helyen találkozhatunk ezekkel a fiúkkal, ahogy fel/le ugrálva - nem kis feltűnést keltve -, pisztolyukkal mutatják azt az irányt, amerre a bandita nyomára akadhatunk. Az ifjak nem a pontos irányt mutatják, mivel ellenfelünk is mozog, de - ha a mutatott irányban újabb ifjút keresünk, akkor előbb utóbb eljutunk a keresett helyre, ahol megpillantjuk a leőrözött egyént. Ügyeljünk arra, hogy ne veszítsük szem elől, de ne is menjünk túl közel hozzá, mert ez is életünk elvesztésével járhat - és különben is felesleges, mert nem megverekedni kell vele. A megfelelő pillanatban egy jól irányzott lövéssel terítsük földre a banditát. Ezzel persze még nincs vége az akciónak, mivel seriffünk a sportszerűség nagymestere, így csak a lábába lőtt, hogy később egyenlő esélyekkel megküzdhessen ellenfelével. Ekkor jön a párbaj. Itt a bandita 'nagyalakú' képét láthatjuk, amely szemünknek elég tetszetős látványt nyújt, de nehogy elfeledkezzünk igazi feladatunkról, a párbajról. Célkeresztünket a lehető leggyorsabban irányítsuk a bandita testére, ezután pedig lőjünk eszeveszett gyorsasággal. Mivel minden párbaj kétesélyes, itt is csak egy győztes lehet. Ha a bandita elesik, és csizmájának a talpát mutogatja (azaz 'feldobta a talpát'), akkor örömmel tapsikolhatunk, mivel mi győztünk. Viszont, ha a képernyőn kerek lövés-nyomok láthatók, akkor csendes felállással tisztelegjünk volt seriffünk holtteste előtt. |
Ha az első variáció történik meg - tehát mi nyertünk -, akkor készülhetünk
a következő bandita elkapására. A legügyesebbeknek 20 banditával kell megküzdeniük,
sorrendben a következőkkel: Buffalo Bill, Billy the Kid, Sundance Kid, Jesse
James, Butch Cassidy, Ma Baker, Wild Bill, Rumpo Kid, F.Clever Jake, Millery
Bar Kid, Klondike Pete, Bronco Colarado, Wayko Kid, Lone Ranger, Tonto, QD. McGraw, Mexicans, Gun Slingers, Bandits, Hill Billys.
A jól dolgozó seriffek jutalomban részesülnek. Ez abban nyilvánul meg, hogy
a Jesse Jones feletti győzelem után újabb pénzeső következik, de itt már az
erszények gyorsabban pottyannak. Ugyanez történik Rumpo Kid után is, természetesen
még gyorsabb erszényekkel.
E program igazán megérdemel minden elismerést, mert izgalma, változatossága,
története, grafikája sok-sok játékon túltesz. Aki egyszer elkezdi a 'fejvadászatot',
biztos, hogy nem nagyon tud utána elszakadni a játéktól. Az 'ULTIMATE' a maga
idejében ezzel a programjával 'nagyot alakított'.
Örökélet: POKE 49233,0
Térkép, Térkép 2, Térkép 3 |