Hyper Active

1988 - Sinclair User

akció, lövöldözős

Spectrum (48k)

 

A Special FX 1987 és 1989 között készített pár sajátságos hangulatú, jó minőségű játékot (pl. a FireFly, Midnight Resistance, Gutz, bár ez utóbbi nem különösebben nagy szám). Sajnos ezen játékuk nem ezt a trendet erősíti. Mentségére legyen szólva, hogy újságmellékletként jelent meg. Nehezen lehetne tagadni, hogy a program hasonlít az Ultimate 1983-as Lunar Jetman játékára, de még annál is egyszerűbb feladatok állnak előttünk. Egy háti rakétával repkedő asztronautával kell ténykednünk a Hold felszínén (egy nem túl nagy, önmagába záródó területen), meglehetősen barátságtalan robotok társaságában. A játék során négy különböző feladat váltogatja egymást:

  • SURVIVAL WAVE - 8 villogó kapszulát kell egyenként visszaterelgetni a holdbázis zsilipkamrájához. Ha egy kapszulához érünk, az követ miket mindaddig, amíg a zsilipkamrához nem juttatjuk. Eközben meghatározott számú robot repked a játéktéren, akik ránk lőni sem restek. Célszerű először egy helyben lebegve megritkítani az érkező robotokat, majd amikor már lecsökkent a forgalom a légtérben, elindulni a beszerzőkörútra. A játéktér alatti kistérképen - mint ahogy az a többi feladatnál is - látszik az összes ellenség, valamint a kapszulák.
  • DRAGON WAVE - négy repülő sárkány repked körülöttünk és persze lőnek is ránk. A sárkányokat csak úgy tudjuk megsemmisíteni, ha a fejükbe lőnünk párszor. Ez persze csak szemből sikerülhet!
  • ATTACK WAVE - a ránk támadó valamennyi robotot meg kell semmisítenünk.
  • BONUS WAVE - a repkedő B betűket jutalompontért be kell gyűjtenünk. A meteoritokat ki kel kerülnünk, vagy felülről bombákat szórhatunk rájuk. A pontgyűjtés meghatározott ideig tart.

A minket ért sérülések energiánkat fogyasztják, melynek szintjét a játéktér alatt, középen látható négy sáv jelez. Amikor mind a négy hasáb elfogy energia híján elvész egy életünk. A négy energiahasáb balról jobbra: gyorstüzelés, pajzs, radar, fegyver energia. Ha tehát valamelyik hasáb nullára csökken, az hatással van fegyverünk tűzerejére vagy a radar működésére!
Nagymértékben szépítjük a tényeket, ha azt mondjuk, hogy a játék középszerű. A színtelen grafika felejthető, akárcsak a hangok. A játékmenet pár perc után szinte idegesítővé válhat (különösen a sárkányos részben). Egyedül a 48k-s zene az, ami figyelemreméltó!

Irányítás:
A menüben billentyűzetet, KEMPSTON, SINCLAIR, CURSOR illesztőt választhatunk.
A billentyűzet definiálható, az alapértelmezett billentyűk: O - balra, P - jobbra, Q - fel, M - tűz. N - játék szüneteltetése / folytatása.