|
1990 februárjában lehettek az angliai Crash magazin olvasói gazdagabbak Jonathan Cauldwell eme jobban sikerült Manic Miner klónjával. A játék főhőse "Tojásfej", aki ránézésre közeli rokonságban állhat Dizzy-vel és ez a játék volt az első, de nem utolsó kalandja - később lett több is.. A játékban ugyan semmi újdonság nincsen, a kivitelezés viszont minden elismerést megérdemel. A 128K-s gépek tulajdonosai hangeffekteket és zenét is kapnak, a 48K-s gépek tulajdonosai csendben játszhatnak.
Főhősünknek összesen 40 teremben kell "halálos veszedelmek" közepette összegyűjtenie a teremben fellelhető sárga tárgyakat - záros határidőn belül. Mindeközben persze le kell kerülnünk a teremben portyázó ellenfeleket, akiknek mozgása azért könnyen kiismerhető. Nagyobb gondot jelent, hogy főhősünk nem bírja a magasból való leesést, ezért a feladat teljesítéséhez elsődleges fontosságú a megfelelő útvonal megtervezése. Fontos tudni, hogy a pályát az utolsó tárgy felvétele pillanatában teljesítettnek veszi a program, sőt ezt a pálya tervezésekor ki is használta a készítő: sok képernyőn van olyan tárgy, amit csak a "semmibe ugorva" szerezhetünk meg. Értelemszerűen ezt a tárgyat kell utoljára hagyni. Ha elveszítjük egy életünket - akár mert összekötöttük a bajszunkat egy ellenséggel, akár lezuhantunk, vagy lejárt az időnk - a feladatot elölről kell kezdenünk. Az irányításban egy apró eltérés van a Manic Miner-hez képest: alulról nem tudunk átugorni a platformokon.
A feladat teljesítésre rendelkezésünkre álló időt a bal felső sarokban látható fehér korong fogyatkozásából mérhetjük le.
Irányítás:
A menüben billentyűzetet (Q - balra, W - jobbra, SYMBOL SHIFT - ugrás), vagy KEMPSTON illesztőt választhatunk.
ENTER - játék szüneteltetése / játék folytatása. Örökélet: POKE
56648,0
Térkép |