Corsarios 1989 - Opera Software S.A. akció, verekedős |
Spectrum (128k) Enterprise |
Az Opersa Software ház termékeiről nem igazán mondhatjuk, hogy a "felejthetetlen" játékok" kategóriájába tartoznának. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy játékaik sok eredeti ötletet nem hordoznak (4-5 évet késtek ehhez...), másrészt a spanyol nyelv használata talán "elijesztheti", mind a hazai, mind az angol nyelvterület felhasználóit. Ettől függetlenül játékaik néha kellemes meglepetést okozhatnak, köszönhetően a software-csapat grafikusainak.
(Ráadásul úgy tűnik, hogy a Sol Negro és a Mutan Zone óta szóltak nekik, hogy a Spectrum színeket is kezel!) A fenti megállapítás mintapéldája is lehetne a Corsairos c. játékuk: ami a játékot illeti, hasonlót már többet is láthattunk (elég, ha csak a Target Renegade-re gondolunk), de a grafika egész kellemesre sikerült. (Plusz öröm, hogy a programban található kb. 8 szó angolul van!) Kár, hogy a színes grafikáért cserébe a mozgás kicsit darabos (karakteres), és a hangokkal sem erőltették meg magukat a készítők (zenéről ne is álmodjunk.)! Az első részben az iráynítás a következő:
Mint már említettem, a minket ért sérülések energiánkat (POWER) csökkentik, ha ez eléri a 0-át, vége a játéknak (egy életünk van)! Szerencsére energiánk pótlására kétféle módszer is kínálkozik: időnként átszalad a képernyőn egy-egy kisgyerek (fejük felett HELP felirat villog). Ha hozzáérünk, töltődik az energiánk. Ha kincsesládát találunk, azt felvéve is kapunk egy adag energiát. Az energiánkat maximum 990 egységig növelhetjük. A második részben némileg összetettebb a feladat: először fel kell mászni mind a négy árboc tetejére, és meg kell érinteni a kalózzászlót (ekkor kicsit lejjebb ereszkedik). Ezután a hajó orrában raboskodó kedvesünkhöz kell eljutni. (Amíg meg nem érintjük a kalózzászlót, egy hatalmas melák utunkat állja, nem enged tovább a következő árbochoz.) Az árbocokra a kötélhágcsóra felugorva (balra+fel, jobbra+fel) könnyűszerrel felugorhatunk. Lefelé csak le kell lépnünk az árboc széléről, jól bírjuk az esést. A második rész történéseire már karddal érkezünk, így az irányítás némileg megváltozik:
Valószínűleg mindenkinek a kedvence lesz a képernyőn rendszeresen átrepülő madarak, amik elől vagy legugolunk, vagy egy kardcsapással levágjuk. Ugyancsak ki kell kerülni a fentről lehajított késeket, kisbaltákat. Az energiánk számszerinti mennyisége némileg megcsappant az első részhez képest: 5 életet jelez a játék elején, és minden sérülés eggyel csökkenti az energiánkat. Energiapótlásra itt nincs lehetőségünk! Irányítás: Örökélet (1. rész): POKE 29227,183 |
|