Target Renegade

1988 - Imagine

akció, verekedős

Forrás:
Spectrum Világ 14. rész

Spectrum (128k)

Enterprise

A játék a nagysikerű RENEGADE folytatása, a verekedős játékok etalonja Spectrum-on! Fivérünk Matt, miközben 'Mr. Big' sötét üzelmeit próbálta leleplezni, áldozatául esett a nagy gengszterfőnöknek. A "szemet-szemért" elv szerint megpróbáljuk ezt megbosszulni: Scumvill városának öt kerületén átverekedve magunkat, hogy leszámoljunk a nagyfőnökkel.
A játékot egy és két játékos játszhatja. Két játékos esetében az ellenfelek is többen vannak. Ajánlatos együttműködni a külön-külön harc helyett. A játék során a fegyver nélküli küzdelem szokásos elemei (ugrások, ütések, rúgások) használhatók. A fegyverrel támadó ellenségek legyőzése után az ottmaradt fegyver felvehető. Az egyes szinteket adott időn belül kell teljesíteni, majd a kijáraton át távozva tovább lehet menni a következő szintre (a telefonhoz kell menni). A képernyőn folyamatosan látható a pontszám, az energia, az életek száma és a hátralévő idő is.

  • Az 1.szint a parkoló. Itt motoros gengszter támad, ugró rúgással kell a nyeregből kiütni. Ezután felkel és társaival együtt újra támad.
  • A 2. szint a sötét utca. Itt "éjszakai pillangók" és főnökük az ellenfél. A főnöknek pisztolya van: addig lő, amíg a lőszere el nem fogy, ezután belemegy a közelharcba.
  • A 3.szint a park. Itt néhány meglehetősen ellenszenves bőrhajút kell leküzdeni.
  • A 4.szint a bevásárlósétány. Itt nehézfiúk próbálják megakadályozni a továbbjutásunkat.
  • Az 5.szint a bár. Itt először a főnök testőreivel, majd magával Mr.Big-gel kell szembeszánnunk.

A játék KEMPSTON ill. SINCLAIR Interface mellett billentyűzetről is játszható, ez átdefiniálható. Az eredeti kiosztás a következő:
 
bal
jobb
fel
le
tűz
szünet
1. játékos
K
L
Q
A
SP
P
2. játékos
6
7
9
8
0
P

Az akciók a következők (az alak jobbra néz):

  • le+tűz: földre vitt ellenfél támadása,
  • fel+tűz: ugró rúgás,
  • balra+tűz: rúgás hátra,
  • jobbra+tűz: ütés, az ellenfél megragadása,
  • balra-fel+tűz: ugró rúgás hátra,
  • jobbra-fel+tűz: ugró rúgás előre

Tűzgomb nélkül a megfelelő irányba haladunk. A fenti akciók iránya megfordul, ha az alak balra néz. A tűzgombnak egyébként több funkciója van: ütés, térdelés, fegyver felvétele és használata.

Az általunk javasolt stratégia:
Az első szinten ugró rúgással fogadjuk a motorost. A földre került ellenségeket célszerű megdolgozni, tapasztalatunk szerint azonban csak akkor, ha már másodszor fekszik le (az első után még túl frissen kel fel). Ha megérkezik a fegyveres, vegyük el tőle az ütőt minél előbb: nemcsak hatékonyabb, hanem több pontot is eredményez, mint a fegyver nélküli harc. A második szinten a "hölgyek" következnek. Célszerű megvárni, amíg főnökük a tőlünk balra állót lelövi és elfogy a tölténye. A harmadik szinten mihamarabb érjük el a földön heverő fejszét. Ennek segítségével gyorsan utat vághatunk a kijáratig. A negyedik szinten a játék már keményedik. A fiúk lehúzzák fejüket a jól bevált ugró rúgás elől. Érdemes tehát ezzel a mozdulattal átugrani felettük, majd két hátsó rúgással földre vinni őket. Jöhet a földharc. Az ötödik szinten a legeredményesebb az előbb begyakorolt technika gyors végrehajtása. A testőröket már az első lefekvéskor meg lehet dolgozni a padlón. Vegyük el a biliárddákót és próbáljuk megtartani a főnökkel való találkozásig. A főnökkel való harc meglepő módon a játék egyik legkönnyebb része, ha felvesszük a padlóról az ott található dákót. Ha a főnök a közelünkbe ér, üssük meg kétszer, ettől kifekszik. Ezt négyszer megismételve győztünk. Matt békében nyugodhat.

Cheat az ENTERPRISE verzióhoz:
Betöltés közben tartsuk nyomva az F1 funkcióbillentyűt. 127 élettel kezdjük a játékot.

A játék megoldását természetesen elősegítheti néhány POKE alkalmazása:
POKE 59911,0: POKE 63034,0 - végtelen élet
POKE 62936,0 - az óra megáll
POKE 63797,n - a 2. játékos életeinek száma

Térkép