Sol Negro

1989 - Opera Soft

akció

Spectrum (128k)

Enterprise

 

 

A szerelmespárt - Bullyt és Monicát - ősi varázslat sújtja, mely apáról fiúra száll: Minden teliholdkor átváltoznak - Bully hal, Monica héja alakot vesz fel. Amikor az egyik visszanyeri eredeti alakját, a másik változik át, így sosem lehetnek együtt. Csak egy teljes napfogyatkozás törheti meg a varázslatot. Hogy ez sikerüljön, az ifjú párnak az elsüllyedt város - Hidrionist - templomában kell tartózkodnia a napfogyatkozás bekövetkeztekor. Sajnos jelenleg Monica madár alakban egy ketrecben raboskodik...
A feladatunk két részből áll, amit két külön betölthető programban kapunk kézhez. Az első részben Bullyt irányítjuk, aki egy ultramodern M-92 lézerpuskát ragad, hátra szerelhető rakétát ölt magára, és Monica megmentésére indul. A madár alakban raboskodó Monicát gyorsan meg is találjuk, de nem tudjuk kiszabadítani. A ketrec kinyitásához annak kulcsát is meg kell szereznünk. Elvéteni biztos nem fogjuk, az Elzett kulcsot gyakorlatilag ki sem tudjuk kerülni, jobbra repdesve hamarosan megtaláljuk egy oszlop tetején. Ha a kulccsal visszajutunk a ketrechez (a ketrec bal oldalára), Monica kiszabadul és innentől mindenhova követ minket. Már csak jobbra haladva el kell jutnunk a varázslatos palotába, miközben aprítjuk a szürreális állatvilágot. Ha elértük a célt, gratuláció helyett megtudjuk a második szint kódját: 2414520
A második szinten felcserélődnek a szerepek: Monica búvárfelszerelést ölt, Bully hal formájában követi, és alámerülnek az elsüllyedt város barlangjaiba. Itt nincs megbonyolítva a feladat: jobbra haladva el kell jutni a barlang végéig.

Mindkét főhősünk felszerelése korlátozott kapacitással bír: ha túl sokat repdesünk a 'fel' irány nyomva tartásával, vagy egyfolytában lövöldözünk, a fegyver / háti ketyere túlságosan felhevül és tönkremegy! Kapunk ugyan rögtön felvehető utánpótlást, de azt a képernyő jobb oldalára rakja ki a program, amit a sok vadállat között esetleg macerás lehet megközelíteni. Figyeljük inkább a képernyő alján a felszereléshez tartozó hőmérőket, ha nem lövünk és / vagy leereszkedünk, pár másodperc alatt visszahűlnek. További nehezítés, hogy társunk - aki szorosan mögöttünk követ minket - szintén nem sérthetetlen. Az őt ért sérülések energiáját fogyasztják, a bal szélső kijelző az ő energiáját jelzi. Ha elfogy, vége a játéknak. Bezzeg főhősünk egyetlen sérüléstől elveszti egy életét! Időlimit szerencsére nincs, a pontszámunktól balra lévőn kijelzőn a hold azt mutatja, milyen messze vagyunk a céltól.
Az akadályok az ilyen játéknál megszokottnak mondhatók, bár a látványvilág már-már inkább karikatúra. Alapszabály, hogy minden kerülendő, ami mozog. Ez alól csak a víz alatti (sárga) apró halak kivételek. A legtöbb ellenfél egy, de inkább több találattal lelőhető. Az első szinten a lebegő, lövöldöző "űrlény" elég masszív darab, attól valószínűleg mindenki agyérgörcsöt kap. Az ellenfelek kisebb részét nem lehet elpusztítani, csak kikerülni. Főhősünk ha nem akar repülni, akár sétálhat is, de ezt egyrészt nagyon lassan teszi, másrészt vannak gödrök, amibe nem szabad beleesni. Az első szinten a gödröket még van esélyünk felismerni, de a másodikon már nem nagyon. A talajon állva le is guggolhatunk (lőni így is tudunk), de ennek csak a második szinten van némi haszna.

A spanyol cég, termékei általában alulról súrolták a "közepes" (értsd: "szódával elmegy") színvonalat. Jelen esetben azonban valami nagyol félresiklott... Az egy dolog, hogy a Sol Negro gyakorlatilag játszhatatlan, már a nehézségi szint miatt is. Ugyanakkor úgy tűnik a fejlesztők nem gondolták át, mit is akarnak megvalósítani, pl. amikor a kulcs megszerzése után balra visszafelé kell haladnunk, a kamera alig mutat valamit az előttünk lévő területből. Másrész a grafika... A játéktér egyszínű, de a színek biztos nem a finom scroll oltárán lettek feláldozva, hiszen az karakteres. Márpedig ez a grafika színek nélkül nem csak értékelhetetlen, de egyszerűen nem is látszik, mi zajlik a képernyőn (főleg a második szinten). Hangok meg egyáltalán nincsenek. A játéknak van CPC, Atari ST, PC verziója is, de csak a Spectrum verzió ennyire "félkész".
A látvány másoknak is "szemet szúrt", így készült a programból egy kiszínezett verzió, ami már ki is néz valahogy, sőt 128K-s üzemmódban már vannak hangok is! Új címképernyőt is kapott ez a verzió, legfelül ez látszik, az eredeti vállalhatatlan.

Irányítás: Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE), vagy KEMPSTON botkormány illesztő.
M - játék szüneteltetése / folytatása.

Cheat:
Örökélet: játék közben nyomjuk meg a 'J' billentyűt.
Sérthetetlenség: játék közben nyomjuk meg a 'J12' billentyűket egyszerre.

Térkép, Térkép (színes)