Sol Negro 1989 - Opera Soft akció |
Spectrum (128k) Enterprise |
|
A szerelmespárt - Bullyt és Monicát - ősi varázslat sújtja, mely apáról fiúra száll: Minden teliholdkor átváltoznak - Bully hal, Monica héja alakot vesz fel. Amikor az egyik visszanyeri eredeti alakját, a másik változik át, így sosem lehetnek együtt. Csak egy teljes napfogyatkozás törheti meg a varázslatot. Hogy ez sikerüljön, az ifjú párnak az elsüllyedt város - Hidrionist - templomában kell tartózkodnia a napfogyatkozás bekövetkeztekor. Sajnos jelenleg Monica madár alakban egy ketrecben raboskodik...
A feladatunk két részből áll, amit két külön betölthető programban kapunk kézhez. Az első részben Bullyt irányítjuk, aki egy ultramodern M-92 lézerpuskát ragad, hátra szerelhető rakétát ölt magára, és Monica megmentésére indul. A madár alakban raboskodó Monicát gyorsan meg is találjuk, de nem tudjuk kiszabadítani. A ketrec kinyitásához annak kulcsát is meg kell szereznünk. Elvéteni biztos nem fogjuk, az Elzett kulcsot gyakorlatilag ki sem tudjuk kerülni, jobbra repdesve hamarosan megtaláljuk egy oszlop tetején. Ha a kulccsal visszajutunk a ketrechez (a ketrec bal oldalára), Monica kiszabadul és innentől mindenhova követ minket. Már csak jobbra haladva el kell jutnunk a varázslatos palotába, miközben aprítjuk a szürreális állatvilágot. Ha elértük a célt, gratuláció helyett megtudjuk a második szint kódját: 2414520 A második szinten felcserélődnek a szerepek: Monica búvárfelszerelést ölt, Bully hal formájában követi, és alámerülnek az elsüllyedt város barlangjaiba. Itt nincs megbonyolítva a feladat: jobbra haladva el kell jutni a barlang végéig. Mindkét főhősünk felszerelése korlátozott kapacitással bír: ha túl sokat repdesünk a 'fel' irány nyomva tartásával, vagy egyfolytában lövöldözünk, a fegyver / háti ketyere túlságosan felhevül és tönkremegy! Kapunk ugyan rögtön felvehető utánpótlást, de azt a képernyő jobb oldalára rakja ki a program, amit a sok vadállat között esetleg macerás lehet megközelíteni. Figyeljük inkább a képernyő alján a felszereléshez tartozó hőmérőket, ha nem lövünk és / vagy leereszkedünk, pár másodperc alatt visszahűlnek. További nehezítés, hogy társunk - aki szorosan mögöttünk követ minket - szintén nem sérthetetlen. Az őt ért sérülések energiáját fogyasztják, a bal szélső kijelző az ő energiáját jelzi. Ha elfogy, vége a játéknak. Bezzeg főhősünk egyetlen sérüléstől elveszti egy életét! Időlimit szerencsére nincs, a pontszámunktól balra lévőn kijelzőn a hold azt mutatja, milyen messze vagyunk a céltól. A spanyol cég, termékei általában alulról súrolták a "közepes" (értsd: "szódával elmegy") színvonalat. Jelen esetben azonban valami nagyol félresiklott... Az egy dolog, hogy a Sol Negro gyakorlatilag játszhatatlan, már a nehézségi szint miatt is. Ugyanakkor úgy tűnik a fejlesztők nem gondolták át, mit is akarnak megvalósítani, pl. amikor a kulcs megszerzése után balra visszafelé kell haladnunk, a kamera alig mutat valamit az előttünk lévő területből.
Másrész a grafika... A játéktér egyszínű, de a színek biztos nem a finom scroll oltárán lettek feláldozva, hiszen az karakteres. Márpedig ez a grafika színek nélkül nem csak értékelhetetlen, de egyszerűen nem is látszik, mi zajlik a képernyőn (főleg a második szinten). Hangok meg egyáltalán nincsenek. A játéknak van CPC, Atari ST, PC verziója is, de csak a Spectrum verzió ennyire "félkész". Irányítás: Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE), vagy KEMPSTON botkormány illesztő.
|