Dizzy 7 1992 - Code Masters kaland, mászkálós | Enterprise Amstrad CPC |
Dizzy - a félig tojás, félig csirke "emberke" - Spectrum-on kezdte a pályafutását, innen indult hódító útjára, más platformokat is "megfertőzve". A siker egyik titka minden bizonnyal a grafikusok érdeme: a játék nagyon szépen néz ki a Spectrum attribútum képernyőjén. A sorozat 1-6. részét egyszerűen "átkonvertálták" C64-re ezért a grafika "Spectrum-szerű" maradt. (Nem is használ hardware sprite-okat, így Plus 4-re is sikerült átírni). Az Amstrad CPC verziók pedig 4 színű képernyőt használnak a Spectrum-mal azonos felbontással, de ez volt a legkevésbé látványos megoldás. (A sorozat első része megtalálható a CPC emulátorhoz készült programcsokorban). Irányítás: Betöltés után többféle csalást kérhetünk: 'M' - örökélet, '.' - végtelen energia, ',' - csak minden második sérülésre fogy az energia. Érdekesség, hogy a játék elején megjelenő menüben, ahol az irányítást lehet beállítani, már eredetileg is volt csalás: a T, U, R, B, és O billentyűk egyidejű lenyomása sebezhetetlenséget eredményez (ezt fehér keretszín jelzi). | ||