|
A játékban egy 256 szobás dzsungel-labirintusból kell kijutnunk. Főhősünk a kalapos Sabreman az egyik első Spectrum-os játékhős, akinek már neve van és személyiséggel rendelkezik. A startszobából
kilépve rögtön meglátjuk a kijáratot - egy fal túlsó oldalán. Nem léphetünk
be, ugyanis ha ezt megtennénk, igen kellemetlen meglepetés érne bennünket: az
ajtóban ált egy furcsa figura, akinek az a rögeszméje, hogy csak az mehet tovább,
akinél - egészen véletlenül van egy festmény. Rembrandt alkotások híján kénytelenek
vagyunk egy sörényes állat (oroszlán) képmásával beérni. Ez a kép a labirintusban
4 darabban szétszórva hever. Mindegyik darab valamelyik barlangszerűen kiszélesedő
zsákutcában, vagy egy kunyhó tövében van, és villog.
A játék menete tehát a következő: a térkép alapján jelöljük ki a legrövidebb
utat a starthelytől a kijáratig, induljunk el ezen az úton, és útközben nézzünk
be az összes kép-lelőhelyre. Ha találunk képdarabot, vegyük fel, ilyemkor megjelenik
a felvett képdarab és egy versike. Rövid dallam végighallgatása után fartatódik
a játék. A képdarabokon kívül rengeteg tárgy várja még, hogy felvegyük, így
gyarapíthatjuk pontszámunkat, valamint életeink számát.
A feladat teljesítésében különféle élőlények is akadályoznak bennünket, ezért
a "kard" billentyűt egy pillanatra se engedjük el! (Igaz így lassabban
haladunk.) Vigyázzunk azonban, csak oldalirányban tudjuk magunkat a karddal
megvédeni, felülről és alulról nem! Az élőlények sohasem fogynak el, mindig
újak "keletkeznie", így garantáltan nem fogunk unatkozni.
A legalsó szinten egy hiéna kóricál; melynek érintése még hátulról és karddal
is halálos. Ha egy "őslakos" teljes harci díszben vágtázik felénk,
őt egy jól irányzott kardvágással menetirányának megfordítására kényszerítjük
(magyarul ezt úgy mondják, fejvesztett menekülésbe kezd.) Ha orrszarvút látunk,
az imént elmondottak szerint járjunk el... Egy pályán ne maradjunk sokáig, mert
megjelenik egy lángnyelv, mely ellen nincs védekezés.
Úton-útfélen
láthatunk különböző virágokat. Ha virágzásuk közben hozzájuk érünk, különös
dolgokat tapasztalhatunk: a piros virágtót egy időre halhatatlanok leszünk,
a lilatót is; csak az irányok megfordulnak (pl. ha felfelé nyomjuk a joystick-et,
lefelé haladunk). A világoskék növény halhatatlanná tesz és felgyorsít, a sárga
"elkábít" egy időre, ezalatt sérthetetlenek vagyunk. Ha fehér virágba
botlunk, minden -a virágoktól szerzett- előnyünket elveszítjük!
Végül megjegyezzük, hogy minden képdarab felvételekor két újabb élőlényfajta
(pl. az elsőnél bagoly és egy fura állat, akit házibiológusunk laposkúszásban
közlekedő kengurunak azonosított) fog minket boldogítani.
A játékot két játékos is játszhatja, igaz csak felváltva. A játék teljesítéséhez
az örökélet POKE-en felül mérhetetlen türelmet kívánok!
A történet az Underwurlde-ben folytatódik.
Örökélet az 1. játékosnak: POKE 43575,0
Örökélet a 2. játékosnak: POKE 45520,0
Sérthetetlenség: POKE 43848,201
Végezetül íme egy "térkép kollekció", lehet válogatni!
Térkép
1, Térkép 2. Térkép 3 |