No
de ne fecséreljük tovább a szót, kezdjük el a játékot. Kezdetben nálunk van
a titokzatos gadget x (x szerkentyű - a továbbiakban Id. a szótárt), és a hirdetés
is. A gadget x legfőbb tulajdonsága még mindig a LOAD/SAVE (betöltés/kimentés)
végrehajtása. Az attributum is változtatható, ha bekapcsoljuk (update), akkor
mind a főszereplőnknek, mind a többi embernek, mind a tárgyaknak is lesz színük,
ami viszont a háttérszíneket zavarja.
Ebben a menüben a játék folyamán lehetőségünk van átállítani a játék vezérlő
billentyűit is.
Rögtön az első szobában megtaláljuk az álcát. Mint mindig, most is információ
gyűjtéssel kezdjük kalandunkat. Olvassunk el mindent ami az utunkba kerül. Az
álcán ez áll: 'Varázs álca egységcsomag. Ez a csomag 6 álcát tartalmaz: lakály,
őr, varázsló, szobalány, fehér boszorkány és harcos'. Az álcák viselésének még
semmi értelmét nem látjuk, így hát keresünk tovább. Találunk egy csirkét is,
majd Aramis-nál egy parancspálcát és egy kristálygömböt. A Spellbound-ban már
megismertük, hogy a kristálygömb fontos információt szokott tartogatni, ez most
is így van: 'A varázsnyíl bárkit elaltat, akire rádobják (The magit missile
will induce...) / Csinálj valami butaságot a teleport kulccsal és a párnával,
és eljutsz a pokol tornácára (Do something silly...) / Aramis le Peux el tudja
olvasni a megoldások listáját (Aramis de Leux tan read...) / Speciális ugrócsizmákra
kell szert tenned, hogy eljuss a storm kastély felsőbb szintjeire is (You will
need speciel...) / Nagyon könnyű visszatérni a pokol tornácáról (It is very
easy...) / Fel kell használnod a kettes számrendszerbeli tudásodat, hogy felemeld
magad a csillagokig... (You must use your binary...) / Nincs szükséged .a kristálygömbre,
de segíthet (You do not need...)'.
Megjegyzés: A kristálygömb olvasásának fortélyait (valamint azt, hogy minden
információ megszerzése után várni kell kb. 2 percet, hogy újabb információt
kapjunk), azoknak a kedves Olvasóknak említjük meg, akik még nem kapták kézhez
a 'SpV' 9. részét.
A most leírt segítség arra utal, hogy a kristálygömb birtokában el tudjuk olvasni
a varázslással írott tárgyakat. Vegyük el Robin-tól a papírtekercset - ez is
fontos információkat tartalmaz. Robinnál még találunk egy bumerángot és két
tárgyat, amit természetesen minden áron meg akar tartani (ezek a nyíl és az
újság). A bumeránggal ne nagyon dobálózzunk mert ha bárkire rádobjuk, a bumeráng
visszarepül, és leüt minket.
A papírtekercs a következő információkat tartalmazza: 'Össze kell keveredned
"white-knight"-tel, hogy teljes ember legyél (you must merge...) /
Az OWK (Off White Knight) meg akar ölni téged (The Off White...) / Ahhoz, hogy
emberekhez utazhass, 2 speciális tárgyra van szükséged (To travel to perlon...)
/ Nem szabad megölnöd OWK-t, valamikor hasznos lehet az álca (Disquise tan be...)
/ Vigyázz, jön a felhő! (1Natch out for...)'.
Most már tudjuk a célunkat: össze kell keveredni white-knight-tel, ez valószínűleg
a dimenziókeveredés varázslat használatával lehetséges. Ebből adódóan nézzük
át a nálunk lévő varázslatokat:
dimension merge - dimenzió keveredés
pass plant - növényen túljutni
travel to perlon - utazás emberhez
quiticus gamus - kiszállás a játékból
melt granite - gránit megolvasztása
spell of wonder - csodálat varázslata
magic fulcrum - varázs alátámasztás
Érdemes
lenne még megszerezni a megoldások listáját, amit Aramis tud elolvasni a kristálygömb
szerint. Ez a megoldások listája Barker tulajdonát képezi (már nem sokáig).
Adjuk oda Aramis-nak akitől segítségképpen kérhetünk információkat. Ezek a következők:
'A manószarvval megidézheted az embereket (The elf horn tan...) / A kristálygömbbel
el lehet olvasni a varázsírást (The crystal ball...) / Egy sárga csík lehet,
hogy nem segít, de egy madár hasonló színekkel igen (A yellow streak..) / Egy
hirdetés segíthet megszerezni a célt Robin-nak (An advert tan...).
Réz, ezüst, arany, várj, s meglátodl (Copper, silver, gold...) Speciális ugrálócipők
szerezhetők be limbó-ban (Speciel jumping bonts ere of...) / A varázsnyíl valahol
a barlangokban van (The Magic missile is...)'.
Most már elég segítséget kaptunk Az energiánk játék közben folyamatosan fogy,
valamint egy rút felhő is megkeseríti az életünket, ugyanis időnként megcsapdos
villámaival. Energiapótlásra három lehetőségünk is van:
- Keressünk meg egy 'űveg lé'-t, és igyuk ki. Így energiaszintünk 99-re nő.
(Megjegyeznénk hogy az üveg ezután kiürül, így csak egyszeri felhasználásra
alkalmas).
- Alkalmazzuk a csodálat varázslatát, így 7-10 egységet nő az energiaszintünk.
- Barker-tői vegyük el az ősi élet szimbólumot, és viseljük. Ezzel, ha energiaszintünk
elérné a zérust, mindig visszaugrik 60-ra. Természetesen ennek vannak előnyei
és hátrányai is. Előnye, hogy nem fogy el, hátránya, hogy ha pl. 6-os az energiánk
és a felhőből a villám belénk csap, azzal tízet von le, vagyis meghalunk Természetesen
még mindig a legjobb a három lehetőség közül ezzel élnünk Egyébként erre a tárgyra
a következő van írva: 'Élj sokáig boldogan!'.
Barker-nél van még a varázstalizmán is, amit ha elolvasunk, megtudjuk, hogy
ha viseljük, varázserőt kapunk Valószínű, hogy a kastélyba kell bejutnunk, de
hogyan ???
Menjünk az őrhöz - továbbmenni nem lehet. Mivel nem enged be az őr, küldjük
el a francba, erre ő viszont így válaszol: 'Azt hiszem neked kellene a francba
menned (I think you ara the one who should go away)'. Tanácsát megfogadva távozzunk
a színhelyről, és vigasztalódjunk meg egy csirkével (na nem keli már megint
a rosszra gondolnil). Ez egy speciális varázscsirke kifejiett,állapotban, és
mint általában a varázscsibék, ez is szokott tojást tojni. A csirke csak akkor
hajlandó tojni, ha van egy üres hely, saját maga és a tojás számára nálunk A
csirke három féle teljesítményre képes: aranytojás, ezüsttojás és réztojás (és
ehhez még a munkaereje is véges, ugyanis 6 tojás tojása után leáll).
Sajnos
a várkapunál lévő őr megvesztegethetetlen, ám a neki adott tojásokat mégis megtartja
(pontosabban nem adja vissza), hiába adunk neki bármilyen tojást, sajnos nem
hajlandó elmenni társadalmi munkára.
Nincs más hátra próbálkozzunk a többi tárgy megkaparintásával. Menjünk Robin-hoz
egy tojással (pl. ezüsttel). Biztosítsunk még egy helyet is, ahogy azt már említettük
Ha Robin-tól el akarjuk venni az újságot, a program ezt közli vetünk: 'Robin
kicserélte az újságot egy tojásra'. Ha ez nem sikerülne, annak több oka is lehet.
Vagy boldogtalan, vagy fáradt, esetleg mind a kettő. Az újság mindig közöl egy
hirdetést (megjegyeznénk, nem a Spectrum Világ, mert az könyv!), ami a Storm
kastélyban megüresedett állásra hívja fel a figyelmünket. Szerencsére farsangi
jelmeztárunkban mindig akad megfelelő álca, így azt viselve, valamint a újsághirdetést
a hónunk alá csapva, bejuthatunk a Storm várba. Mielőtt persze bejutnánk, tegyünk
le 3 tárgyat, mert 3 üres helyre lesz szükségünk Az egy-baltás szobában ugorjunk
be a lyukba a párnáért és a kulcsért. Lám ismét rút dolgok történtek, nem tudunk
kijönni inneni Nyúljunk ismét a varázslatokhoz és végezzük el a 'növényen túljutni'
c. varázslást. Természetesen eközben álljunk is közel a növényhez, ezáltal eljuthatunk
egy meglehetősen veszélyes helyre, ahol megtaláljuk a elf kürtöt. Ez a hely
azért veszélyes, mert minden mozdulatunkkal vészesen csökken az energiánk. A
manószarvat felvéve ismét fohászkodjunk a 'növényen túljutni' c. varázslathoz
- s lőn csodák csodája, az erdőben találjuk magunkat. Ha már itt vagyunk ne
mulasszuk el meglátogatni Gunter-t, ő egy szobával balra található. Vizsgáljuk
meg, és megtudjuk, hogy Gunter nagyon erős, viszont nincs tudatában erejének
Mindenesetre nem érdemes közel menni hozzá, de parancsolni sem érdemes neki,
mert az biztos, hogy kárát látjuk Robin-t megvizsgálva megtudhatjuk, hogy hegyes
botokkal jó lő, és azt is megtudjuk, hogy Aramis nem tudja kitalálni, honna
jön a szag.
Menjünk vissza a várba, ahol még 3 tárgyat találunk (lassan trafikot is nyithatunk).
Köztük van a villogó pajzs is (amit ha felveszünk, gonoszul elkezdi fogyasztani
energiánkat). A kastélyban továbbmenni nem tudunk, így hát menő szórakozásból
menjünk a kívánság kútjához, és dobjunk bele egy tojást, amire igen fura módon
egy mély hang szól fel a mélyből: 'Kösz a tojást haver. Lehet egy kívánságod,
ha akarod!' Most még nincs szükségünk kívánságra, így a vénséget hagyjuk a kút
mélyén, és gondolkozzunk el a segítségeken! A pokol tornácára kellene eljutnunk,
a teleport-párna segítségével. A megoldás a következő: amikor nálunk van mind
a két teteport tárgy (párna és a kulcs), akkor teleportáljunk A
hatalmas erő Limbóba, a pokol tornácára juttat el minket, ahol megtaláljuk a
45-ös (ismét csónak-méretű) puha csizmákat, valamint a pajzsot. Ha viseljük
a pajzsot, a várban a balták ellen fog védelmet nyújtani, az ugrócsizma pedig
a vár 1.2. és a 3. szintjére juttat el bennünket. Az első szinten a 2.sz. főkapcsolóval
jelzett szobában sötét van (eredeti ötlet), viszont a 2. és a 3. emeleten nyugodtan
közlekedhetünk A 3. emeleten csak befelé mehetünk (egyirányú folyosó), a 2.-on
pedig csak kifelé jöhetünk Menet közben bátran vegyük magunkhoz a tótollat,
aminek az lesz az eredménye, hogy már csikizni is tudunk. Próbáljuk is ezt ki
Rachel-en, meglátjuk, a hatás nem marad el, az akció során Rachel-nek megnő
a boldogsága. Minket azért mégis jobban izgat az ezüstnyíl, ami a szobor mellett
a falra van rakva. Ezt természetesen csak a hirdetésről érjük el (ez is ismerős
trükk). Most már hozzájuthatunk az antipollymorph nyílhoz (hogy miért így hívják,
mert ez van ráirval). Ahogyan nincsen Centrum Corvin nélkül, úgy nyíl sincs
íj nélkül. A galád Robin nem adja oda az íjat, így hát adjuk mi oda neki a nyílvesszőt.
Most hívjuk el a medvefarkashoz, és parancsoljuk meg neki, hogy segítsen. Robin
viszont ezt fogja válaszolni: 'Nekem a szolgálatokért cserébe egy aranytojásra
van szükségem!' Adjunk oda neki egy tojást, és kérjük újra a segítségét. A bátor
Robin biztonságos távolságból lelövi a medvefarkast, ami aranyos kis Teddy macivá
változik Milyen pupák ez a Robin! Legközelebb háromszor is meg fogjuk gondolni,
hogy mikor kap újra aranytojást, veszélyességi pótlék gyanánt. A medvefarkas
barlangja legvégén hozzájuthatunk a varázsnyílhoz, ami köztudott, hogy még a
Seduxen-en is túltesz.
Visszafelé vegyük fel a néhai Gunter-t. A Teddy macin a következő felirat található
(leforditva?!):'Lőrlőle artáh'.
Érdekes még, hogy a smell (szagolni) parancs csak időnként jelenik meg - így
pl. csirkét, teddy-t, üveg létyót vagy akár csizmát is szagolhatunk. A sötét
szobában kell egy világító tárgy - kézenfekvő, hogy a villogó pajzs lesz a megoldás
kulcsa, de ez sajnos csökkenti az energiánkat. A csel a következő: viseljük
a pajzsot és csak akkor vegyük le, amikor a szoba előtt közvetlenül megállunk
A sötét szobában tegyük le a pajzsot Továbblépkedve újabb akadály állja utunkat:
Reggie-től csak kifelé lehet jönni! Ha a varázslatainkat megnézzük, használható
lenne az utazás a szereplőhöz c. varázslat. Ehhez viszont 2 speciális tárgy
kell, nem véletlen, hogy ezek a 'varázsnyíl' és a 'kristálygömb'. Azért pont
ezek, mert erre senki sem gondolna (a kristálygömb már segített, a varázsnyit
pedig egyébként a fehér lovag elaltatására való). A varázslatot elvégezve testünket
kerülő úton az un. null-űrön keresztül szippantják át Reggie-hez. Lenne egyébként
egy másik átjutási mád is, ami illegális, de nagyon hatásos. A csel: vegyük
fel a bumerángot, s így megjelenik az 'eldobni' parancs. Ezután vegyük fel a
teleport párnát és dobjuk át Reggie-hez. A párna nem fogja agyoncsapni, mert
súlya csak 1 egység. Ezek után 3 vas-csapóajtót találunk az 5. sz. kapcsolónál.
A kapcsolókat meg is lehet húzni, de úgy tűnik nem történik semmi, és a kapcsoló
visszaugrik a helyére. A 7 db. főkapcsolón kívül van még 3 db. kapcsoló is elszórva
a kastélyban. Hmmm...3 db. kapcsoló - 3 db. vas-csapóajtó?!