Stormlord

1989 -

akció, ügyességi

Forrás:
Spectrum Világ 20. rész

Spectrum (128k)

Enterprise

A Hewson software-ház már elég régóta úgy van jelen a játékprogram-piacon, hogy a nevével fémjelzett programok megvásárlói (lemásolói) egészen biztosak lehetnek benne: a programmal való fél órányi játék után új joystick után nézhetnek. A Hewson nevéhez olyan shoot'om up- klasszikusok fűződnek, mint például az URIDIUM. Jelenlegi első számú programozójuk, Raffaele Cecco (szép angol neve van...) is a lövöldözős "műfajban" kezdte (aztán folytatta) munkásságát, nem is akárhogyan: ő alkotta például a CYBERNOID-ot (majd elég érdekes módon a CYBERNOID II-t is) illetve az EXOLON-t. Ezek mindannyian Nr.1. lövöldözős őrületek lettek, minekfolytán Mr. Cecco úgy döntött, hogy egy másik - a shoot'em up-nál kicsit tágabb lehetőséget nyújtó - kategóriában is kipróbálja tehetségét. Legújabb programja, a STORMLORD ugyanis már az arcade/adventure kategória stílusjegyeit viseli magán (azt csak egész halkan jegyezzük meg, hogy e kategóriában is kb. annyi eredeti ötletet hoztak a WALLY- és a JET SET WILLY- sorozat óta, mint a shoot'em up-ban az URIDIUM vagy a COMMANDO óta...). Cecco bátyó neve most is garanciának bizonyult: a grafikai kivitelezés tekintetében most is a maximumot sikerült kihoznia a Spectrumból (hm, bár lehet, hogy annál egy kicsit többet is...).

A kerettörténet a Jó és a Gonosz hagyományos harcán alapszik (csak a nevek változtak...): Stormlord bácsi a Boldogság Erdejében éldegélt néhány kedves nimfa társaságában. Bár a hölgyeknek egy apró testi hibájuk is volt (miszerint a hátukon szárnyakat növesztettek a közlekedés praktikusabbá tétele céljából), ezt bőven ellensúlyozta az a tény, hogy bármiféle ruházat viselését nem részesítették túl nagy előnyben. Figyelembe véve azt a dolgot, hogy Stormlord volt az egyetlen a Boldogság Erdejében, akinek egyessel kezdődött a személyi száma, könnyen belátható, hogy a helyszín elnevezése - legalábbis számára - tökéletesen fedte a valóságot. Az idill természetesen csak addig tartott, míg meg nem jelent a porondon a Sötétég Gonosz Úrnője. Fent nevezett S.G.Ú. a nimfákat aljas módon elrabolta és most fogságban tartja őket, hogy mindenféle rút praktikákat űzzön velük (hogy mik ezek, arról nem szól a fáma...). Stormlord először egészen jól érezte magát a feminin képződmények nélkül, de aztán idővel rájött, hogy az élet egészen unalmas nélkülük - elindult hát, hogy megkeresse és kiszabadítsa őket...
Az eddigiekből talán senkinek nem lesz nehéz rájönnie, hogy a vállalkozó kedvű játékos Stormlord szerepét játsza. A képernyő alján 5 ablak látható, amelyek - balról jobbra haladva - az alábbi információkat tartalmazzák:

  • az első ablakban látható hátralévő életeink száma, amelyek - hála Mr. Cecco nagylékűségének - a későbbiekben növelhetőek.
  • a második ablak a jelenlegi napszakot mutatja, egy napocska valamint egy holdacska virtuális scrollozásával. (Az időnket jelzi)
  • a harmadikban látható eddig elért eredményünk, amelyet az ellenségek elpusztításával, a nimfák kiszabadításával, illetve a bonus pályán növelhetünk.
  • a következő ablak tartalmazza a nálunk lévő tárgy képét, illetve a bonus pályán azt láthatjuk itt, hogy hány puszit lőttünk el, és hány könnycseppet gyűjtöttünk össze.
  • az utolsó ablakban egy nimfa üldögél, akinek az alfele alatt lévő számból azt láthatjuk, hogy még hány kolléganőjét kell kiszabadítanunk.

Minden szinten öt hölgy várja, hogy a S.G.Ú: által rájuk bocsájtott varázslatot megtörve, megszabadítsuk őket fásult üldögélésükből. A varázslat hatástalanítása meglehetősen érdekes módon történik: a bátor harcos halált megvető bátorsággal RÁUGRIK a hölgyekre (a közmondás szerint: rossz az, aki a rosszra gondol...). Természetesen ehhez előbb mindenféle akadályokat kell leküzdenünk, illetve tárgyakat kell felhasználnunk. Találkozhatunk például ugródeszkákkal, amelyek távolságok áthidalását teszik lehetővé, kulcsokkal (nehéz lesz kitalálni mire szolgálnak!), illetve mézesbödönökkel. Előrehaladásunkat mindenféle dolgok akadályozzák: ízeltlábúak és egyéb repkedő/mászkáló élőlények, halált lehelő növények, savas eső illetve a lábunk alól eltűnő platformok.
Ha egy szinten sikerült mind az öt nimfát kiszabadítanunk, a bonus pálya következik. Ezen a nimfák körülöttünk repkednek és nekünk puszikat kell dobálnunk feléjük. Valószínűleg elég siralmasan festhetünk, mert ettől a hölgyek sírva fakadnak. A könnycseppekből 10 darabot összegyűjtve plusz élethez juthatunk.
A STORMLORD bár nem túl eredeti, mindenesetre látványosan kivitelezett, szórakoztató játék. Az animáció, a grafika, a zene és a hangeffektusok úgyszintén megelégedéssel tölthetnek el mindenkit, aki kedveli a mászkálós játékokat.

Cheat:
A menüben gépeljük be: BRINGONTHEGIRLS. A képernyő egy pillanatra lemerevedik és a zene megváltozik. Ekkor nyomjuk meg az '1' - '4' billentyűk valamelyikét, attól függően, melyik szinten szeretnénk kezdeni a játékot, immár örökélettel.

Örökélet (128K): POKE 56889,0
Örökélet (48K): POKE 56877,0
Végtelen idő: POKE 58110,0
Sérthetetlenség: POKE 56877,201

Térkép