Exolon 1987 - akció, lövöldözős |
Spectrum (128k) Enterprise |
|
Úgy tűnik, Raffaele Cecco legfőbb elfoglaltsága az volt, hogy a Spectrum 48k memóriájába minél több dolgot zsúfoljon bele. Megalomániája az Exolon-ban már igencsak szembetűnővé, vált: remek játék (az egyik legjobb lövöldözős játék!), kiváló grafika, rengeteg pálya, az egyik legjobb 128k-s zene és hang, mindez egyszerre a memóriában... (Az már csak hab a tortán, hogy a Cybernoid 2-ben rátett még egy lapáttal... A Cybernoid első része is erősen feszegette már a memória határait) A játék főhősének nehéz feladat jutott: egy ellenséges űrállomásra kell behatolnia, hogy minél több kárt okozzon a védelmi rendszerben, ezzel előkészítve egy átfogó támadást. Mindez egy különleges harci ruházatban, innen ered a játék címe: exo-skeleton (rövidítve). Bár az ellenfél nem készült fel ilyen fajta támadásra, (igen hatékonyan) mindent megtesznek becses személyünk semlegesítésére. A játék kivitelezésének színvonalára jó példa, ha összehasonlítjuk a Gunrunner c. programmal, ami szintén 1987-es program, és szintén a Hewson adta ki. Miután kiválasztottuk
az irányítást, indulhat a játék. Űrhajóval érkezünk az ellenséges bázis határához,
ahonnan gyalog folytathatjuk utunkat, befelé a védelmi rendszeren. Fegyverzetünk
tetemes: lézerfegyverünk mellett rakétavetőt vehetünk igénybe a bázis állagának
átrendezéséhez. Lőszerünk azonban véges, lézerfegyverünkben 99 lövésre elegendő
energia van, valamint 10 rakétával rendelkezünk. Hamarosan rá kell döbbennünk,
hogy ez édeskevés, de szerencsére a bázison itt-ott pótolhatjuk muníciónkat
(a földön elhelyezett tartályokból, amihez egyszerűen hozzá kell érni). A pályákon
rengeteg tereptárggyal találkozunk, amik az utunkban állnak. A lézerfegyver
kevés ellenük, ezért egy jól irányzott rakéta-találattal semmisítsük meg őket
(Rakétát a tűz gomb hosszú nyomvatartásával tudunk lőni). Fegyverünk lőtávolsága nagyon kicsi, mindössze kb. fél képernyő!
A legtöbb problémát valószínűleg mindenkinek a képernyő jobb oldaláról berepülő,
és össze-vissza cikkázó repkedő "herkentyűk" fogják okozni, ezek ellen
használhatjuk a lézerfegyvert. Ha gondoljuk le is gugolhatunk ellenük, de ez
nem túl jó ötlet. Rengeteg pályán találkozhatunk kék telefonfülke-szerű építményekkel,
ami teleportként szolgál: ha beleállunk, a felfele irány használatával átjuthatunk
egyik teleportból a másikba. Az első átiratot Attus készítette Enterprise-ra, ez volt az első 128-as zenés átirat. Érthető módon bombasztikus hatása volt az akkori Enterprise klubban, hisz a zene mellett a játék is nagyon jó és ez az egyik legszebb Spectrum program! Az átirat minősége is kiváló, annak ellenére, hogy még magnós átírási technikával készült. Ezért az átirat zenéje nem is egészen olyan mint a Spectrumon, kicsit gyorsabb és magasabb, összehasonlításra nem volt mód akkoriban.
Örökélet: POKE 40221,60 Cheat: definiáljuk a billentyűket "ZORBA"-ra, utána örökéletünk lesz. Zene (MP3) |