Sidewalk 1987 - Infogrames akció, nyomozós |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
Johnny
Smith nagy bajban van: új barátnőjének, a szép (?) Lolának megígérte, hogy este
koncertre viszi csillogó Harley Davidson motorján, de a terveibe némi hiba csúszott,
mert a csodamotort időközben ellopták. Ennél nagyobb baj, hogy Johnny a koncertjegyeket
délután, a barátnőjével megbeszélt randevú előtt akarta megvásárolni, de arról
egyenlőre még fogalma sincs, hogy hol lehet kapni. Délután háromkor indul el,
hogy megpróbálja visszaszerezni a motorját és megvegye a két jegyet az esti
koncertre. Ez természetesen már a játékos feladata lesz. Az INFOGRAMES cégtől eddig nyomozásra épülő kalandjátékokat (VERA CRUZ AFFAIR, SYDNEY AFFAIR) láthattunk. A hagyományaikkal először a PROHIBITION szakított (ezt mondjuk hagyhatták volna eltűnni a süllyesztőben), amit nemsokára követett a SIDEWALK is. Ez már inkább az akciójátékok kategóriájába sorolható. Mint a cég minden játékára, a SIDEWALK-ra jellemző a kitűnő grafika, az animáció viszont úgy tűnik nem túl erős oldala a programozóiknak. Ezt a kis hiányosságot frappáns módon búgtatták el: a képernyőnek csak kb. a negyed részen látható a tulajdonképpeni játékterület, a többi helyet a játékos, az éppen aktuális személy(ek) illetve a nálunk lévő tárgyak nagyméretű képe tölti be. Betöltés után a főmenüben állítjuk be az indítási paramétereket: |
Valamelyik számbillentyű megnyomása után a joystick-menüben meg
keli határoznunk a kívánt irányítást. A 'SPACE' billentyűvel KEYBOARD (a program
bemutatja melyik billentyűk használhatóak) / INTERFACE II / KEMPSTON / CURSOR
irányítások között válogathatunk, választásunkat az 'ENTER'-rel hagyhatjuk jóvá.
A játék délután három órakor kezdődik. Feladatunk, hogy nyolc óráig megtaláljuk
az elveszett motorkerékpár alkatrészeit, beszerezzünk két jegyet az esti koncertre
és felhívjuk a barátnőnket, hogy a megbeszélt helyen találkozunk vele. A játék
maximum este 10 óráig tarthat.
A képernyő három részre van osztva:
Első lépésként keressük meg a hippit (ha útközben találkozunk valamelyik bandataggal, fussunk tovább). Őt lehetőleg ne verjük meg, mert a következőkben nem hajlandó információkat adni és nem tudjuk a játékot teljesíteni. A következő kérdésekei tehetjük fel neki:
|
Tegyük
fel tehát a jegyekre vonatkozó kérdést, majd a hippi útmutatásai alapján;
menjünk el a lemezboltba. Miután beléptünk a kapun, egy idős hölggyel tataljuk
szembe magunkat. Először is kérjünk két jegyet a koncertre (TWO TICKETS
FOR BAND AID CONCERT). Ha van nálunk 20 font és a hippi küldött minket
ide, akkor megkapjuk (OKAY, TWENTY POUNDS); ha pénzünk van, de nem
a hippi küldött, a hölgy azt mondja, hogy nincs több jegye (I HAVEN'T GOT
ANYMORE); ha nincs elég pénzünk, kirúgnak bennünket (CLEAR OFF, YOU'VE
NO MONEY). Miután megkaptuk a két jegyet, az utcán találjuk magunkat,
de ez ne keserítsen el minket, menjünk vissza még egy kis csevegésre. Vehetünk
- még - egy jegyet (ONE TICKET FOR BAND AID CONCERT), de - mint az
ismert matyó közmondás mondja - "Egy jegy nem jegy, három meg minek?!",
pusztán a társalgás fenntartása kedvéért kérdezzük meg inkább az időt (WHAT'S
THE TIME, PLEASE). Miután közölték velünk, hogy van óránk és "madáragyúak"
vagyunk, menjünk vissza és érdeklődjünk, hogy van-e még jegye (YOU REALLY
HAVENT GOT ANY LEFT?). Azt mondja, hogy eladott egyet Germaine-nek (I
SOLD ONE TO GERMAINE). Hm, ki a fene az a Germaine és hol a nyavalyában
lehet megtalálni? Kérdezzük meg ezt is (WHERE DOES GERMAINE LIVE?).
A hölgy erre azt feleli, hogy kérdezzük meg a hippit, ő tudja (ASK THE
HIPPIE, HE KNOWS). Keressük
meg a bandából Whacka-t. A banda tagjai mindig máshol vannak, ezért mászkáljunk
mindenfelé, csak belebotlunk egyszer. Miután megtaláltuk, kezdjünk barátságos
csevegésbe vele. Először is érdeklődjünk látta-e a motorunkat (HAVE YOU
SEEN MY MOTORBIKE?), mire ő vadul tagad (NO!NO!). Esetleg egy darabját...
(HAVE YOU SEEN A PART OF MY BIKE?). Kezd ideges lenni: azt ajánlja,
hogy kopjunk le (I'D ADVISE YOU TO CLEAR OFF...). Hm, hát ebből az
ürgéből úgy látszik nem lehet semmit se kihúzni... Nyúljunk gazdasági fegyverhez:
kérdezzük meg, hogy egy ötösért mit tud mondani nekünk (WHAT CAN YOU TELL
ME - FOR A FINER?). Whacka elteszi a pénzt, aztán közli velünk, hogy nézzük
meg Snake-et (GO AND SEE SNAKE!). Tegyünk így. Miután megtaláltuk,
tőle is érdeklődhetünk az elveszett motor illetve annak darabjai iránt, de
ezzel csak azt érhetjük el, hogy barátságtalanul tagad illetve közli velünk,
hogy jobb lesz, ha elhúzunk, mert az idegeire megyünk. Mondjuk inkább azt
neki, hogy a pofozkodós manus (Whacka) küldött minket (THE MAN WITH THE
FLAIL SENT ME). Snake erre mindjárt beszédesebb hangulatba kerül: közli,
hogy a punklánynak van egy eladó franciakulcsa (THE PUNK GIRL WILL SELL
YOU A SPANNER) vagy azt mondja, hogy a szerelőnél lehet kereket kapni
(THE MECHANIC HAS SOME WHEELS FOR SALE). Az utóbbi információval vagyunk
jobban kisegítve, mert a punklányhoz bármikor bemehetünk, de a szerelőhöz
csak akkor, ha Snake már mondta nekünk, hogy nála lehet kereket venni. Miközben
itt mászkálunk ide-oda, beugorhatunk a zsákutcába is a motorért (a jobb oldali
sarokban található). Nézzük sorban a bandatagok jellemzőit:
Verekedés
közben mindkét résztvevő korsója látható; ha úgy vesszük észre, hogy a miénk
gyorsabban fogy, váltsunk át másféle harcmodorra. Mielőtt nekiugrunk valamelyik
gengszternek, mindig töltsük fel a söröskorsónkat a kocsmában. Elegy kellemetlen,
hogy a kocsma előtt általában mindig álldogál egy a garázda urak közül és előfordulhat,
hogy a sörkészletünk mar megcsappant mire ideérünk. Ilyenkor egyszerű trükkel
élhetünk: mivel a két küzdőfél mindig az utca két átellenes pontjáról indul;
úgy kell intéznünk, hogy bal oldalról érkezzünk (ha jobbról jöttünk, a találkozás
után szaladjunk el balra, aztán jöjjünk vissza) és még mielőtt az ellenfél odaérne
hozzánk, szaladjunk be a kocsmába. Így a verekedést már teljes energiával kezdhetjük
el. A megvert banditák pénze illetve a náluk lévő alkatrészek a birtokunkba
kerülnek (ha minket vernek meg, természetesen mindent elvesztünk). Kétszer felesleges
bármelyiket megvernünk. Nem fogy az idő: POKE 52877,100 |