Scooby Doo and Scrappy Doo

1991 - Hi-Tec Software Ltd.

ügyességi

Spectrum (48k)

Enterprise

Bár Scooby Doo kalandjait az Elite 1986-ban már egyszer feldolgozta, ami nagy sikert aratott, a Hi-Tec 1991-ben ismét egy, a rajzfilmből készült játékot készített. Sokat ugyan nem dolgoztak vele, hiszen fölöttébb hasonlít az egy ével korábban megjelent Yogi's Great Escape című játékukra, de ez mit sem von le a játék érdemeiből. Scooby Doo ismét veszélybe került, nekünk kell segíteni. A grafika hangulatos, jól visszaadja a rajzfilm stílusát, zenére ne számítsunk, a hangok átlagosak.
Bonyolult dolgokra most se számítsunk, folyamatosan jobbra haladva el kell érnünk a pálya végét, miközben pénzeszacskókat gyűjthetünk. Azért olyan sima menetre ne nagyon számítsunk, jó néhány ellenséggel meggyűlik a bajunk, mire elérjük a célt. A platóról platóra ugrás alapelem egy ilyen játékban, akárcsak az ide-oda rohangáló ellenségek, akikhez hozzáérve elvész egy életünk. Az ellenségeket egy jól irányzott ütéssel tehetjük ártalmatlanná. Vigyázzunk, nehogy túl közel engedjük őket magunkhoz! (Mondjuk amikor egyszerre hárman rontanak ránk, kezd a helyzet "érdekes" lenni...) Ha virágot látunk, figyeljünk, mert a "harapós" virágok (amik mozognak), szintén bántanak. A halálfejeknek szintén nem érdemes nekimenni! A második szinttől előfordulhat, hogy látszólag elakadunk, nem tudunk tovább menni, ilyenkor az utunkat álló falat vizsgáljuk meg közelebbről, ahol más mintájú, egy jól irányzott ütéssel áttörhetjük a falat. Az ütés erejét, a tűz gomb folyamatos nyomva tartásával fokozhatjuk. Ha valamilyen oknál fogva elvész egy életünk, onnan folytathatjuk a játékot, ahol utoljára álltunk a talajon (ennek főleg a harmadik szinten lesz jelentősége). Utunkat időnként olyan platón kell folytatnunk, ami leszakad mögöttünk. Ilyenkor, ha elvétjük az ugrást, és nem tudunk továbbhaladni, menjünk visszafelé, amíg a képből ki nem ér a leszakadt plató helye, majd ismét menjünk előre, és a plató a helyén lesz!
A programtól túl sok segítséget ne várjunk (leginkább semennyit...), 250 pontért szendvicseket fogyaszthatunk el. A három életünk pillanatok alatt elfogyhat.
Nagyon fontos, hogy az ugrás távolságát, és irányát tudjuk szabályozni. A harmadik szinten az eddigi ugrálás helyett, egy repülő gördeszkát vetünk be, amivel folyamatosan tudunk repkedni, ettől azonban senki ne várja, hogy könnyebb dolga lesz.

A képernyő alján nyomon követhetjük a pontszámunkat, az életeink számát, az összegyűjtött pénzeszacskókat, valamint jobb oldalon az ütés erősségét. Az irányítás történhet billentyűzetről, vagy Kempston, Sinclair joy-ról.
A program nagyon szórakoztató, egy hibája (szerintem) azért akad: nagyon nehéz. Az első szint még teljesíthető, a második csak zsenik tudják teljesíteni, a harmadik még örökélettel is komoly fejtörést okoz! Az Enterprise verzió egyébként betöltés után megkérdezi, hogy kívánunk-e örökéletet.

CHEAT: A menüben nyomjuk meg a H E L P billentyűket egyszerre (a keret felvillan). Örökéletet kapunk és nem fogy az idő.

Térkép