Scooby Doo 1986 -Elite Akció, mászkálós |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
A
hollywood-i rajzfilmstúdió két kiváló producere, William Hanna és Joseph Barbera
- többek között a Frédi és Béni kitűnő rajzfilmsorozat alkotói 1979 végén egy
új rajzfilmhőssel rukkoltak ki. Scooby Doo egy dog fajtájú kutya, akiben megtalálhtók
az összes szeretetreméltó kutyatulajdonságok: hűség; játékosság és egyebek.
Akik egyébként nem kedvelik a kutyákat, azoknak is belopja magát a szívébe,
ugyanis főhősünk Scooby Doo kellőképpen idióta is. A rajzfilmsorozat rendkívül
népszerű a világon de sajnos hazánkba még csak videokazettákon jutott el.
Az ELITE cég 1986-ban dobta a piacra a rajzfilmsorozat 'SCOOBY DOO in the Castle
of Mystery' (Scooby Doo a rejtélyes kastélyban) c. részének számítógépes átiratát.
Bár tulajdonképpen a SCOOBY DOO egy egyszerű (?!) létrás játék, a grafikai megvalósítása
- mind Spectrumon, mind C-64-en - a játékprogramírás magas szintjét képviseli.
A történet előzménye: Scooby Doo és gazdáinak népes serege (Ered, Velma, Shaggy
és Daphne) kirándulás közben eltévednek és éjszakára egy látszólag lakatlan
kastélyban húzódnak meg. A látszat - mint tudjuk - csal: az ingatlan főbérlője,
az őrült Asanam Shoc professzor hajnalban meglepi a társaságot és elrabolja
Scooby gazdáit. A professzor úr mérsékelt szellemi színvonalát - valószínűleg
- a szakácskönyvek mértéktelen olvasásának köszönheti, mert a gyerekeket - legújabb
szerzeményének, a "Mit eszel, Mitesszer?" című szak(ács)irodalmi alkotásnak
útmutatásai alapján - egy-egy befőttesüvegben helyezi el, mintegy kompótképpen.
Scooby Doo reggel arra ébred, hogy egyedül fekszik a nappali szőnyegén. Elindul
hát megkeresni a gazdáit...
|
A játék betöltése némileg meglepő: a loader betöltése (Futuresoft-verzió!) után a képernyő kifeketedik és úgy tűnik, mintha kiakadt volna a program. Ez ne feszélyezzen senkit, háromnegyed perc eltelte után feltűnik a játék címképe és a töltés hibátlanul folytatódik. Egy idő után megjelenik a képernyőn a főszereplők képe (kutyánk mély gondolati lírát kifejező képmása négyszer is). A kép alatt fényreklám-szerűen scrollozódik körbe-körbe néhány felirat, amely közli velünk, hogy 'ENTER' megnyomására elindul a játék, 'K' (KEYBOARD) segítségével újra definiálhatjuk az irányító billentyűket, 'J' (JOYSTICK) választásával pedig a joystick-vezérlést állíthatjuk be (Kempston/Interface II/Cursor). Ha valamelyik pályát akarjuk megtanulni, a 'P' (PRACTICE) billentyű megnyomása után az 1-2-3-4 választásával szelektálhatjuk, hogy melyik pályán kívánunk játszani, az 'S' billentyűvel visszatérünk a normál játékhoz. Gyakorló üzemmódban nem kerül be a HIGH SCORE-táblázatba az általunk elért eredmény és a sikeres teljesítés után nem kerülünk át a következő pályára. Mint már az eddigiekből is kierült, a játék négy szintből áll. Minden szinten (szinte minden!) egy kompót állapotban leledző gazdinkat kell kiszabadítani, el kell jutnunk az őket tartalmazó kompótosüvegig Ebben a professzor ronda bérencei (szellemes szellemek, kísérteties kísértetek és egyéb egyebek) próbálnak minket megakadályozni. Ezek a folyosókon salfatíroznak le és fel illetve ajtókon, ablakokon és egyéb input/output nyílásokon ugrálnak be. Az ajtók kissé nyikorognak, ha valaki bejön rajtuk, azt egy cuppanó hang jelzi. Erre nem árt odafigyelni, mert a professzor bérenceivel való találkozás egy életünkbe kerül (a képernyő alsó részén látható Scooby-fejekből eltűnik egy). Mint objektív tény, ez elég szomorú dolog, viszont roppant mulatságos látvány: főhősünk egy sikertelen tripla leszúrt Rittberger után, égnek vetett lábakkal eltávozik a Valhallába. A SCOOBY DOO 1986 egyik legjobb grafikájú arcade-játéka volt, akik egyszer látták biztosan megkedvelték. Reméljük, a rajzfilmsorozattal nemsokára hazánkban is találkozhatnak szélesebb néprétegek is. Végül megjegyeznénk, hogy kiadványunk hollywood-i tudósítója lapzárta előtt néhány perccel jelentette, hogy a Hanna-Barbera producer-kettős a Flinstone család és a Scooby Doo című sorozatait megpróbálja egy kalap alá vonni. A stúdiók mélyén, legnagyobb titokban folyó munkálatokról eddig mindössze annyi szivárgott ki, hogy egy Frédi nevű - bizonyára közismert - szereplő mindig azt mondja, hogy SCOOBYDOOBYDOO... Örökélet POKE 29614,0 |