Atic Atac 1983 - Ultimate Play the Game akció, mászkálós |
Forrás: Spectrum (48k) Enterprise |
1983-ban, családi vállalkozásban alapították a Stamper fivérek az egyik leghíresebb Spectrum-os játékfejlesző céget. Az újonnan alakult cég a Ashby de la Zouchnevet kapta, azonban ezt - az angolban nem túl jól csengő nevet - csak egy játék erejéig használtak, ami nem volt más, mint a nagy sikert hozó Jeptpac. A céget hamar Ultimate Play The Game-re nevezték át. A fejlesztő csapat legtöbb játéka osztatlan sikert aratott, mivel szinte mindegyikben tudtak újdonságot mutatni, mind technológiailag, mind játékmenetben. Példa erre az Atic Atac című játékuk, amely műfajteremtő a maga nemében, technikailag majd' két évvel megelőzve a konkurenciát. (Az amúgy remekül sikerült Wizad's Lair c. klón 1985-ben jelent meg.)
A történet "minimális": csapdába ejtettek a gonosz által kísértett kastélyban, feladatod, hogy megkeresd az A.C.G rejtett aranykulcsát és elszökj az egyetlen kijáraton, a Főkapun keresztül.
|
A kastély ötszintes, a tetőteret és a barlangokat beleértve, amik számtalan szobát tartalmaznak. A távozás a kezdő teremben levő nagy díszes ajtón lehetséges. Ekkor meg kell szereznünk annak kulcsát, mely három részletből rakható össze, csak egyféleképpen. A várkastélyban kétféle ajtót találunk, az egyik időközönként nyíló záró, a másikfajta ajtón csak akkor juthatunk át, ha a vele azonos színű kulcs (kiskulcs) a birtokunkban van. Ilyen kiskulcs négy van, piros, kék, sárga és zöld, melyek szintén a kastélyban vannak elrejtve.
A kastélyban 5 emelet van, ezek beosztásában ne keressünk logikát, az ajtókon áthaladva korántsem biztos, hogy a szomszéd szobába jutunk. Egyes segédeszközökkel a szellemek ellen vívhatunk eredményes harcot, pl. a kereszttel Drakulát,a falevéllel a múmiát tartjuk távol magunktól. Vezérlés: joystick, vagy Az ellenség nem fogyasztja az energiánkat: |