Robotron: 2084

1984 - Atarisoft

ügyességi

Spectrum (48k)

A Robotron a lehető legintenzívebb arcade videójáték, a játéktermek korabeli slágere volt. 1982-ben adta ki a Williams Electronics. A játék 2084-ben játszódik, amikor a robotok fellázadnak és az emberekre támadnak. Főhősünk a kevés túlélők egyike, akit épp körbekerítenek a robotok. A cél a robotok végtelen hullámainak legyőzése, a túlélő emberek megmentése és a lehető legtöbb pont gyűjtése. A játék érdekessége hogy két botkormánnyal kellett irányítani: az egyikkel mozgatni tudtuk főhősünket, a másikkal célozni. Tűz gomb nincs, főhősünk folyamatosan lő az adott irányba, birodalmi rohamosztagosokat megszégyenítő tűzerővel. A játék üzleti siker lett és a kritikusok is dicsérték, elsősorban újszerű irányítási rendszere miatt. A játékból az Atarisoft készített házi számítógépekre való verziókat: Apple II, Atari, Atari ST, C64, IBM PC, VIC-20, BBC Micro, változatok készültek. A Spectrum azonban kimaradt, a "jóból", csak klónok készültek: Wild West Hero, Exterminator, Arena 3000. A "hivatalos" port ez lett volna, ha kiadják... Hogy a program végül fiókban maradt, az amiatt lehet, amitől a többi port is "szenved": az arcade két botkormányos irányítását minimum nehézkes lett volna megvalósítani mikrogépeken, de pl. VIC-20-hoz nem is lehet két botkormányt illeszteni. A játék viszont - az irányítást leszámítva - túlságosan is hasonlít az eredetire, a nehézségi szint miatt így nagyjából játszhatatlan.
A játékot egy botkormánnyal irányítjuk, arra lövünk, amerre épp fordulunk. A fehér civileket kell jutalom pontokért megmenteni (oda kell menni hozzájuk). A sárga robotokat (és más felismerhetetlen robotokat) lőni kell, a zöldeket felesleges, mert sérthetetleneket (ki kell őket kerülni). A terepakadályokat ki kell kerülni, vagy szét is lőhetjük. A piros buborékok rendkívül unszimpatikusak: lövöldöző robotokat eregetnek! Mihamarabb szét kell tehát ezeket a buborékokat lőni.

Irányítás:
A játékot csak egy játékos játszhatja, a menüben lévő 2 játékos lehetőség nem működik. Választhatunk viszont kezdődő nehézségi szintet (1-9), Sinclair, Kempston, Cursor, Fuller botkormány illesztőt vagy billentyűzetet (A - le, Q - fel, O - balra, P - jobbra).
S - játék indítása, H - játék szüneteltetése / folytatása, F - kilépés a játékból. J - pontszámtábla kimentése, L - pontszámtábla betöltése. (Olyan pontszámok szerepelnek a listán, amit úgysem tudunk elérni...)