1988 - Ocean Software Ltd.

akció, lövöldözős

Spectrum (128k)

Enterprise

A manchesteri Ocean Software kiadó a nyolcvanas-kilencvenes évek egyik legtermékenyebb és legnevesebb európai játékfejlesztője és kiadója volt. A cég elsősorban arcade-játékok és akciófilmek (pl. Batman, Darkman, Cobra, Rambo) nagyon igényes lövöldözős-platformjáték konverzióival vált híressé. Ezek közül a legnagyobb sikert aratott (hosszú hónapokig nem lehetet top-listát látni nélküle), legismertebb játék vitathatatlanul a Robocop.
A XXl. században járunk. Akár az egész világon, az Egyesült Államokban fekvő Detroit városában is az egekbe szökött a bűnözési hullám: az utcákon bandákba verődött bűnözők randalíroznak, gyakoriak az utcai lövöldözések, egyszóval kellemes a városi közbiztonság. A Dick Jones tulajdonában lévő Omniconsumer Products vállalat egy titkos kísérleteket folytató részlegében úgy tűnik, megtalálták a bűnözés legtotálisabb fegyverét. A titkos terv neve: ED-209 droid. Morton, a vállalat egyik igazgatója, azonban felfedezte ennek ellenszerét is, a Robocop-programot. Mindkét férfi minél előbb akcióban szeretné látni szörnyű agyszüleményét. Mortonnak semmi másra nincs szüksége, csak egy önkéntesre; akibe elhelyezhetnék a programot... Eközben a város másik sarkában egy Murphy nevű egyszerű zsaru egy veszélyes rablóbandát üldöz új járőrtársával, Lewis-szal. Egészen a rejtekhelyükig követik őket, ahol Murphy megpróbálja letartóztatni a bandát. Murphyt brutálisan meggyilkolják. Ő lesz az az "önkéntes", akire Morton-nak szüksége van. Nemsokára újra megszületik, mint Morton agyrémének megtestesítője: a legrettenetesebb fegyver a bűnözőkkel szemben, egy robotzsaru... Robocop.
A robotot 3 alapvető programmal vetik be a külvárosban: 1. Szolgáld a közügyet! 2. Tartasd be a törvényt! 3. Védd meg az ártatlanokat! A robot tervezői azonban nem tudják, hogy a robot memóriájába egy negyedik direktíva is belekerült, amit magában hordoz... Hogy mi az? Egy emléktöredék Murphy agyából... Nem mondjuk tovább aki a folytatásra kíváncsi, nézze meg a filmet.

Az eddig elmondottakból egy nagyon izgalmas történetre következtethet az Olvasó de ez a film. Maga a játék ott kezdődik, amikor a robotot bevetik a bűnözők ellen. Talán nem kell különösebb képzelőerő ahhoz, hogy mindenki kitalálja: már megint egy lövöldözős akciójátékot jelentetett meg az Ocean. A játékban összesen 8 szinten kell végiglövöldöznünk magunkat, mindegyik a film egy-egy jelenetét dolgozza fel.

Az első szinten elindulunk jobbra, aztán csak megyünk, megyünk előre... A feladat roppant bonyolult, sok gondolkodást igényel: az ablakokban, illetve az utcán időről-időre csúnya bácsik tűnnek fel, akik eléggé elítélendő módon golyózáporral árasztanak el bennünket. A lőfegyverekből igen nagy sebességgel kiröppenő acéldarab - tölténynek is szokták nevezni - az emberi (félemberi) szervezetre meglehetősen kártékony hatással van, csökken a jobb felső sarokban látható POWER-kijelző (ha elfogy, meghalunk). Ezt megelőzendő, le kell lövöldözni a huligánokat (darabja +70 pont), mielőtt ők teszik ezt velünk. Célszerű a legugolás sűrű használata.
A lelőtt ellenségek részint kipotyognak az ablakokból, részint összeesnek - néha azonban egy-egy hasznos tárgyat is elejtenek. Ezek: POWER növeli az energiánk szintjét ( + 300 pont); egy doboz, amely plusz töltényeket tartalmaz ( + 250 pont), illetve egy másik doboz, ami erősebb fegyvert tartalmaz. Miután eleget ballagtunk jobbra, főhősünk befordul egy utcába és a második szint következik. Itt Robocop szemeivel látjuk a terepet.

Az utca végén egy bűnöző található, aki egy hölgyet tart maga elé pajzsként (akárcsak a filmben) és jobbra/balra ugrál. Néhányszor el kell találnunk a rossz bácsit, vigyázva arra, hogy nehogy a nőt érje a golyó (ez ugyanis a mi energiánkat csökkenti). Egyébként ha sok energiánk van a nőt akár le is lőhetjük...

A következő szint majdnem ugyanaz, mint az első: szintén jobbra haladva kell lövöldöznünk, miközben motorkerékpárosok is megpróbálnak legázolni bennünket.

Ezután az azonosítási procedúra következik: a játékosnak 30 másodpercnyi időlimit alatt össze kell raknia egy bűnöző arcának szellemképét. Ehhez mindenféle alkatrész (szemek, fülek, haj, fül, száj) rendelkezésre áll - csak az idő kevés egy kicsit. Ha hibázunk, egy életünk elvész.

Az ötödik szinten a változatosság kedvéért nem vízszintes, hanem függőleges irányú lövöldözés következik. Ez az a rész, amikor a filmben Robocop egy ház lépcsőin rohangál, hogy bejusson az Omniconsumer Products székházába. Innen természetesen ki is kell jutnia.

A hatodik szinten a filmbeli ED-209 droiddal kell megütköznünk. A gép elveszi a fegyverünket, így puszta kézzel kell vele megküzdenünk. Le-lehajolva a droidhoz kell araszolni, és ütésekkel elpusztítani.

A hetedik szinten ki kell jutni az Omniconsumer Products székházából. Ehez egy új fegyver is rendelkezésre áll: a filmbeli hatalmas mordály.
A nyolcadik szinten a végső összecsapás következik közte és Dick Jones között... (ugyanaz mint a második szint)

Őszintén szólva fogalmunk nincs, hogy miért ez a program vezeti február óta a sikerlistákat, bár gyanítjuk, hogy ebbe a film sikere is besegített. A grafika és az animáció valóban átlagon felüli, a zene és a hang is igazodik az 1989-es elvárásokhoz mindenesetre ez még nem magyarázat az elsöprő sikerre.

Örökélet, nem fogy az energiánk:
POKE 46229,182; POKE 25316,0; POKE 39537,201

Enterprise tulajdonosok, ha örökélettel szeretnének játszani, a menüben nyomják meg az 'ESC' és a '7' billentyűket.

Térkép

Zene (MP3)