1988 - Ocean Software Ltd. akció, lövöldözős |
Spectrum (128k) Enterprise |
A manchesteri Ocean Software kiadó a nyolcvanas-kilencvenes évek egyik legtermékenyebb és legnevesebb európai játékfejlesztője és kiadója volt. A cég elsősorban arcade-játékok és akciófilmek (pl. Batman, Darkman, Cobra, Rambo) nagyon igényes lövöldözős-platformjáték konverzióival vált híressé. Ezek közül a legnagyobb sikert aratott (hosszú hónapokig nem lehetet top-listát látni nélküle), legismertebb játék vitathatatlanul a Robocop.
A XXl. században járunk. Akár az egész világon, az Egyesült
Államokban fekvő Detroit városában is az egekbe szökött a bűnözési hullám: az
utcákon bandákba verődött bűnözők randalíroznak, gyakoriak az utcai lövöldözések,
egyszóval kellemes a városi közbiztonság. A Dick Jones tulajdonában lévő Omniconsumer
Products vállalat egy titkos kísérleteket folytató részlegében úgy tűnik, megtalálták
a bűnözés legtotálisabb fegyverét. A titkos terv neve: ED-209 droid. Morton,
a vállalat egyik igazgatója, azonban felfedezte ennek ellenszerét is, a Robocop-programot.
Mindkét férfi minél előbb akcióban szeretné látni szörnyű agyszüleményét. Mortonnak
semmi másra nincs szüksége, csak egy önkéntesre; akibe elhelyezhetnék a programot...
Eközben a város másik sarkában egy Murphy nevű egyszerű zsaru egy veszélyes
rablóbandát üldöz új járőrtársával, Lewis-szal. Egészen a rejtekhelyükig követik
őket, ahol Murphy megpróbálja letartóztatni a bandát. Murphyt brutálisan meggyilkolják.
Ő lesz az az "önkéntes", akire Morton-nak szüksége van. Nemsokára
újra megszületik, mint Morton agyrémének megtestesítője: a legrettenetesebb
fegyver a bűnözőkkel szemben, egy robotzsaru... Robocop.
A robotot 3 alapvető programmal vetik be a külvárosban: 1. Szolgáld a közügyet!
2. Tartasd be a törvényt! 3. Védd meg az ártatlanokat! A robot tervezői azonban
nem tudják, hogy a robot memóriájába egy negyedik direktíva is belekerült, amit
magában hordoz... Hogy mi az? Egy emléktöredék Murphy agyából... Nem mondjuk
tovább aki a folytatásra kíváncsi, nézze meg a filmet.
Az eddig elmondottakból egy nagyon izgalmas történetre következtethet az Olvasó de ez a film. Maga a játék ott kezdődik, amikor a robotot bevetik a bűnözők ellen. Talán nem kell különösebb képzelőerő ahhoz, hogy mindenki kitalálja: már megint egy lövöldözős akciójátékot jelentetett meg az Ocean. A játékban összesen 8 szinten kell végiglövöldöznünk magunkat, mindegyik a film egy-egy jelenetét dolgozza fel. Az első szinten elindulunk jobbra, aztán csak megyünk,
megyünk előre... A feladat roppant bonyolult, sok gondolkodást igényel:
az ablakokban, illetve az utcán időről-időre csúnya bácsik tűnnek fel,
akik eléggé elítélendő módon golyózáporral árasztanak el bennünket. A
lőfegyverekből igen nagy sebességgel kiröppenő acéldarab - tölténynek
is szokták nevezni - az emberi (félemberi) szervezetre meglehetősen kártékony
hatással van, csökken a jobb felső sarokban látható POWER-kijelző (ha
elfogy, meghalunk). Ezt megelőzendő, le kell lövöldözni a huligánokat
(darabja +70 pont), mielőtt ők teszik ezt velünk. Célszerű a legugolás
sűrű használata. Az utca végén egy bűnöző található, aki egy hölgyet tart maga elé pajzsként (akárcsak a filmben) és jobbra/balra ugrál. Néhányszor el kell találnunk a rossz bácsit, vigyázva arra, hogy nehogy a nőt érje a golyó (ez ugyanis a mi energiánkat csökkenti). Egyébként ha sok energiánk van a nőt akár le is lőhetjük... A következő szint majdnem ugyanaz, mint az első: szintén jobbra haladva kell lövöldöznünk, miközben motorkerékpárosok is megpróbálnak legázolni bennünket. Ezután az azonosítási procedúra következik: a játékosnak 30 másodpercnyi időlimit alatt össze kell raknia egy bűnöző arcának szellemképét. Ehhez mindenféle alkatrész (szemek, fülek, haj, fül, száj) rendelkezésre áll - csak az idő kevés egy kicsit. Ha hibázunk, egy életünk elvész. Az ötödik szinten a változatosság kedvéért nem vízszintes, hanem függőleges irányú lövöldözés következik. Ez az a rész, amikor a filmben Robocop egy ház lépcsőin rohangál, hogy bejusson az Omniconsumer Products székházába. Innen természetesen ki is kell jutnia. A hatodik szinten a filmbeli ED-209 droiddal kell megütköznünk. A gép elveszi a fegyverünket, így puszta kézzel kell vele megküzdenünk. Le-lehajolva a droidhoz kell araszolni, és ütésekkel elpusztítani. A hetedik szinten ki kell jutni az Omniconsumer Products székházából. Ehez egy új fegyver is rendelkezésre áll: a filmbeli hatalmas mordály. Őszintén szólva fogalmunk nincs, hogy miért ez a program vezeti február óta a sikerlistákat, bár gyanítjuk, hogy ebbe a film sikere is besegített. A grafika és az animáció valóban átlagon felüli, a zene és a hang is igazodik az 1989-es elvárásokhoz mindenesetre ez még nem magyarázat az elsöprő sikerre. Örökélet, nem fogy az energiánk: Enterprise tulajdonosok, ha örökélettel szeretnének játszani, a menüben nyomják meg az 'ESC' és a '7' billentyűket. |
|