1985 - US Gold akció |
Spectrum (48k) Enterprise |
A Bruce Carver és testvére alapította Access Software a Beach Head című C64-es programjukkal lettek ismertek 1983-ban (a Spectrum verzió 1984-ben készült el). Korát messze megelőző színvonalú ügyességi-lövöldözős játék volt, így váratlanul nagy siker lett, a különböző verziók körülbelül egymillió példányban keltek el. Az itt bemutatásra kerülő következő játékuk sem volt békésebb, sőt! 1984-ben (Spectrumra 1985-ben) jelent meg, és azzal keltett nagy figyelmet, hogy gonosz oroszokat kellet benne halomra lőni... A hidegháborús hangulatot idézve a szlogenje pedig a "Játssz úgy, mintha nem lenne holnap" volt. A játék nagy felzúdulást keltett több országban, remek ingyen reklámot biztosítva a programnak. A tiltakozások hatására azért a kiadó US Gold kicsit meghátrált: a későbbi (pl. Enterprise) verziókban és újrakiadásokban már csak Raid volt a játék neve. A játékot hazánkban is ismerte minden C64, Spectrum, Enterprise tulajdonos, annak ellenére, hogy természetesen nem forgalmazta senki hivatalosan. A Centrum áruházakban valamennyi Angliában az Enterprise-hoz megjelent program megvásárolható volt, kettő, a Raid és a Diktátor kivételével. A 128 Játék című könyvben viszont bekerült a "rossz minőségű Illegális Spectrum átiratok" listájára, annak ellenére, hogy az egyik legjobb minőségű "átiratról" van szó, sőt a hangokat ki is cserélték. A játék története
szerint a Szovjetunió megtámadja az USA-t (rakétákat lő ki nagyvárosaira).
Mi egy Föld körül keringő amerikai űrállomáson teljesítünk szolgálatot,
feladatunk a támadás elhárítása. Űrrepülőgéppel meg kell közelíteni a
rakétát irányító központot, és megsemmisíteni azt. Végül a moszkvai Kreml-ben
az erősen őrzött katonai irányító központot kell megsemmisítenünk. Hááát,
mindenesetre érdekes... A Föld egy részletét láthatjuk az űrből: Észak-Amerikát, Európát, a Szovjetunió nyugati részét láthatjuk. A térképen be vannak jelölve a nagy amerikai városok, azok a szovjet városok, ahonnan a rakétákat indítják, valamint magát az úton lévő rakétát. Európa felett látható az űrállomásunk. Feladatunkat meghatározott időn belül kell végrehajtanunk (mielőtt még a rakéta célba érne). A képernyő alatt láthatjuk a város nevét ahonnan a rakétát indították, a célpontot, a becsapódásig hátralévő időt, pontszámunkat, valamint a rendelkezésre álló űrrepülőgépeink mennyiségét. A következő szint a rakétát indító bázis megközelítése, ami a felszín felett alacsonyan repülve történik, elkerülendő a légvédelem rakétáit. Ha túl magasra szállunk újabb elháríró-rakétát indítanak ránk. A felszín felett különböző tereptárgyakat kell kerülgetnünk, illetve ellenséges objektumokat, helikoptereket, harckocsikat kell megsemmisítenünk. A helikopterek, és harckocsik egy része makacsul az utunkba áll, ezeket ki kell lőni. Célzáskor vegyük figyelembe a repülési magasságunkat, amit az árnyékunkról tudunk a legkönnyebben lemérni (bár ki is van írva méterben). Az ellenséges objektumokat a cél teljesítése érdekében nem szükséges kilőni, csak a pontszámban van jelentősége. Ha bejutottunk a vezérlő központba, szembe kell néznünk az utolsó akadállyal: egy erősen páncélozott robot, amit gránáttal kell megsemmisítenünk, de csak úgy lehet, ha a gránát felülről esik rá a robotra! A célzást a terem túlsó falán látható célkereszt (pont) segíti. Ha sikerül felrobbantani ne örüljünk, mert négyszer kell eltalálni! A gránátok száma korlátozott, így ha nem találjuk el a robotot próbáljuk elkapni (nem fog felrobbanni). Ha sikerült felrobbantani a robotot, beindul a vezérlő központ önmegsemmisítő rendszere. Örömünk azonban korai lehet, mert váratlanul előkerül még egy robot. Természetesen ezt a robotot is elődjéhez hasonló elbánásban kell részesítenünk, de most már a szűkös időlimiten belül kell előadnunk a produkciót!
|
|