Oddi the Viking

2010 - Digital Brains

logikai

Spectrum (128k)

A Digital Brains 2010-es játéka első ránézésre hagyományos izometrikus mászkálós játéknak tűnik. A spanyol csapat ezidáig csak logikai játékokat készített (pl. Black Horse, The Pharao's Shadow), most sem történt máshogy: a szokatlan külső egy ötletes, vérbeli fejtörő játékot takar.
Főhősünk Oddi, a viking, aki jelenleg egy titokzatos várban raboskodik. Innen kell elmenekülnünk, a kastélyt őrző csontvázakat elkerülvén. Kalandunk a földalatti börtönben kezdődik, utunk pedig a várudvaron és egy temetőn keresztül, összesen 40 helyszínen visz át. A szobákat kőlapok osztják mezőkre, a berendezés pedig meglehetősen szerény: a mezőket elválasztó alacsony falakat nem lehet átlépni, ki kell kerülnünk. Minden teremben egy (később akár kettő!) csontváz próbálja meggátolni, hogy elérjük a kijáratot. Fegyvertelenek vagyunk, így a csontvázakat ki kell cseleznünk. Ez első pillantásra problémásnak tűnik, mert míg mi egy mezőt léphetünk, a csontvázak kettőt. Szerencsére azonban nem túl okosak, mindig a legrövidebb úton akarnak elkapni (először kelet-nyugati irányban próbálnak mozogni). Ha a csontváz felénk vezető útját akadály zárja el, nem tudja kikerülni, egy helyben toporog. Kézenfekvő megoldást, ha a minket kergető csontvázat három oldalról zárt karámba csaljuk.
Az alacsony falakon kívül egyéb akadállyal is találkozhatunk. Már a második szobában láthatunk olyan kövekből kirakott mezőt, amire nem szabad rálépni (a csontváz persze átroboghat rajta...). Ha pedig akadály zárja el a kijárathoz vezető utat, először a kör alakú mintát ábrázoló mezőre kell lépnünk. A mező kapcsolóként működik, ami eltünteti az eltérő színű akadályt. (Újra rálépve ismét megjelenik az akadály.) Gyors reflexekre nem lesz szükségünk, hiszen főhősünk és a csontvázak felváltva léphetnek. Először mindig mi lépünk, de ha a falba, vagy akadályba ütközünk, az is lépésnek számít! (Így "passzolni" is lehet.). Időkorlát sincs, így minden egyes lépést alaposan átgondolhatunk. Ha két csontváz üldöz, és sikerül őket egy mezőre terelni, az éppen lépésen köetkező csontváz elpusztítja a társát.
A játékmenet teljesen lineáris, nincsenek elágazások, minden szobából egy kijárat van. A 40 szoba így egymást követő 40 nehézségi szintet jelent. Sajnos azonban ezekhez nem tartoznak kódok, 5 élettel kezdjük a menekülést, ha ezek elfogynak, vége a játéknak.

Irányítás:
Betöltés után nyelvet választhatunk, spanyolul, vagy angolul szeretnénk olvasni a program üzeneteit. Itt és a főmenüben is az ENTER megnyomásával tudjuk kiválasztani a menüpontot, és tetszőleges egyéb billentyűvel lépkedhetünk ezek között.
Irányításhoz választhatunk billentyűzetet, vagy KEMPSTON, CURSOR, SINCLAIR botkormány illesztőt. A billentyűzetet tetszés szerint definiálhatjuk. A játékot a 'B' billentyű megnyomása után megszakíthatjuk.
A játéknak külön 48K-s és 128K-s verziója van, ezek csak a hangokban különböznek. Ez utóbbi változatban játék közben igen kellemes zenét hallgathatunk, de ha valakit ez zavar, a 'B' billentyű megnyomására megjelenő menüből ezt is kikapcsolhatja.

Örökélet (128K-s verzió): POKE 34823,0

Térkép