Mickey Mouse

1988 - Gremlin

Akció, mászkálós

Forrás:
Spectrum Játék és program 6

Spectrum (48k)

Enterprise

Miki egér és Donald kacsa már több, mint 50 éve a legismertebb rajzfilmfigurák a világon. A nevük már egyfajta márkajelzés, védjegy - nem csoda tehát, ha a software-cégek is szívesen választják főszereplőnek őket különböző játékprogramjaikban. A Gremlin 1988-ban megjelent feldolgozásának színhelye a Disney Kastély, amelyet gonosz óriások és szörnyek kerítettek hatalmukba. Miki egérre vár a feladat, hogy felszabadítsa a kastélyt.
A kastély 5 toronyból áll, amelyek szintjei függőlegesen scrollozódnak, ahogyan Mikivel mászkálunk le/fel a szinteket összekötő létrákon (irányítás: 'Q'/'A'/'K'/'L'). Az egyes szinteken ellenségekkel is találkozhatunk, amelyek hozzánk érve fogyasztják energiánkat. Az energiát a képernyő alján egy lila műszer mutatja - ha elfogy, meghalunk és Miki nem tudja felszabadítani a kastélyt. Az ellenségek ellen Miki egy vizipisztollyal és egy kalapácssal van felfegyverezve, amelyek között a 'SPACE' megnyomásával választhatunk. A vízipisztoly a szellemek, a kalapács a manók és az óriások ellve használható. Az éppen használt fegyver a képernyő bal alsó sarkában látható (a fegyvert a 'ENTER' megnyomásával használhatjuk).

 

Ha eltalálunk egy szörnyet, akkor az - a plusz pontokon kívül - általában elejt egy tárgyat (néha azonban repkedő fekete pont lesz belőlük, ami ártalmas Mikire!). Ezeket a tárgyakat felvéve, használni is tudjuk őket. A felvett tárgyak képei a játékképernyő alatt kivilágosodnak. Az egyes tárgyak az alábbi funkciókkal bírnak:

  • A pajzs egy ideig védelmet jelent az ellenfelek támadása ellen.
  • A GLU feliratú zacskó ragasztót tartalmaz, és a szörnyek egy ideig nem mozognak.
  • A SLO feliratú zacskó egy időre lelassítja az ellenségek mozgását.
  • A sas felvételével egy ideig át tudunk menni ott is, ahol egyébként lepottyannánk.
  • A villám rövid ideig felgyorsítja Miki mozgását.
  • A zacskó és a rakéta plusz energiát jelent.

Az iménti tárgyakon kívül még kulcsot is szerezhetünk az ellenfelek megölésével. A kulcsok segítségével tudunk bemenni az egyes szintekről nyíló ajtókon. Ezeken belépve egy-egy aljátékba jutunk:

  • A labirintusban meg kell keresnünk és fel kell vennünk a szögeket, a kalapácsot és a fát. Miután megvannak az EXIT feliratú ajtón visszatérhetünk a toronyba. A minket kergető buborékok ellen kalapács eldobálásával védekezhetünk. Ha a buborékok elkapnak bennünket, vagy a halálfejet akarjuk felvenni, visszatérünk a toronyba.
  • Egy másik játékban egy erkélyen szaladgálunk. Kalapácsokat kell lefelé hajigálnunk, hogy a felszálló buborékokat kidurrantsuk - különben azok lebontják alattunk az erkélyt és lepottyanva, Miki dolga végezetlenül tér vissza a játékba. Természetesen nem árt az erkélyen szaladgáló szellemeket is lecsapkodni, mert azok csökkentik az energiánkat.
  • Az említetteken kívül még található egy Donkey Kong-típusú és egy platform-játék szoba is - valamint az Óriások Királya.

Ha egy toronyban lévő összes szobát sikeresen teljesítettük, a torony legfelső szobájába kell mennünk, ahol egy félbehagyott létra található. Ezután teljesítettük a tornyot és már töltődik is a következő torony. Az ötödik torony legfelső szobájában az Óriások Királyával találkozunk, aki tűzgolyókat köpköd ránk. Ennek az elpusztításával tudjuk felszabadítani a Disney Kastélyt.
A MICKEY MOUSE a Gremlin-játékok összes jellegzetességét magában foglalja: kitűnő grafika és zene, élvezetes, kedves játék - profi munka. A JACK THE NIPPER és a MONTY-sorozat rajongóinak bizonyára kellemes időtöltést fog jelenteni.

Térkép