|
A program egy 2019-es programozási versenyre készült, ami egyfajta modernizálása a Speed King II, Full Throttle-féle motorversenyes játékoknak. A hardware adta lehetőségeket ugyan nem igyekszik feszegetni, így látvány nagy csodának nem tűnik az elődökhöz képest, bár az jól néz ki ahogy kanyarban bedől a kép is. Versenyzőt váltani, nevet megadni nem lehet: egy bizonyos Maureen Miles bőrében versenyzünk. Háromféle játékmód közül választhatunk:
- SINGLE RACE: három válaszható pálya valamelyikén versenyezhetünk. Az utolsó 24. pozícióból rajtolunk.
-
CHAMPIONSHIP: 24 futamos bajnokság lejátszása. Minden futam előtt egy kvalifikációs kört teljesíthetünk. A rajtsorrend az itt elért köridőktől függ. Természetesen, ha az időmérőt kihagyjuk (erre van lehetőség), utolsó helyről indulunk. Az első 8 helyezett kap pontot, sorban: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 pontot. A versenyeredmény után a bajnokság állását is megnézhetjük.
Jól gondoljuk meg mikor indítunk bajnokságot, mert játékállás mentésére nincs lehetőség... 2 órát rászámolhatunk a világbajnokságra.
-
ARCADE: A Super Hang-on-hoz hasonló arcade-mód. Helyezés nincs, pontszámért versenyzünk, melyet a megtett táv függvényében kapunk. Az ellenfeleink átváltanak az ilyenkor szokásos "útakadály" tempóba, folyamatosan kell előzgetni. Más dolgunk gyakorlatilag nincs, hiszen gyorsítani lassítani nem is tudunk... Ha bukunk, elvész egy életünk. Három életünk elvesztéséig tart a móka.
A játékmenet - az ARCADE módot most nem említve - a lehetőségekhez képest jól játszhatóra sikerült: Ellenfeleink se nem túl gyorsak, se nem túl lassúak. A 2 körös versenyeken a 24 fős mezőny elkezd bolyokra szakadozni. Bukni nem túl könnyű: minimális lökdösődés belefér, és a vetőkövekre sodródva is csak lassulunk. Persze, ha valakibe belerongyolunk, vagy maxigázzal elhagyjuk a pályát, eldobjuk a motort. A program szerencsére nem várja el, hogy folyamatosan a határon motorozzunk, de nem is szabad: egy bukással pontszerzési esélyeink is elszállnak. Márpedig a pontozás miatt fontosabb a folyamatos pontszerzés, mint egy újabb elsőségért kockáztatni.
Sebességváltót nem kell használni, automata. Amire viszont vigyázni kell: a "hagyományos" motorverseny-programokkal szemben itt lehetőség van a rajtnál kiugorni. Lehetni lehet, de persze nem szabad: ilyenkor a mezőny legvégére száműznek. Aki megszokásból nyomja a gázt, az rögtön el is bukja az időmérőn elért pozíciót... Ami negatívumot meg lehet említeni: a színtelen grafika miatt rajtnál nem egyértelmű, melyik a mi motorunk. A régebbi autó- / motorversenyző programokhoz hasonlóan a kanyarok nem közelednek, hanem "egyszerre csak benne vagyunk", ráadásul táblák sem jelzik a közeledő kanyarokat. A Wec Le Mans-ban azért ezt sikerült megoldani...
Irányítás:
A betöltés után SINCLAIR, KEMPSTON, vagy CURSOR botkormányt választhatunk. Ezek hiányában marad a billentyűzet: O, P, Q, A, M.
A tűzgomb csak a menüben funkcionál, játék közben megnyomva szünetelteti azt. |