1987 - Mastertronic

motorverseny

Spectrum (48k)

Enterprise

 

A Speed King 2 egy átlagos színvonalú motorverseny (azonban jobb mint a Full Throttle - legalábbis szerintem) Mielőtt valaki nyomozásba kezdene a program első részét illetően, elmondom, hogy nincs első része, vagy nagyon ügyesen eltitkolták... A címben található kettes jelző valószínűleg a program legpozitívabb tulajdonságára utal: két játékos is játszhatja egyszerre! A program körpályákon játszódik, és hogy eloszlassuk a kételyeket a játék célja, hogy a 20 versenyzőből az első helyen végezzünk. (Az mondjuk meglepőbb lenne, ha teszemazt szörnyeket kellene legázolnunk, de most sajnos be kell érnünk egy ilyen konvencionális motorversennyel...) A versenyt a 20 helyről kezdjük, így javasolt egy kicsit hosszabb versenyt beállítani, hogy legyen időnk az élre törni. A program legfőbb pozitívuma, hogy nem irreálisan nehéz, az embernek hagy némi sikerélményt is.
A menüben nem fogunk eltévedni, az alapvető dolgokat állíthatjuk be:

  • Az 1-3 billentyűkkel az irányítást választhatjuk ki: billentyűzet, Interface2, Kempston Interface. A billentyűzet kiosztása elég szerencsétlen: Q, W, A, Z, így javasolt a botkormányok használata.
  • A 4-es gombbal a körök számát állíthatjuk be 1-9 között.
  • Az 5-6 billentyűvel állíthatjuk be, hogy 1 vagy 2 játékos játszik. Amennyiben két játékost állítunk be, azok egymás ellen játszanak osztott képernyőn! Ebben az esetben a játék csak billentyűzetről játszható. Az első játékos billentyűzet kiosztása az előbb ismertetett Q, W, A, Z, a második játékos az O, P, L, M billentyűket koptathatja.
  • A 7. billentyűvel választhatunk pályát: Brands H'Ch, Daytona, Donington, Jarma, Monza, Paul Ricard, San Marino, Silverstone, Anderstorp. A pályák vonalvezetése "mondjuk"hasonlít az eredetire.
  • A 0 megnyomásával kezdhetjük a versenyt.

Maga a verseny a megszokott módon zajlik. Ha túl nagy sebességgel megyünk egy kanyarba, kisodródunk (erre hangjelzés is figyelmeztet), a pálya szélén pedig lelassulunk. Ha egy másik versenyzővel ütközünk sebességünk nullára csökken egy pillanatra. A botkormány tűz gombját nem érdemes nyomogatni, nincs sebességváltónk.
A képernyő tetején csak a legszükségesebb információkat láthatjuk: A pálya nevét, a sebességünket, hányadik kört teljesítjük, a helyezésünket.

Ellenféllel ütközve nem veszítünk a sebességből: POKE 59656,24