1984 - Micromega motorverseny |
Spectrum (48k) Enterprise |
A
Full Throttle az egyik legelső motorversen-program (már amit annak lehet nevezni),
1984-ben jelent meg, ennek megfelelően ne várjunk tőle túl sokat, akkor viszont nagy siker volt a maga eladott 90 000 példányával. Talán korai
megjelenésének köszönhetően, szinte az összes egykori hazai Spectrum-tulajdonosnak
megvolt. Érdemes összehasonlítani az egyik legjobb motorversennyel, a Super
Hang-on-al. Motorverseny résztvevői vagyunk, ismert versenypályákon indulunk,
40 motoros között.
Betöltés után, a menüben a következő választási lehetőségeink vannak:
A billentyűzetről a vezérlés: '1' - balra, '0' - jobbra, '9'
- gyorsítás, legalsó sor - lassítás.
A menüpontok alatt láthatjuk az eddigi legjobb eredményt.
A játékképernyőn a jobb oldalon felül láthatjuk a pálya nevét, alatta a sebességünket,
és a pillanatnyi helyezésünket, jobb oldalon, hogy hányadik kört teljesítjük.
A versenyt a 40. helyről kezdjük, tehát ha nyerni akarunk, utat kell
törnünk magunknak a 39 motoros közt. Itt kezdődnek a problémák, ugyanis a többi
versenyző össze-vissza cikázik a pályán, (nem az ideális ívben halad egyenes
vonalban), ráadásul hiába is várjuk, hogy a mezőny szétoszoljon, végig együtt
haladnak. Ráadásul, ha nekimegyünk egy motornak, (vagy az ellenfél gázol le
hátulról) lelassulunk, gyakorlatilag megállunk, majd újra fel kell gyorsulnunk.
Ha a pálya szélén kicsúszunk, vagy csak hozzáérünk a kerékvető-kőhöz, szintén
lassulunk. Ember legyen a talpán, aki meg tudja nyerni a versenyt (vagy akár
be tud jutni az első tízbe)!
A grafika nem egy nagy szám, ráadásul az ellenfelek villognak, zene semmi, a
hang is alig jobb a semminél. A pályák vonalvezetése viszont (állítólag) elég jól sikerült. Bizony eljárt a program felett az idő...
A sebesség a pályán kívül nem csökken: POKE 45161,0; POKE 48427,201