Feasibility Experiment

1983 - Digital Fantasia

kaland, szöveges

Spectrum (48k)

A Mysterious Adventures sorozat 5 részében Brian Howarth visszanyúlt a gyökerekhez: az Adventureland-et utánozza (melyből később ő maga készítette a grafikus verziót). Egy meglehetősen furcsa világban, ahol keverednek a műfajok és az időjárási viszonyok, egyszerűnek gondolható feladatunk van: 10 értékes tárgyat kell összegyűjtenünk a királyság elrejtett zugaiból, egy, a játék elején még ismeretlen helyszínre. Újdonság, hogy a feladatot korlátozott időn - 698 kör (vagyis kiadott parancs) - belül kell teljesítenünk. A program bizonyos időnként kijelzi a hátralévő körök számát, és sürgető üzeneteket küld. A birodalom meglehetősen sok helyszínt ölel fel, viszont egyszerre csak 5 tárgyat bírunk el. Így az amúgy nem túl összetett játékmenetet a tárgyak ide-oda hurcolása teszi hosszabbá. A minket akadályozó ellenfeleket ezúttal nem kicselezni kell, hanem legyőzni. Erre viszont csak a megfelelő fegyverrel vagyunk képesek, pl. egy sárkány előtt ne kezdjünk el egy rövid karddal hadonászni, mert csak nevetség tárgyát fogjuk képezni...
A 10 megszerzendő értékes tárgy (melynek egy része fegyverként is használatos):

A program "legérdekesebb" vonása, hogy igencsak bugos - ez az újrakiadásra is igaz - , egészen pontosan sok helyszín képe helyett csak villogó krikszkrakszot látunk. Sőt olyan helyszín is van, melynek kirajzolása után kiakad a program. Kikapcsolt grafikával viszont tökéletesen játszható (a képek amúgy is alulmúlják a sorozat színvonalát).
A program használata - a grafikai mizériát leszámítva - teljes mértékben megegyezik a sorozatban megszokottakkal. A játék jellegéből adódóan működik a SCORE parancs: az elérhető maximális pontszám száz, vagyis minden, a helyére vitt kincsért 10 pontot kapunk. A LOOK és az EXAMINE parancsot viszont megkülönbözteti a program! Az EXAMINE parancsot érdemes (kell) használni, azzal érhetünk el biztos sikert.
A program szókészlete:

1 DRAGON LAMP SHOVEL
2 DROP LEATHER SIGN
3 EBONY LION SKELETON
4 EMERALDS LOOK SLAB
5 EMPEROR MOVE SPEAR
ALTAR EXAMINE OPEN STATUETTE
AMULET FILL PATH STEPS
ATTACK FIX PLAIN STONE
BLACK FLINT PLAITED SWORD
BLOCK GAUNTLETS PRAY TAKE
BOX GET PRESS TIE
BRAZIER GLADIATOR PUSH TO
CABINET GRILLE RED TREE
CAN GUARD READ TUNNEL
CAVE HUTS ROCKS UNLIGHT
CHALICE ICE ROPE UNLOCK
CLIMB INSCRIPTION RUBY USE
CLOTH IRON SCIMITAR WAIT
CREVICE IVORY SCORE WINDOW
DAGGER IXION SEARCH WITH
DIAMOND KEY SHAPES
DIG KILL SHIELD

A megoldás:

(Halovány foltok között találjuk magunkat, mivel mindenki látja mi van az 1. képen, nem is részletezem...) W (egy kastély udvarán állunk), N, EXAMINE ROCKS, GET DAGGER, N, W, EXAMINE CREVICE (a hasadékban egy kovakövet találunk, amely lámpagyújtáshoz ideális szerszám), GET FLINT, E, N, N, N (Egy hasadék szélén egy megégett fát látunk), EXAMINE TREE, GET BLOCK, S, S, S, S, S (visszaértünk a kastély udvarára), E, E, D, N, GET RUBY, E, E, (a gladiátorok szobájában lévő pajzs kiváló védelmet nyújt az oroszlánokkal szemben) GET SHIELD, W, N, E, E, S, E, E, (egy kőkorszaki faluba érkeztünk...) N (most meg egy gleccseren állunk, egy jégbarlang előtt...), DROP RUBY, DROP DAGGER, S, E, GET ROPE, W, S, E, E (egy bánya előterében állunk), S, (a bánya raktárhelyiségében egy olajlámpát találunk) GET LAMP, N, E, N, DROP FLINT, DROP BLOCK, DROP LAMP, (A bánya 5 emelete között lifttel közlekedhetünk. A megfelelő számozott billentyű megnyomásával juthatunk a kívánt szintre.) PRESS 2, E, N, GET SHOVEL, S, W, PRESS 1, S, W, W, W, N, W, W, N, W, W, S, S, S, U, W, W, N, N, N, N, N, TIE ROPE, TO TREE, CLIMB ROPE (a fához rögzített kötélen lemászunk a hasadékba), N, EXAMINE SKELETON, GET AMULET, W, CLIMB ROPE, S, S, S, DIG, USE SHOVEL, USE SHOVEL (kétszer ásunk), GET KEY, S, S, OPEN DOOR (az imént kiásott kulccsal kinyitjuk az ajtót), DROP KEY, GO DOOR, GET CAN, EXAMINE CAN (a kannában olaj van), E, E, E, GO WINDOW, GET STATUETTE, S, E, N, E, E, E, S, S, E, E, N, DROP STATUETTE, S, S, S, DIG, USE SHOVEL, MOVE SLAB (elmozdítjuk a deszkaborítást, alatta lépcső vezet lefelé), GO STEPS, D, W, GET GAUNTLETS, EXAMINE ALTAR, READ INSCRIPTION, DROP AMULET, E, U, U, N, N, W, W, N, N, W, W, W, S, S, S, U, W, W, WEAR GAUNTLETS, GET BRAZIER (a páncélkesztyű nélkül a forró szénserpenyő érintése halálos), DROP SHOVEL, N, N, GET BOX, S, S, E, E, D, N, E, N, E, E, S, E, E, N, GO CAVE, DROP BRAZIER, WAIT (a forró szénserpenyő alagutat olvaszt a jégben), GET BRAZIER, GO TUNNEL, DROP BRAZIER, WAIT, GET CLOTH, DROP GAUNTLETS, W, READ SIGN (a jelzés szerint ez a kincsek gyűjtőhelye), DROP BOX, E, S, S, GET RUBY, GET STATUETTE, GO CAVE, GO TUNNEL, W, DROP RUBY, DROP STATUETTE, E, S, S, GET DAGGER, S, S, E, E, E, N, GET LAMP, EXAMINE LAMP (hiányzik a kanóc a lámpából), FIX LAMP (a ruhaanyag csíkkal "megjavítjuk" a lámpát), FILL LAMP (feltöltjük a lámpát olajjal), DROP CAN, GET FLINT, GET BLOCK, PRESS 4, LIGHT LAMP (a kovakővel meggyújtjuk a lámpát), DROP FLINT, DROP BLOCK, E, E (egy kiállítóterembe jutottunk, az őr nem enged a vitrin közelébe), KILL GUARD (a tőrrel), EXAMINE CABINET, GET DIAMOND, W, W, UNLIGHT LAMP, PRESS 1, DROP LAMP, S, W, W, W, S, GO STEPS, D, W, GET AMULET, PRAY, GET SCIMITAR, E, U, U, N, N, N, GO CAVE, GO TUNNEL, W, DROP AMULET, DROP DIAMOND, DROP DAGGER, E, S, S, S, W, W, N, N, W, W, W, S, KILL LION (a kristály handzsárral), N, U, EXAMINE EMPEROR (az uralkodó megjutalmaz), DROP SHIELD, GET IXION, D, S, S, S, GET SWORD, U, W, W, GET SHOVEL, E, E, D, N, N, N, E, E, KILL GLADIATOR (a karddal), DIG, USE SHOVEL, DROP SHOVEL (egy fekete kulcsot ásunk ki), GET BLACK, E, S, S, E, E, N, GO CAVE, GO TUNNEL, DROP SWORD, W, DROP SCIMITAR, E, S, S, S, S, E, E, E, N, GET LAMP, PRESS 4, GET FLINT, GET BLOCK, LIGHT LAMP, PRESS 5, E, OPEN DOOR (a fekete kulccsal), GO DOOR, DROP BLOCK, GET SPEAR, W, W, PRESS 1, S, W, W, W, N, W, W, N, N, W, W, W, S, S, S, U, W, W, N, N, N, N, N, CLIMB ROPE, N, N, E, KILL DRAGON (az ébenfa dárda és az Ixion pajzs kell hozzá), DROP LAMP, GET CHALICE, S, S, W, CLIMB ROPE, S, S, S, S, S, E, E, D, N, N, N, E, E, E, S, S, E, E, N, GO CAVE, GO TUNNEL, W, DROP SPEAR, DROP CHALICE, DROP IXION