![]() |
Beverly Hills Cop 1990 - Tynesoft akció |
Spectrum (128k) Enterprise |
A Beverly Hills-i zsaru (eredeti cím: Beverly Hills Cop) 1984-ben bemutatott amerikai akció-vígjáték. A történet Axel Foley zsaru "mindennapjaiba" nyújt betekintést. A második rész 1987-ben került bemutatásra, ennek fényében minimum furcsa, hogy az említésre méltó sikereket nélkülöző - Tynesoft 1990-ben vette meg a jogokat egy Beverly Hills-i játék kiadására. A játék négy szinten keresztül eleveníti fel a film egy-egy pillanatát (egyiknek sincs sok köze a filmhez...). A négy szint tulajdonképpen négy külön betöltődő program, az is lehet, hogy négy félkész, elfuserált fejlesztést próbáltak így hasznosítani. A négy szint bármelyike kiválasztható a menüben, vagy az egész történetet lejátszhatjuk.
![]() |
1. szint: A raktár Egy raktáron kell folyamatosan jobbra haladva átjutnunk, hogy beszálljunk egy - a programban nem látható - furgonba. Az egész tökugyanolyan mint a Robocop első szintje, csak gyatrább kivitelben: végtelen lőszerünk van, felvehető extrák nincsenek. Tudunk menni jobbra-balra, de ugorni nem lehet. Lehet guggolni, a bombákat dobáló és guggoló embereket így a legkönnyebb lelőni. Ha a tűz gombot nyomva tartjuk, tudunk fel-le célozni is. A ládák tetejéről lövöldözőkre csak így tudunk visszalőni. A képernyőre élükön beguruló aknákon át lehet menni, amíg gurulnak. Ha már megállapodtak a földön, szét kell őket lőni, vagy megvárni, amíg maguktól felrobbannak. Három életünk van, ezt a bal alsó sarokban látható szívek jelzik. Ha eltalálnak, csak energiánk csökken (az aktuális szív piros része csökken). A jobb alsó sarokban látható BONUS pontszámot kapjuk meg a szint teljesítésekor. Ez folyamatosan csökken, tehát a gyorsabbak több jutalompontot kapnak. |
![]() |
2. szint, autós üldözés Meg kell akadályoznunk, hogy a szállítmány eljusson Mr. Big, Bruno Bardolino kastélyához. Ez elvileg - az ismertető szerint - egy "éjszakai autós üldözés a kihalt város utcáin". Hmmm... Lényeg a lényeg: három furgont kell utolérni és megállítani. (Mint a Chase QH-ban.) Ha meglátjuk a furgont, gyorsan fékezzünk, mert nem szabad összeütközni, az életvesztést von maga után egy "Spalt!!!" üzenet kíséretében. Használjuk a fegyverünket: egy jól irányzott lövéssel romhalmazzá alakíthatjuk a furgont. A furgonból időnként ládákat dobálnak kifelé, ezeket szintén ki kell kerülni. Az útról viszont nem lehet kisodródni, így a kevéske tereptárgynak nem lehet nekiütközni. Az út szélén csak lassul az autónk. Váltó nincs, a felhasználható lőszer viszont véges (ld. sárga lőszer ikon melletti szám), bár bőségesen elegendő. A feladat teljesítésére korlátozott idő áll rendelkezésre (ld. TIME). |
![]() |
3. szint a villa parkja: Mr. Big kastélyába szeretnénk bejutni egy kis csevejre, de a fogadtatás nem túl szívélyes. A kert tele van fegyveres őrökkel, akik szemlátomást céltáblának használnak. Folyamatos felfelé haladással be kell jutnunk a kastélyba, bár a kert szélesebb, mint egy képernyőnyi. A dolog tehát a Comamndo-ra hasonlít, bár Axel itt komótosan sétálgat. A tereptárgyak feltűnően össze-vissza perspektívában lettek megrajzolva, és a kertészt is ki kellene rúgni, mert a kastélyt csak egy vizesárokból épített komplett labirintuson keresztül lehet megközelíteni. Főhősünk sajnos átlósan nem tud mozogni, de lőni igen. Jobb oldalon, alul számolja a program a még életben lévő őröket (GUARDS), de nem szükséges mindenkit lelőni, mert esetleg visszalőnek... Célszerűbb célirányosan a bejárathoz eljutni. |
4. szint: a kastély |
|
Irányítás: |
|