1989 - Ocean

akció, autós

Spectrum (128k)

Enterprise

A Chase HQ igen ötletes keveréke az autós, és az akció programoknak. A rendőrség különleges osztagának tagja vagyunk, társunkkal az autópályán cirkálva biztosítjuk a rendet. Feladatunk az autóval menekülő bűnözők elfogása. A program pénzbedobós automatán született, a 128K-s Spectrum változat rendkívül jól sikerült! Mind grafika, mind hangok terén a legmagasabbra állítja a mércét. (A 48K-s változat egyesével tölti be a pályákat.)

Betöltés után első dolgunk az irányítás kiválasztása. Az ENTER megnyomása után léphetünk be a menübe, itt Sinclair, Cursor, Kempston Joy-t választhatunk, vagy billentyűzetet. A billentyűzetet mindenképpen állítsuk be, mivel játék közben szükségünk lesz a billentyűzet használatára is, Nevezetesen a Turbo gombra.
Rádión értesülést kapunk, hogy egy körözött személy menekül a körzetünkben, a keresett autóról rajzot is láthatunk. Beszállunk az autóba és indulhatunk az üldözésre! Első dolgunk utolérni a menekülő autót.
A játék-képernyő fölött láthatjuk a pontszámunkat (SCORE), a hátralévő időnket (TIME), a sebességünket (SPEED), hányadik nehézségi szintet teljesítjük (STAGE), sebességi fokozatot (GEAR), és hogy milyen messze vagyunk a körözött személytől (DISTANCE). A sebességváltóval nem lesz sok gondunk, hiszen mindössze kétfokozatú. Az úton civil autók között kell száguldoznunk. Ha kicsúszunk, vagy ütközünk, jelentősen lelassulunk. Ha kereszteződéshez érünk, egy nyíl mutatja, hogy merre kell mennünk. Ha a másik irányba megyünk, ugyanoda jutunk, csak hosszabb úton. Apróság, de a programozók még arra is figyeltek, hogy alagútban más a kocsi hangja! Bármikor lehetőségünk van egy turbó elhaszbálására (összesen három van, a bal alsó sarokban láthatjuk), amitől jelentős sebességre tehetünk szert egy rövid ideig. Társunk folyamatosan kommentálja ügyetlenségünket, sajnos a játék hevében nem nagyon tudjuk elolvasni. Minden megelőzőtt kocsiért egyre több pontot kapunk (az elsőért 200-at, a másodikért 400-at stb.), egészen addig, amíg neki nem megyünk egy autónak. Ezután a pontozás újra 200-ról indul.
Ha utolértük a menekülőt, bekapcsoljuk a szirénákat, meg kell állítanunk a kocsit! Ez úgy lehetséges, hogy (jó sokszor) nekimegyünk hátulról. Attól ne tartsunk, hogy túl gyorsak vagyunk, és "elhúzunk" mellette, mert ő is igen jól "nyomja", nem tudjuk megelőzni. A menekülő autót, egy nagy nyíl is jelzi, így biztosan felismerjük. Hogy hányszor kell még nekimennünk, a baloldalon látható kijelző (sérülésjelző) mutatja. Az idő itt is igen szoros, érdemes a turbókat ide tartogatni. Ha sikerült megállítani - az egyre jobban füstölő - kocsit a gép gratulál nekünk, és jöhet a következő küldetés!

Cheat:
Definiáljuk a billentyűzetet: 'S', 'H', 'O', 'C', 'K', 'E', 'D', 'ENTER'.
Ezután infót kapunk, milyen extra billentyűket használhatunk. Játék közben:

'1' - szint újraindítása,
'2' - ugrás a következő szintre,
'3' - megnézhetjük a játék végét,
'4' - eggyel növeli a credit-jeink számát.

Ezen kívül a 128K-s változatban a címképernyőn az '1'-'5' billentyűkkel játszhatunk a kezdő animációval, a '6'-os megnyomása után beírhatjuk a nevünket a pontszámtáblába 87654321 ponttal.

Végtelen Credit: POKE 39998,166
Nem fogy az idő: POKE 39937,0