Barbarian
The Ultimate Warrior

1987 - Palace

verekedős

Spectrum (48k)

Enterprise

Bizonyára sokan emlékeznek a Conan a Barbár c. filmre. Nos a program e kardozós-darabolós film hangulatát eleveníti meg, nevezetesen a mészárlást, lévén ez a program egy "egyszerű" küzdő játék. Az animációt szép, nagy sprite-okat, sokféle mozgáskombinációt láthatunk. Célunk az ellenfél levágása, melyben egy méretes kard van segítségünkre (természetesen az ellenfél is hasonló műszerrel rendelkezik mint mi). Egy ilyen programnál alapkövetelmény, a két játékos mód, természetesen e programban is van lehetőségünk barátaink apritására a gép előtt. A programnak két változata van: két játékos, és egy játékos verzió. Az egyjátékos változatban a küzdelem már élesben megy: Thulsa Doom (a gonosz varázsló) palotájában kell megküzdenünk 8 rátermett harcossal, majd magát a varázslót is levágva kiszabadíthatjuk a lenge öltözetben raboskodó Mariana hercegnőt. A játék sikere részben egy egyedi "árukapcsolásnak" volt köszönhető, a gyári verzió kazettaborítóján Maria Whittaker (angol fotómodell) feszített lenge öltözetben, akárcsak a tokban található "illusztrációkon". Angliában az erénycsőszök biztosítottak remek reklámot az újságcikkekben hangot adott, borító miatti felháborodásukkal, Németországban pedig az erőszak miatt kapott 18-as korhatárt a játék. (Így természetesen az is beszerezte, akinek amúgy esze ágában sem lett volna...)
Betöltés után az első dolgunk, hogy kiválasszuk, egy vagy két játékos akar e játszani, esetleg a demo-t kívánjuk megtekinteni. Miután kiválasztottuk a játékosok számát, az irányítást kell beállítanunk. Játszhatunk billentyűzetről, Sinclair, vagy Kempston joystick-el. Ezután a '0' megnyomásával indul a program.
A képernyő két szélén, két oszlopra tekeredett kígyó szemléli az eseményeket, amikor valakit találat ér, a sebzett játékos oldalán álló kígyó jelzi a találatot, és persze a játékképernyőn is látható a sebzés. A kígyó fölötti 3 pötty mutatja a játékos energiáját. Felül középen a két játékos pontszámát, és a küzdelemből hátralévő időt láthatjuk. Ha egyik fél sem tudja levágni az ellenfelét az idő lejárta előtt, az nyer, aki több találatot ért el. A játékban két szépen megrajzolt háttérképernyő váltogatja egymást, és természetesen a sorban következő ellenfelek egyre erősebbek.

A lehetséges mozgások (ha a játékos jobbra néz):

Fel felugrás helyben
Jobbra, balra mozgás jobbra, balra
Le legugolás
Jobbra-fel, balra-fel hárítás
Fel + tűz vágás mellmagasságban
Jobbra-fel + tűz lefejelés
Balra-fel + tűz kard pörgetése
Jobbra + tűz vágás csípő magasságában
Balra + tűz felugrásból vágás fejre
Balra-le + tűz vágás fejre felülről
Jobbra-le + tűz rúgás
Balra-le bukfenc hátra
Jobbra-le bukfenc előre, lábsöprés
le + tűz legugolásból vágás lábra

Amikor a két küzdő fél helyet cserél, automatikusan egymás felé fordulnak. Ha egy ideig nem nyúlunk a billentyűzethez, hősünk tanácstalanul felénk fordul. A hasonló küzdő programokkal szemben szinte az összes támadást érdemes használni, bár érdemes a lábsöpréssel sarokba szorítani az ellenfelet, majd legugolva a lábra vágni. Változatos, izgalmas küzdelmek várnak ránk. A program "fénypontja", amikor felugrásból vágás fejre mozdulattal sikerül az ellenfél fejét levágni (a gép ellen ritkán sikerül), érdemes megnézni, nagy poén!
A varázsló elleni küzdelem tömör lesz és velős: a tűzgömbjeit átugorva vagy gurulva a varázsló előtt kell teremnünk. (Ha esetleg nem sikerülne ezeket kikerülnünk, rögtön vége is a játéknak.) A varázsló a közelharcban már nem jeleskedik...
A játékot a SPACE megnyomásával megszakíthatjuk.

Az Enterprise felhasználóknak az egyjátékos változatban figyelni kell, mert a SPACE alapértelmezés szerint a játékból kilépésnek felel meg. Javasolt a billentyűzet, vagy külső botkormány használata (emulátor felhasználók a tűz funkciót rakják a SPACE-ről más billentyűre!) A kétjátékos változatban a STOP megnyomásával szakíthatjuk meg a játékot.