1988 - Palace Software akció, verekedős | Spectrum (128k) Enterprise |
A Barbarian I - The Ultimate Warrior - játék hőse, a barbár harcos, kimentette Mariana hercegnőt a gonosz Drax varázsló karmai közül. A barbár és a hercegnő egymásba szerettek. Drax az alkalmat kihasználva elmenekült a harcos bosszúja elöl a Fekete Kastély néven közismert vára labirintusaiba. Addig-addig unatkozott, míg meg nem fogant benne a nagy bosszú terve az egész királyság, de elsősorban Mariana és a barbár ellen. Egyetlen módja van hogy megakadályozhassuk Draxot őrült terve végrehajtásában; be kell hatolnunk a kastélyába és meg kell őt ölnünk. Erre a feladatra - más megfelelő képzettségű ember híján - csak a barbár vagy a hercegnő vállalkozhat. A küldetésük a környező vulkánokon át Drax börtönén keresztül egészen a gonosz varázsló saját lakóhelyéig vezet. A játék elején kiválaszthatjuk, hogy kivel játszunk szívesebben; a hősies barbárral vagy a szépséges, ám a harcban is felettébb járatos hercegnővel. Mindkettő azzal a fegyverrel harcol melynek használatával több évi tanulóidőt töltött egy a harcban járatos mesternél. A harcos a csatabárd kezelésének lett a nagymestere, Mariana pedig a kardforgatásban ért el mesteri fokozatot. Mindkét fegyvernem számos támadó és védelmi módot nyújt használójának:
A fenti mozdulatok akkor érvényesek, ha hősünk balra néz, ha megfordulunk a mozdulatok is értelemszerűen megfordulnak. Ha futás közben megnyomjuk a tűz gombot, ugrani tudunk! Az első 3 szint huszonnyolc helyszínből áll; ezeket felderítve juthatunk tovább feladatunk megoldásában. A labirintusok felfedezésében a képernyő alján látható kard segít minket. Ez mindig azt mutatja, hogy a kapu a következő szinthez tőlünk milyen irányban helyezkedik el. Ez persze nem mindig egyezik meg az általunk követhető útvonallal, ugyanis mi a négy irány közül kizárólag háromfelé tudunk menni; északra, keletre és nyugatra. (Csaknem minden szinten van ajtó északra) Ebből is látszik, hogy a labirintus felfedezése nagy valószínűséggel némi bonyodalmat fog okozni... (Egy térlép sokat segít a helyzeten!) Az északra nyíló ajtókon az 'N' billentyű megnyomásával tudunk belépni. A szint végét jelző képernyőre belépve folyamatos hangjelzést hallunk! A labirintus felfedezésében néha bezárt ajtók akadályoznak minket. Ezek előtt sem a barbár fizikai ereje, sem Mariana csábos mosolya nem elég; kénytelenek vagyunk megkeresni a zárba illő kulcsot. A játék során más hasznos tárgyak is akadhatnak utunkba. Ezek egy része a megérdemelt jutalompontokon kívül visszaállítja energiánkat a maximumra (AXE - balta), vagy valamilyen védelmet nyújt ellenfeleinkkel szemben (POTION - varázsital, SHIELD - pajzs, GLOBE - varázsgömb, JEWEL - ékkő). Például az ékkő az Élő Bálványtól, a pajzs pedig a Démontól védi meg használóját, a varázsgömb pedig a végső összecsapásban véd meg Drax mágikus fegyvereitől. A koponyát felvéve pedig kapunk egy életet. Ha egyszer már felszedtünk egy tárgyat az a képernyő bal alsó sarkában található ablakban jelenik meg, s használatára automatikusan sor kerül, amint lehetőségünk és szükségünk van rá. A negyedik szint mindössze három képernyőből áll, de az első két szobában le kell győznünk egy-egy fél képernyőt betöltő mutáns kreatúrát, majd végül magával Drax-al kerülünk szembe. A játék grafikája kitűnő, az attribútum grafika ellenére. Számos speciális humoros effektus tarkítja a programot: például az egyik sárkány jó étvággyal fogyasztja el a játékos fejét, amint az megfelelő közelségbe engedi magához. (Nekünk sajnos a lefejezés csak ritkán jön be.) A labirintusban való bolyongás és az első részből ismerős hadakozás igazán szórakoztató játékot biztosít, csak az szólhat ellene, hogy rengeteg a szörny... Irányítás: Minden ellenfelet egy csapással legyőzünk: POKE 39039,175 | |||||||||||||||||||||