Armalyte Demo

1991 - Thalamus Ltd.

Akció, lövöldözős

Spectrum (128k)

 

A Thalamus cég neve a C64 tulajdonosoknak cseng ismerősen: űrhajós-lövöldözős játékai nagy sikert arattak az akkor már erősen telített piacon: az első a Sanxion volt 1986-ban, a Delta 1987-ben, majd a sorozat harmadik tagja az Armalyte 1988-ban jelent meg. Ez utóbbi C64-en a shot-em-up játékok etalonjának számít, akárcsak az R-Type. A programot egy "külsős" céggel készíttette a Thalamus: a Cyberdyne Systems célkitűzése az volt, hogy egy játékgép grafikai szinvonalát elérő programot hozzanak létre, a C64-ben rejlő képességeket legjobban kihasználva. Ennek megfelelően a C64-es verzió 7 nehézségi szintből áll, melyeket a gép külön-külön tölt be, és mindegyik rész 32K grafikai adatot tartalmaz.
Ezek ismeretében nagy volt a várakozás, amikor bejelentették, hogy készül a Spectrum verzió is! Sajnos azonban ez a program is a Last Ninja első részéhez hasonló "karriert" futott be: sosem jelent meg... Mindössze a Your Sinclair kazettamellékletén jelent meg egy játszható demó, melyben egy teljesen középszerű, sablonos játék körvonalazódik előttünk. Azt kell, hogy mondjuk - a demó alapján - helyes döntés volt a Thalamus részéről, hogy nem adták ki a programot.
Az Armalyte egy tradicionális lövöldözős játék (lenne), melynek eszmei mondanivalója nagy vonalakban ott merül ki, hogy a vízszintesen szembejövő különböző támadási hullámokban harcoló ellenséges idegeneket le kell lőni, a terepakadályokat ki kell kerülni. Apró csavar azért van a programban: az R-Type-hoz hasonlóan egy másik, zöld szonda is követ minket, aki velünk együtt szórja a lövedékeket az ellenségre. Ez a szonda mindig azzal ellentétes oldalunkra repül, amerre utoljára manővereztünk. Ha azonban megnyomjuk az ENTER-t, leszakad rólunk, és megtartja a legutolsó pozícióját (persze ilyenkor is lő), majd az ENTER újabb megnyomására bármikor visszahívhatjuk kötelékrepülésbe.
A játékban egyetlen fegyverünk van (hiába vehetjük fel az extra felszerelést biztosító konténereket): egy nagy hatóerejű lézerágyú, mely a legtöbb ellenséget egyetlen találattal megsemmisíti. Vannak azonban olyanok is (ezek főleg azok, melyek a szűk átjárókban elzárják az utunkat), melyeket csak több lövéssel semmisíthetünk meg (egy tipp: ha a szonda előttünk, vagy mögöttünk van, dupla tűzerőt öszpontosíthatunk ezekre). Tekintve, hogy a program demó egyetlen nehézségi szintet kell teljesítenünk, melynek végén három, folyamatosan tüzelő célpontot kell jó sok lövéssel megsemmisíteni (2. kép).

Irányítás:
Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE) vagy SINCLAIR illesztő. A a játékot a tűz megnyomásával indíthatjuk.