1989 - Thalamus

Akció, lövöldözős

Spectrum (128k)

Enterprise

Igen nehéz, az R-Type-hoz hasonló, lövöldözős program. A játék eredetileg 1986-ban jelent meg C64-re amikor már eléggé telített volt a hagyományos shot-em-up játékok piaca. A programozóknak azonban eszükbe jutott egy ötletes újítás! A játékképernyő két részre van osztva: az alsó részen láthatjuk a hagyományos oldalsó nézetet, felül egy felülnézeti kép látható, amin messzebbre láthatunk, mint az alsó képernyőn, tehát előre látjuk, hol fog berepülni a képben ellenség. Ettől nem vált könnyebbé a játék, sőt nehezebb lett, mivel a készítők igyekeztek kihasználni az újításban rejlő lehetőségeket. Sikerült... Három életünk pillanatok alatt elfogyhat, nem nyújt igazán vigaszt az a tény, hogy 20000 pontonként jutalom űrhajót kapunk.
Az ellenség kötelékekben támad ránk, néhány ellenfélnek elég egy találat, másoknak több kell, azon se csodálkozzunk, ha visszalőnek a repülő "herkentyűk". Fontos tudni, hogy egyszerre csak két lövedékünk lehet a levegőben (ez erősen lekorlátozza tűzerőnket), kivéve azt az esetet, amikor felveszünk egy 'P' jelű tárgyat. Az ellenfelek mozgását meg lehet tanulni, mivel mindig ugyanazon a pályán repülnek. Ha ellenséggel ütközünk, elveszítjük egy életünket, ilyenkor az utolsó ellenséges köteléktől folytathatjuk a játékot.
Az irányítás történhet billentyűzetről (Q, A, O, P, SPACE), vagy Kempston, Sinclair, Cursor botkormányról. Ha vége a játéknak, feliratkozhatunk a pontszámtáblára. Nevünk beírása az irányítóbillentyűkkel (vagy botkormánnyal történik). Sajnos a grafika teljesen átlagosnak mondható, de a 128K-s zene igen jól sikerült.