1986 - Gremlin Graphics Ltd. ügyességi |
Spectrum (128k) |
Valószínűleg minden hajdani 8-bites számítógép tulajdonos ismeri ezt a játékot, hiszen minden elképzelhető 8-bites platformra elkészült. (Talán csak a ZX81 nem tartozik ezek közé...) Egy labdával kell végighaladni egy pályán, anélkül, hogy a lyukakon keresztül leesnénk róla. A célt meghatározott idő alatt kell elérni, de az életeinket nem számolja a program (annyiszor eshetünk le, amennyi az időbe belefér). Labdánkkal tudunk gyorsítani-lassítani, és természetesen ugorni. Korlátozva van viszont, hányszor tudunk ugrani az adott szinten! A pályán többféle mezővel találkozhatunk, melyek különböző hatást gyakorolnak labdánkra:
Kétféle játékmód közül választhatunk:
Összesen 14 pályát (A-N) tartalmaz a program. ARCADE módban ezekez egymás után kell teljesíteni, COURSE TEST módban három tetszőlegeset választhatunk ki. A menüben az '1' megnyomásával billentyűzetet, SINCLAIR interface-t, a '2' megnyomásával KEMPSTON interface-t választhatunk ki. A '3' megnyomásával (PLAY THE GAME) indíthatjuk a játékot, az utoljára beállított játékmód szerint. A '4' megnyomásával (GAME/SCORES/TIMES) megnyomásával állíthatjuk be a kívánt játékmódot, tekinthetjük meg a nyilvántartott pont és időeredményeket pályák szerinti bontásban. A játékmódot a kiválasztott irányításnak megfelelően tudjuk választani (az aktuális inverz). Ha a COURSE TEST-et választjuk, jobb oldalon a le-fel iránybillentyűkkel választhatjuk ki a 3 gyakorolni kívánt pályát. A játékot a '3', vagy a tűzgomb megnyomásával indíthatjuk. A CAPS SHIFT-tel a főmenü és a pontszámtábla között tudunk váltogatni. A Spectrum verzió sajnos monokróm (az attribútum grafika miatt nem lehetne színesben megcsinálni, csak karakteres mozgatással), és két játékos mód sincs benne. A program irreálisan nehéz, nagyon alaposan be kell tanulni a pályákat. |
|