|
Kicsit meglepő, hogy az Ultimate izometrikus játékai nem jelentek meg Commodore 64-re, pedig a Sabrewulf-ból még volt C64 verzió. Más Z80-as platformokra (CPC-re, MSX-re) viszont megjelentek, a CPC verziók ráadásul sokkal látványosabbak azonos felbontás mellett, de 4 színnel. A Gunfright CPC-s változatát Geco konvertálta, egyúttal néhány (látványbeli) változás is történt a programban.
A program EXOS kompatibilis, fut EP64-en is, igaz, a soft-reset nem működik, és lassabb egy picit, mint CPC-n, 128K-s gépen viszont gyorsabb. Az átirat két grafikus képernyőt használ a megjelenítéshez, szemben a CPC-n, ahol egy képernyőt használ, meg egy háttér RAM-ot, ahol összerakja a játékteret, majd bemásolja a képre. Emiatt egy kis bug került a játékba, mivel a játék-kép 22 karakter széles, viszont a háttér RAM-ban 24 karakter széles részen állítja össze a képet. Ennek megfelelően a játéktér melletti két karakteroszlopot frissíti a program állandóan, de előfordul olyan eset, hogy a sprite-ok ezen a frissített területen túllógnak, villogó szemetet okozva a keret részen, a frissített két karakteroszlopot kellett volna megnövelni a bal oldalon 4-re, ez viszont sebességvesztést eredményezett volna.
A játéknak CPC-n elég "vadító" színei vannak (a CPC 27 színű palettájában elér rikító színek vannak), Ep-n fekete-fehér filmekhez hasonló paletta van beállítva a játékképernyőre. Ez azonban ízlés szerint átszínezhető bármikor játék közben, az F8 megnyomása után.
Kezelés:
- A menüben az F1, F2, F3 választhatunk a menüpontok között.
- Irányítás:
- Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE),
- beépített botkormány + ENTER,
- EXT1/EXT2 botkormány.
- ESC - Pause
- F8 - játék palettájának megváltoztatása:
- F1-F4 - szín0-szín3 változtatása,
- INT JOY - palettán való mozgás,
- ENTER - eredeti színek visszaállítása,
- F7 - vissza a játékhoz.
Betöltés után választhatunk örökéletet és végtelen pénzt. |