Áttörés

'a' Studio

űrhajós, lövöldözős

Enterprise

A Mr. Alex-hez hasonlóan ez is Videoton TVC-n kezdte pályafutását. Az Áttörés egy űrhajós lövöldözős program. Primitív grafikája és hangja ellenére egész jól el lehet vele szórakozni. Feladatunk behatolni az ellenséges bázisra, és megsemmisíteni azt. A bázis egy erősen védet barlangrendszerben található, ahol nem fognak spórolni a ránk kilőtt rakétákkal. Érdekes módon a játék igencsak hasonlít egy régebbi Spectrum játékra: a Penetrator gyakorlatilag ugyanez a program, csak más grafikával (még a pályák is ugyanazok!)
A betöltés után megtudhatjuk, hogy a programot az 'a'-Studio készítette, valamint elolvashatjuk a program kezelését. A későbbiekben az F1 megnyomásával előhozhatjuk ugyanezt a képernyőt. A STOP-pal leállíthatjuk a játékot (PAUSE), a CTRL, és a LOCK billentyűkkel beállíthatjuk a kívánt nehézségi szintet (a játék közben). 9 nehézségi szint van, a nehezebb fokozatokon pofátlanul követnek minket a rakéták. Az ENTER+0-val visszatérhetünk a menübe. Az űrhajót a beépített joy-al irányíthatjuk, a SPACE-el bombát dobhatunk, a J megnyomásával lőni tudunk (a program info-lapján el van írva...). A J billentyű nem működik 0-s nehézségi szinten, ha abban játszunk, marad helyette a K billentyű nyomogatása. Az ENTER megnyomásával léphetünk tovább.
Ekkor kiválaszthatjuk, hogy egy vagy két játékos kíván játszani, vagy gyakorolni akarunk valamelyik szinten, továbbá a H-val kikapcsolhatjuk a hangot (mondjuk sokat nem vesztünk vele...). Ha egy darabig nem nyúlunk a billentyűzethez, megnézhetjük a bemutató játékot.
A játékban 4 nehézségi szintet kell teljesítenünk, az első a bolygó felszínén játszódik, a többi a barlangrendszerben. Az ellenség rendkívül sok elhárító rakétát, és a radar-rendszert telepített, ezeket célszerű megsemmisíteni. Könnyebb szinteken, még kikerülhetjük a rakétákat, de a nehezebbeken ez már nem mindig sikerül. A negyedik szinten a legfőbb problémát az utunkat elálló fehér vigyorgó fejek (hogy ezek mik, azt mindenkinek a fantáziájára bízom, nekem tippem sincs) jelentink. Kikerülni ne is próbáljuk őket, le kell lőnünk. Űrhajónk végtelen mennyiségű lőszerrel, és bombával van felszerelve, de a levegőben egyszerre csak két bomba lehet, amíg be nem csapódtak, nem tudunk újat kidobni. A bolygó felszínének, és a barlang falainak nem szabad neki ütközni, és természetesen, ha eltalál egy rakéta elvész egy életünk, és a szint elejétől próbálkozhatunk újra. A negyedik szint végén a reaktorra kell bombát dobni, ami egy függőleges akna mélyén található, ide be kell ereszkednünk. A bomba ledobása helyett egyszerűbb megoldás, ha simán ráereszkedünk a reaktorra.
A játékot érdemes ketten játszani, egy ember navigál és lő, a másik a bombákat dobja. A program nagy előnye, hogy végig lehet játszani ellentétben sok más programmal, amit örökélet nélkül lehetetlen teljesíteni, lásd R-Type, aki azt "lenyomja" sérthetetlenség nélkül, minimum zseni. Az R-Type-os példa egyébként rossz, mert ott még az örökélet sem segít...