Penetrator 1982 - Melbourne House Űrhajós, lövöldözős |
Spectrum (48k) Enterprise |
A
Penetrator egy nagyon régi és ismert játék. Grafikája szinte megmosolyogtató,
ám amiért mégis beszélünk róla, annak oka, hogy a játékteret tetszésünk szerint
átalakíthatjuk, új játékot alakíthatunk ki -kis fantáziával. Célunk a szokásos:
űrhajónkkal minél mélyebben behatolni az ellenséges területre, a lehető legtöbb
objektumot megsemmisíteni, a végcél pedig az ellenség bázisának központi reaktorának
megsemmisítése. Az ellenséges rakéták távoltartására, az objektumok megsemmisítésére
lézerágyút és bombákat használhatunk.
A betöltés végeztével az ENTER megnyomása után egy rövid tüzijátékot tekinthetünk
meg, majd az ENTER újabb megnyomásával a menübe juthatunk:
A játékot sajnos csak billentyűzetről játszhatjuk, a billentyűzetkiosztás a következő:
|
Mint látható a P billentyű folyamatos nyomva tartásával tudunk gyorsítani, míg ha csak egy pillanatra nyomjuk le tüzelni tudunk. Sajnos ezt a szokatlan irányítást elég nehéz megszokni, de nincs mit tenni, ez van... A játékmenet -az elfuserált irányítást leszámítva- az ilyen játékoknál szokásos. Folyamatosan haladunk előre, gyorsítással - lassítással elkerülhetjük a ránk kilőtt rakétákat, közben lövünk mint atom. (Arra azért érdemes figyelni, hogy egyszerre csak két bomba lehet a levegőben). Aki játszott az R-TYPE-al, annak a program "újgyakorlat".
Végül tekintsük át milyen lehetőségei vannak azoknak, akik új pályák tervezésével kívánják kiélni kreatív hajlamaikat! Az E megnyomása után megjelenik a tervező-képernyő, a képernyő közepén egy kurzorral. A kurzor pozíciójában tudunk valamilyen tevékenységet elvégezni:
|
Sajnos, ha valaki pl. a 3 szintet akarja átrajzolni, a kurzorral el kell lépnie a kurzorral addig, nem lehet egy szint elejére ugrani. Több játékot is készíthetünk, mindegyiket más néven lehet elmenteni. Jó munkát, jó szórakozást!
Örökélet: POKE 40778,0