1985 - Imagine

verekedős

Spectrum (128k)

A Yie Ar Kung-Fu az EXPLODING FIST-hez hasonló verekedős program, bár nem éri el annak színvonalát. Erénye viszont, hogy változatosabbak az ellenfelek, és sikerélményt is biztosít a játékosnak. (Bér más megközelítésből mondhatjuk úgy is, hogy túl könnyű). A zene nem rossz, igaz nem is kiemelkedő. Feladatunk az egymás után következő ellenfelek legyőzésével minél több pont elérése.
A menüben a következő választási lehetőségeink vannak:

  1. Játék indítása egy játékossal
  2. Játék indítása két játékossal
  3. Billentyűzet
  4. Kempston joystick
  5. Sinclair joystick
  6. Billentyűzet definiálás
  7. Alapértelmezet billentyűbeállítás

Két játékos esetén a játékosok felváltva játszanak. A játék öt élettel indul. Ha elfogy az energiánk, elvész egy életünk. A képernyőn legfelül a két játékos pontszáma látható, alatta középen, villogva az eddigi legmagasabb pontszámot. Bal oldalon látható a mi nevünk, felette az életeink számát jelképező fejek. A bal oldali piros sáv a mi energiánkat mutatja, a jobb oldali sáv ellenfelünk energiája látható, mellette jobb oldalon az ellenfelünk nevét olvashatjuk. A győzelemhez, vagy a vereséget nyolc találat kell. Ha már csak három egység energiánk van, hangjelzést is hallunk. A mi találatainkat egy piros jel mutatja a találat helyén, az ellenfél találatát egy fehér jel mutatja rajtunk. Ha sikerült győznünk, a megmaradt energiánk fügvényében kapunk jutalom pontot. Az irányitás a következőképpen történik:

balra - hátrálás balra + tűz - rúgás előre
jobbra - lépés előre jobbra + tűz - rúgás fejre
fel - ugrás fel fel + tűz - felugrásból rúgás fejre
le - gugolás le + tűz - rúgás lábra
balra-fel - ugrás előre jobbra-le + tűz - lábsöprés
balra-le - ugrás hátra balra-le + tűz - legugolásból rúgás fel

A fenti irányítás jobbra nézve értendő. Ha az ellenfél a túlsó oldalunkra kerül, automatikusan megfordul, ilyenkor az irányítás is megfordul. A legjobban használható a rúgás előre, és a rúgás fejre. A játékban a következő ellenfeleket kell legyőznünk:

BUCHU
Egy jó húsban lévő ellenfél, aki a támadást szereti repülve kezdeni, de ez is könnyen kivédhető, és ő lesz a szenvedő fél. A legyőzése nem nehéz. Érdemes közel kerülni hozzá.

STAR
Ő pont az előző ellentéte, nagyon vékony, és néha dobócsillaggal is támad, ha távolabb kerülünk tőle. Ez felugrással, vagy elhajlással kivédhető.

NUNCHA
Ez a támadó egy hegyes szerszámmal rendelkezik, és szurkál vele. Legyőzése nem túl nehéz, akkor nagyobb az esélyünk, ha mi támadunk. Ha közel kerülünk hozzá, megáll a tudománya.

POLE
Ő bottal támad ránk, és nagyon jól verekszik. A legyőzése nehéz, de nem lehetetlen, Sokat kell mozogni. Hogy a bottal ne tudjon megütni.

Feedle
Továbbra is a havas táj előtt verekszünk, de a játéktér két oldalán egy-egy barlang bejárat látható, amiből kopasz "izomagyú" legények rontanak ki, a nyolcvanas éveket idéző tréningnadrágban. Egy jól irányzott rúgással visszarepülnek a barlangba. Vigyázzunk, nehogy bekerítsenek, mert akkor nincs esélyünk!

CHATN
Itt a helyszín megváltozik, egy pagoda előtt kell küzdenünk. Ellenfelünk egy hosszú "valamit" lóbál a kezében, amivel a játéktér túlsó feléből is elér. Csak akkor tudjuk legyőzni, ha elég közel kerülünk hozzá.

CLUB
Ellenfelünk igen fel van szerelkezve. Bunkóval, és pajzzsal támad ránk, s nekünk csak a puszta kezünk van. Ennek ellenére nem lesz nehéz mérkőzés, sok mozgással legyőzhető.

FAN
Itt egy hölggyel kell megmérkőzni, ami nem is olyan könnyű. A nő egy legyezőt tart az arca előtt, amit néha eldob felénk. Hatása ránk nézve olyan, mintha dobócsillag talált volna el.. Nehéz kitérni előle. A nő nagyon jól verekszik, főleg rúg, de lábai igen hosszúak, így nehéz őt legyőzni.

SWORD
Ez az ellenfél egy hegyes, hatalmas karddal támad ránk. Csak úgy tudjuk legyőzni. Ha sokat mozgunk, és felugorva megpróbáljuk megrúgni. Ha a kardot rúgjuk meg, az is találatnak számít. Javasolt a közelharc használata, hogy elkerüljük a kardot.

TONFUN
Ennek az ellenfélnek mindkét kezében egy ninchaku van. Nagyon jól használja őket. Emellett lábával is rúg, ráadásul sokat is mozog. Legyőzéséhez sok ügyesség kell.

BLUES
Ugyanúgy néz ki mint mi, és ugyanazok a tulajdonságai is vannak. Sokat ugrál, nagyon jó közelharcban.

 

 

Ha BLUES-t is sikerül legyőznünk, akkor a helyszín megváltozik, és ismét a hegy előtt kell küzdenünk. Az ellenfelek ugyanazok most is, de az ellenfelek tudása javult, és nehezebb legyőzni őket.