|
A mesebeli kalandban egy unikornist irányítunk, aki egy megmentendő hercegnő családi viszályába bonyolódik. A játékos az egyszarvút irányítja egy akadályokkal és ellenségekkel teli mesebeli erődben. Teszi mindezt lóugrásban, - ahogy pl. a Black Horse c. játék főhőse - a lehető legkevesebb lépés felhasználásával. A feladványok "mindössze" arról szólnak, hogy eljussunk A pontból (bal alsó sarok) B pontba (ahol a történet adott fejezetének tárgya / szereplője vár), majd esetleg vissza is kell jutnunk A vagy C pontba. Gondot a sok akadály - egy erdőben jellemzően fák és cserjék - és ellenfelek garmadája nehezíti. A játék körökre osztott, azaz minden lépésünk után az ellenfelek lépnek. A feladat megoldásához természetesen ismerni kell, melyik ellenfél mikor, merre lép. A játék hat fejezetből - azaz megoldandó feladványból - áll, követve a mese történéseit:
- Első fejezet (1. kép): El kell jutnunk a mágikus portálig. Nincsenek ellenfelek.
- Második fejezet: El kell jutnunk a hercegnőhöz. Nincsenek ellenfelek.
-
Harmadik fejezet (2. kép): Pár nap elteltével újra találkozunk a hercegnővel. Bármit is lépünk, intermezzo következik, amiből megdöbbentő eseményekről szerzünk tudomást: A hercegnő apja(!?) vadászokat küldött a lánya után, hogy megöljék(!?!?). Meg kell mentenünk. Először el kell jutnunk a hercegnőhöz, majd miután felpattan a hátunkra, vissza kell jutnunk a kiinduló helyre (a mágikus portálhoz).
A vadászok vízszintesen vagy függőlegesen lépnek egyet felénk, ha egy vonalba vagy egy oszlopba lépünk velük. A vadászok a bokrokba is tudnak lépni, mi nem.
-
Negyedik fejezet: az erdőben bujkáló hercegnőt óriáspókok kerítették be, meg kell mentenünk őt! Először el kell jutnunk a hercegnőhöz, majd miután felszállt a hátunkra el kell érnünk a jobb felső sarokban lévő portált.
A lila óriáspókok közül a legközelebb állók átlósan lépnek egyet felénk, ha átlóba lépünk velük. Természetesen a bokrokon is keresztülgázolnak. A pókokat azonban - bármilyen nagyok is - agyon tudjuk taposni, ha rájuk ugrunk!
-
Ötödik fejezet: A hercegnő éhezik, mézet kell lopnunk az óriásméhektől. El kell jutnunk a jobb felső sarokban lévő kaptárig, majd vissza a hercegnőhöz.
Az összes méh minden lépésünk után lép egyet abba az irányba amerre néz. A bokrokon keresztülrepülnek, de a pálya szélénél visszafordulnak. Ha azonban közvetlenül valamelyik mellé lépünk (akár átlósan is!), a "kedvünkért" visszafordulnak és elkapnak!
- Hatodik fejezet: El kell hoznunk a hercegnőnek a mágikus páfrányvirágot a halálos mocsárból.
Ellenfelünk talán egy raj szúnyog(?), ami minden lépésünk után célirányosan lép egyet felénk (de a virágra nem tudnak rálépni). Viszont ha ráugrunk, agyontapossuk!
- Hetedik fejezet (3. kép): happy end, mindenki boldog... Bármely lépésünkre vége a játéknak.
Irányítás:
A kurzort az 'O' - 'P' billentyűkkel tudjuk körbe mozgatni az érvényes lépési lehetőségeink között. A SPACE megnyomásával a kijelölt mezőre ugrunk. Az 'R' megnyomásával újraindíthatjuk a feladványt.
A menüben: '0' - játék indítása, 'C' - stáblista. |