Tujad 1986 - Ariolasoft UK Ltd. akció, mászkálós |
Spectrum (48k) |
|
A történet a közeli jövőben játszódik, amikor a túlnépesedett, energiahiányban szenvedő emberiség áramellátását a világűrbe telepített, geostacionárius pályán keringő atomerőművek biztosítják. A megtermelt energiát vezeték nélkül sugározzák a földi elosztóhelyekre. Most azonban az automatikus üzemmódban működő 14C erőműben súlyos üzemzavar keletkezett: az atomerőművet vezérlő számítógép, a TUJAD (The Josephson Junction Supercomputer - bizonyára a fejlesztő neve után) meghibásodott. A számítógép aktiválta az űrállomás robotokból álló védelmi rendszerét, melyek így mindenkit ellenségnek tekintenének, még a rendszeres karbantartást végző személyzetet is. A kialakuló tűzharc óriási veszélyt jelentene az erőműre, így javasolt inkább egy robott bejuttatása, aki egymaga elháríthatja az üzemzavart. Ránk bízták a GEN 19-es robot távirányítását... Robotunk sétálhat, vagy repülhet is, ehhez korlátlanul áll rendelkezésre energiánk. Kézifegyverünk szintén korlátlan lövésre elegendő energiával van feltöltve. Az űrállomás, egymástól elszeparált részei között teleportokkal közlekedhetünk (ld. 3. kép). Ellenfelektől egy pajzs véd meg, melynek energiája sérüléskor (összeütközünk egy másik robottal) csökken. Ha elfogy pajzsunk energiája, elvész egy életünk. A GEN 19 felszereléséhez tartozik egy különleges védőpajzs is, melyet a földön állva, a 'le' billentyű nyomva tartásával működtethetünk (közben nem tudunk mozogni). Robotunk ilyenkor villog, a sérülések nem fogyasztják az energiánkat, viszont maga a pajzs használata igen! Magyarán abszolút semmi értelme nincs használni...Robotokból kétféle van:
A vezérlőpanel zöld-fehér színben pompázó darabkáit könnyű lesz észrevenni. Emellett más hasznos tárgyat is találhatunk az űrállomás területén.
A tárgyak pozíciója minden játékban ugyanaz, de a leosztás (mit találunk az adott helyen) változik. Sajnos nem minden fegyver jó minden robot ellen, a gránát a leghasznosabb. Többnyire, ha rossz fegyverrel próbálkozunk, azt azért elérjük, hogy a robot lebénuljon. Ha felveszünk egy vezérlőpanel darabot, megjelennek az eddig összegyűjtött darabkák, ami egy idő után idegesítővé válik, de legalább eközben is tudunk fegyvert váltani. A játékképernyő felett, bal oldalon az aktuális fegyverünk (a speciális fegyverek esetében az ikon alatt a mennyiség látható), életeink száma és aktuális energiánk. Jobb oldalon egy üzenet-mező látható: itt jelennek meg a program üzenetei olyan dolgokról, amit amúgy is tudunk (felvettünk egy fegyvert / vezérlőpanel alkatrészt, alacsony az energiánk, stb.)... Irányítás:
Tulajdonképpen egy átlagos gyűjtögetős játékkal van dolgunk, igaz eredeti ötletet nem tartalmaz. Az átlagnál nagyobb sprite-ok érdekesek, de a hangok lesújtóak és zene semmi. A játék előnye viszont, hogy nem túl nehéz! Érdekességként említendő meg még a játék árazása (ez persze a korabeli hazai felhasználókat a legkevésbé sem érdekelte): 8.95 Fontos kezdőára irreálisnak tűnhet ezért a produkcióért, ha pl. a Nodes of Yesod 9,95 Fontos kezdőárához viszonyítjuk. Örökélet: POKE 27214,58 |