Treasure Island 1984 - Mr. Micro Ltd. akció, mászkálós |
Spectrum (48k) |
A Kincses Sziget Robert Louis Stevenson skót író ifjúsági kalandregénye. Örökzöld, igen népszerű regény, több mozifilm is készült már belőle, nem csoda, hogy a játékkészítők fantáziáját is megmozgatta. A regény főhőse egy fiatal fiú, Jim Hawkins, aki veszélyes kalandokba keveredik: kalózok, vérszomjas banditák és egy elrejtett mesés kincs rejtélye körül bonyolódnak az események. A játék két rövid "bevezetővel" kezdődik, ami a szigetre való eljutás mozzanatait eleveníti fel, ezután kezdődik a nagy kaland. Először Jim Hawkins-nak fel kell szállnia a Hispaniola-ra, el kell kerülnie Pew-t, a vakot, aki két "kollégájával" igyekeznek ebben megakadályozni. Ez a jelenet hamisíthatatlan Frogger-típusú játék: menj át az úton úgy, hogy nem érsz hozzá egyik vak öregemberhez sem. Bár a látvány "3D-s", ez ne tévesszen meg senkit, a program a sprite-ok ütközését figyeli, így ha a két sprite szélei érnek csak össze, akkor is elveszítjük egy életünket (pedig a két szereplő ekkor még szemmel láthatóan nem ér össze.). Ha túltesszük magunkat ezen, néhány lelkesedést lombozó próbálkozás után, könnyen kiismerhetjük a célszerű taktikát: a képernyő jobb szélén menjünk felfelé a hajóra vezető platóig. A második közjáték még frusztrálóbb, mint az első. Ebben, miután Jim kihallgatta a lázadó legénység terveit, el kell menekülnie a legénység kezei közül (szó szerint.). Hordóról hordóra ugorva kell átjutni a képernyő jobb szélére, miközben elkerüljük a kezüket nyújtogató kalózok karmait. A negyedik hordóról már a szigetre ugrunk. Az ugrást persze nagyon pontosan kell időzíteni, és ha elvétjük (leesünk a hordóról vagy elkap az egyik matróz), kezdhetjük az egészet elölről. Ezen (frusztráló) közjátékok után kezdetét veszi a nagy kaland a Kincses Szigeten. A sziget 64 képernyőből áll. Minden lényeges dolog a nyugati parton van, légvonalban közel egymáshoz: a sziget délnyugati sarkából indulunk a kalyibától, északnyugaton van a barlanghoz, innen majd a nyugati part középső részére kell visszajutnunk egy kis öbölbe a hajóhoz, hogy elhagyjuk a szigetet. A sziget azonban egy labirintusrendszer, így mégis be kell járnunk az egész szigetet. A Mr. Micro, mint kiadó utolsó produkciója volt ez a játék, ezután már csak szerzőként lehet találkozni a nevükkel. Így 1985-ben a játék japános történettel és grafikával átalakított, Willow Pattern című változatát már a Firebird adta ki. Ebben már javítottak a csapnivaló sprite-kezelésen... Irányítás: Örökélet: POKE 59669,0; POKE 60127,0; POKE 61143,0; POKE 61282,0 |
|