Total Recall 1991 - Ocean Software Ltd. akció |
Spectrum (128k) Enterprise |
Az 1990-ben készült sci-fi film 2084-ben játszódik. A Rekall nevű cég egészen különleges szolgáltatást kínál: valóságosnak tűnő emlékeket ültet az ügyfelek agyába, ami a nyaralás egy olcsóbb módját kínálja. Douglas Quaid gyári munkás is igénybe veszi a szolgáltatást, egy kalandos marsi nyaralást kér. Ám a rutinművelet közben probléma merül fel, ami azzal fenyeget, hogy Quaid ráeszmél, ki is ő valójában... Quaidnek rá kell döbbennie, hogy élete hazugság és többé senkiben sem bízhat. A játék Commodore 64, Amiga, Amstrad CPC, ZX Spectrum, Atari ST és NES-re készült el. Érdekesség. hogy a C64 verzió teljesen más, mint a Spectrum és CPC változatok.
A játékban öt szinten keresztül lehetünk részesei Quaid kalandjainak, a film eseményeit követve. Ebben kétféle feladat váltogatja egymást: az első, harmadik, ötödik szint egy Robocop 2 szerű oldalnézetes platformjáték (nagyobb sprite-okkal), a második negyedik szint pedig autós üldözés.
Első szint:
A kijelző jobb oldalán, a pontszám felett a hátralévő időnket látjuk csökkenni. Ez kezdetben ugyan bőségesnek tűnik, később a sok össze-vissza szaladgálás közepette már kevésbé. A bal alsó sarokban láthatjuk a fegyverünket (ha van), alatta a számláló a lőszereinket számolja.
|
|
Második szint: Kevesebb értelemmel bíró autós üldözés következik: Az önműködő taxival "manuális üzemmódban" kell kerülgetni a körülöttünk száguldozó autókat. Ízlés szerit szét is lőhetjük az elénk kerülő autót, némi pontért cserébe. Még a mentőautóért is jár pont... Fogyatkozó energiánkat az E jelzésű elemek(?) megszerzésével tölthetjük fel. A szint végén még egy nagyobb harckocsi is előkerül, amit csak több (értsd: sok) lövéssel lehet elhessegetni (lásd: HITS TO GET számláló). |
|
Harmadik szint: Az első szinthez hasonló mutatvány: a raktárépület bal alsó sarkából el kell jutni a jobb alsó sarokba, azaz az űrkikötőhöz. Tárgyakat most nem kell gyűjtenünk. A már ismert szívecskék (energia), lőszer, fejlesztett fegyver és kérdőjelek itt is találhatóak. |
|
Negyedik szint: Újabb autós üldözés, ezúttal már a Mars barlangjaiban. Elvileg a lázadók búvóhelyéhez vezető útvonalat keressük, de a második szinthez hasonlóan az út most is nyílegyenes és elágazás sincs sehol... Megjegyzendő, a C64 verzióban a második és negyedik szint teljesen más: ott valóban vannak kereszteződések. A járművek ugyanolyanok mint a második szinten - egy új típus tűnik fel -, és persze a harckocsi is újra előkerül. |
|
A lázadók búvóhelyén, a bal felső sarokból el kell jutni a jobb alsósarokban lévő lifthez, amivel kijutunk a felszínre. Ez a lift azonban csak akkor működik, ha összegyűjtünk öt darab "ALIEN ITEM" nevű tárgyat (az első szinthez hasonlóan). A marsi környezetben energiánk folyamatosan csökken, amit most az O2 jelzésű oxigénpalackok felvételével is pótolhatunk. Megjegyzendő, ezeket a palackokat nem kell mind összegyűjteni, sőt érdemes "beosztani", az esetleg elhúzódó hosszabb útkereséssel járó bolyongásra. Szívecskékből még csak van pár darab, de a felvehető lőszer, kérdőjel igencsak megcsappant... A játék kivitelezésre igazából nem lehet panasz, mégsem lett a játék a toplisták éllovasa. A nagyobb siker gátló tényezője az lehetett, hogy a mászkálós szinteken mindössze EGYETLEN életünk van (az autós szinteken négy), ha elfogy az energiánk, vége a játéknak. Viszont ha tűzbe, savba esünk, mindegy mennyi energiánk van... Ráadásul valószínűleg a legtöbb játékos teljesen belezavarodott a különböző színű falak kapcsolgatásába. |
|
Irányítás: |
|