Tempest

1983 - EMM Software

ügyességi, lövöldözős

Spectrum (48k)

Az Atari 1981-es arcade játékára "emlékeztető" űrbéli csihi-puhi. Bár a cím alapján klónnak gondolnánk, ez erős túlzás: az Atari újfajta (vektoros) grafikus megvalósítással kísérletezett játékában, ebben az 1983-as változatban meg se próbálták ezt reprodukálni: a galaktikus utazásunkhoz szolgáló féreglyukak egy 2 dimenziós sík lappá egyenesedtek ki, sárga űreszközünk pedig a "lap" aljára került. Így a program jobban hasonlít egy Invaders játékra, mintsem a Tempest-re... Egy valamirevaló Tempest klónra 1987-ig várnia kellett a Spectrum tulajdonosoknak, de az monokróm. C64-re egyáltalán nem készült, CPC-re is csak 1986-ban készült 4 színes (értsd: valamennyire átlátható) klón.
Ha eltekintünk a grafikai kivitelezés egyszerűsödésétől, egész jól játszható programot kapunk. Az ötféle ellenség színűk alapján is egyértelműen felismerhető: FLIPPERS: (piros), TANKER (lila), SPINNERS (fehér, villog) - ő eredetileg FUSEBALL volt, SPIKERS (zöld - a vonal amit húz), PULSAR (világoskék).
Minden szint előtt megismerjük a "stáblistát", azaz hogy milyen és mennyi ellenség fog támadni (folytatás: tűz). Az eredeti arcade játékhoz hasonlóan a játék indítása után kiválaszthatjuk melyik szinten akarunk kezdeni (be kell írni a kívánt számot, utána ENTER). A program 32 szintet tartalmaz. A tempó kellően gyors, a javasolt stratégia a tűz-gomb folyamatosan nyomva tartása. "Csodafegyver" ebben a verzióban nincs! 30000 pontonként jutalom életet kapunk. A pörgő hangulatot a gépből kiszűrődő infernális hangok is fokozzák.

Irányítás:

  • 'G' - balra (gyors tempóban), 'F'- balra (eszméletlen gyors tempóban),
  • 'H' - jobbra (gyors tempóban), 'J'- jobbra (eszméletlen gyors tempóban),
  • '0', '1' - tűz.

A játékot az 1 vagy 2 billentyűvel indíthatjuk, a játékosok számától függően. A két játékosnak külön-külön beállítható a kezdő nehézségi szint.